او نظم عملیاتی بیشتری را به بخش IT غول CRM می آورد
یکی از چالش برانگیزترین جنبه های خرید یک شرکت موفق، به خصوص زمانی که میلیاردها دلار پرداخت می کنید، یافتن راه هایی برای ادغام موفقیت آمیز آن با شرکت خود است. ادغام محصولات و عملیات بدون درهم شکستن آنچه که شرکت خریداری شده را در وهله اول موفق کرد نیاز به ظرافت دارد، و این یک اقدام متعادل کننده آسان نیست.
طی چند سال گذشته، Salesforce چندین خرید بزرگ انجام داده است. این شرکت بهسرعت 6.5 میلیارد دلار برای Mulesoft در سال 2018، 15.7 میلیارد دلار برای Tableau در سال 2019 و سپس 27.7 میلیارد دلار برای Slack در سال 2021 پرداخت کرد. در واقع، سرعت خرید Salesforce سایر شرکتها چیزی بود که سرمایهگذاران فعال قبلا از آن شکایت داشتند. امسال، منجر به انحلال کمیته M&A در ماه مارس شد.
مطمئناً، این شرکتها به Salesforce کمک کردند تا درآمد خود را افزایش دهد، اما منتقدان پیشنهاد کردند که غول CRM این خریدها را در سازمان گستردهتر خود ادغام نمیکند. در حالی که برخی متقاطع ها با پلت فرم اصلی Salesforce وجود داشت، ترکیب شرکت های خریداری شده در Salesforce به طور گسترده تر به طرز شگفت آوری کند احساس می شد.
او گفت که یکی از مأموریت های اولیه مدیر ارشد اجرایی خوان پرز بهبود ترکیب این شرکت های خریداری شده بود. از روزی که شروع به کار کردم، یکی از اهداف شماره یک که به عنوان مدیر ارشد فناوری جدید به من داده شد این بود که سازمان میخواهد روند یکپارچهسازی کلی M&A ما را از دیدگاه فرآیند کسبوکار و همچنین از نظر یکپارچگی فناوری بهبود بخشد. دیدگاه.”
پرز که سال گذشته پس از بیش از 30 سال در UPS استخدام شد، گفت: برای شرکت های بالغی مانند Mulesoft، Tableau و Slack طبیعی است که بخواهند به روشی که همیشه انجام می دادند و کاری که باعث موفقیت آنها شده است ادامه دهند.
این سازمان ها فرهنگ خاص خود را دارند، آنها رویکرد خود را برای انجام کارها دارند، آنها زیرساخت های خود را برای حمایت از تجارت خود دارند. و این تمایل طبیعی وجود دارد که بخواهیم در مسیر خود بمانیم و با آنها ادغام نشویم [parent] شرکت،» او گفت.
تا حدی انتظار می رود. کیت بلاک، رئیس وقت، نایب رئیس و مدیر عامل شرکت دریم فورس در سال 2016 در سخنرانی خود در مورد چالشهایی که شرکتی مانند Salesforce هنگام خرید یک شرکت با آن مواجه است، صحبت کردند و این مدتها قبل از اینکه Salesforce شروع به بررسی اهداف با قیمتهای بالاتر کند، بود.
“اگر شما رشد و آزمایش را پیش ببرید، ممکن است اهرمی به پایه نصب شده وارد نکنید. بلاک در آن زمان گفت: اگر روی ادغام خیلی سخت فشار بیاورید، در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد، اما ممکن است به نوآوری آسیب وارد کنید. این به همان اندازه که آن موقع بود، امروز هم درست است.