گزارش ها حاکی از آن است که نتفلیکس قصد دارد در سال جاری هزینه های خود را 300 میلیون دلار کاهش دهد

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، نتفلیکس در حال برنامه ریزی برای کاهش 300 میلیون دلاری هزینه های خود در سال جاری است. این گزارش نشان می‌دهد که بخشی از دلیلی که غول استریمینگ به دنبال کاهش هزینه‌ها است، به تعویق انداختن برنامه‌های خود برای سرکوب اشتراک‌گذاری رمز عبور در ایالات متحده و جاهای دیگر از سه ماهه اول سال به سه ماهه دوم است که به این معنی است که درآمد حاصل از اکنون انتظار می رود این حرکت در نیمه دوم سال انجام شود.

این شرکت در اوایل این ماه از کارکنان خواست تا در هزینه های خود از جمله در رابطه با استخدام عاقلانه عمل کنند، اما خاطرنشان کرد که توقف استخدام یا اخراج اضافی وجود نخواهد داشت.

سخنگوی نتفلیکس از اظهار نظر خودداری کرد.

شایان ذکر است که اگرچه نتفلیکس قصد دارد در سال جاری هزینه ها را به میزان 300 میلیون دلار کاهش دهد، اما این عدد نشان دهنده بخش کوچکی از هزینه های کلی این شرکت است. به عنوان مثال، هزینه های عملیاتی نتفلیکس در سال گذشته حدود 26 میلیارد دلار بود.

غول جریان سازی تخمین ها را برای سه ماهه اول سال اما ماه گذشته پیش بینی کمتر از حد انتظار را گزارش کرد. نتفلیکس برآورد خود را افزایش داد برای مقدار جریان نقدی آزاد که قصد دارد در سال 2023 به حداقل 3.5 میلیارد دلار برسد که از 3 میلیارد دلار افزایش یافته است.

نتفلیکس در حال بررسی راه های جدید برای درآمدزایی است. این شرکت در اوایل سال جاری اقدامات خود را برای به اشتراک گذاری رمز عبور در کانادا، نیوزلند، پرتغال و اسپانیا آغاز کرد. در این کشورها، نتفلیکس به کاربران برای تعیین مکان اصلی برای حساب خود نیاز به پرداخت پول می‌دهد. اگر شخصی که با او زندگی نمی‌کند از حسابش استفاده کند، نتفلیکس به او هشدار می‌دهد که «یک عضو اضافی بخرد». نتفلیکس حداکثر به دو عضو اضافی در هر حساب با هزینه ای اجازه می دهد که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

علاوه بر این، این شرکت در نوامبر گذشته یک طرح جدید با پشتیبانی تبلیغاتی به نام “Basic with Ads” راه اندازی کرد. هزینه این ردیف 6.99 دلار در ماه است که 13 دلار کمتر از طرح Premium نتفلیکس، تقریبا 9 دلار کمتر از طرح استاندارد و 3 دلار کمتر از طرح اولیه است. با این طرح، نتفلیکس در حال رقابت با سایر سرویس‌های پخش عمده است که گزینه‌های پشتیبانی از تبلیغات را ارائه می‌دهند، از جمله Disney+، Hulu، HBO Max، Paramount+ و Peacock.

در تلاش برای کاهش هزینه ها، نتفلیکس سال گذشته مجموعه ای از مشاغل را کاهش داد. در ماه مه 2022، شرکت تقریباً 150 کارمند خود را اخراج کرد. یک ماه پس از آن، شرکت 300 نفر دیگر را اخراج کرد که حدود 3 درصد از نیروی کار آن زمان را تشکیل می داد. سپس نتفلیکس در ماه سپتامبر 30 کارمند دیگر را که بخشی از بخش انیمیشن آن بودند، اخراج کرد.

انتظار می‌رود که سرکوب اشتراک‌گذاری رمز عبور نتفلیکس در 30 ژوئن یا قبل از آن در ایالات متحده آغاز شود.