چگونه بودجه تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام خود را برای حداکثر نتیجه تنظیم کنید

آیا نمی دانید چقدر باید برای تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام خود هزینه کنید؟

تنظیم بودجه تبلیغات می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. غیرممکن است که به یک روش یکسان پاسخ دهید.

این مقاله به نحوه نزدیک شدن به بودجه های تبلیغاتی فیس بوک و اینستاگرام، محل تنظیم بودجه تبلیغاتی در مدیر تبلیغات و برخی تنظیمات کلیدی که بر نتایج شما تأثیر می گذارد، می پردازد.

هنگام تنظیم بودجه تبلیغاتی فیس بوک و اینستاگرام خود، ملاحظاتی را در نظر بگیرید

وقتی در مورد بودجه تبلیغات صحبت می کنیم، عناصر مختلفی وارد عمل می شوند.

بودجه کلی شما برای تبلیغات فیس بوک در مقایسه با سایر بخش های بازاریابی شما چقدر است؟

گاهی اوقات صاحبان مشاغل حتی مطمئن نیستند که چند درصد از بودجه بازاریابی خود را باید به فیس بوک و اینستاگرام اختصاص دهند.

این بستگی به این دارد که چگونه می توانید نتایج خود را برای اطمینان از سودآوری کمپین خود دنبال کنید.

اگر در تبلیغات فیس بوک تازه کار هستید، پیشنهاد می کنم آهسته شروع کنید تا به نتایج اولیه دست یابید.

چه مقدار پول باید برای ابتکارات خاص یا بخش هایی از قیف خود خرج کنید؟

باز هم، این به تجربه، ردیابی و مدل کسب و کار شما بستگی دارد.

من معمولا پیشنهاد می کنم که:

  • 60 تا 70 درصد از بودجه شما در مرحله تولید سرنخ هزینه می شود.
  • 10٪ از کل بودجه در بالای قیف یا با تبلیغات برندسازی.
  • 20-30٪ در هدف گذاری مجدد تبلیغات فروش.

این فقط یک دستورالعمل است و برای صنایع مختلف مانند تجارت الکترونیک متفاوت خواهد بود.

چگونه تنظیمات بودجه را در فیس بوک بهینه می کنید؟

فیس بوک تنظیمات مختلفی دارد که می تواند گیج کننده باشد، از جمله بودجه کمپین Advantage (بهینه سازی بودجه کمپین سابق) و بودجه روزانه در مقابل بودجه مادام العمر.

چگونه به بودجه تبلیغاتی فیس بوک و اینستاگرام خود نزدیک شوید

اگر در تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام تازه کار هستید و نمی‌دانید تبلیغات شما چقدر تبدیل می‌شود، محاسبه کنید که هزینه‌های شما باید کجا باشد تا سودآور باشد.

با هزینه محصول و نحوه فروش آن شروع کنید، سپس بر اساس محدوده عملکرد کلی، فرضیاتی را ایجاد کنید. برای آزمایش این فرضیات، بودجه تبلیغات خود را به آرامی افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر یک وبینار رایگان ارائه دهید که در آن محتوای عالی ارائه می دهید، و در پایان وبینار، محصول خود را به قیمت 1000 دلار می فروشید.

اگر می دانید که به طور کلی، تقریباً 10٪ از مردم به فروش تبدیل می شوند، و شما 100 نفر را با تبلیغات فیس بوک ثبت نام می کنند، 10 نفر از این افراد را به فروش تبدیل می کنید و 10000 دلار به دست می آورید.

مقداری ریاضی انجام دهید تا محاسبه کنید که شرکت 100 نفر در یک وبینار چقدر هزینه دارد (به طور کلی 5-15 دلار برای ثبت نام).

ممکن است با این فرض شروع کنید که 1000 دلار برای سرمایه گذاری دارید که هزینه آن 10 دلار برای ثبت نام خواهد بود و به شما 100 سرنخ می دهد.

اگر 10٪ از این سرنخ ها محصول را خریداری کردند، می توانید محاسبه کنید که درآمد ناخالص شما 10000 دلار و درآمد خالص شما 9000 دلار خواهد بود.

محاسبه تبدیل تبلیغات فیس بوک

به طور کلی، نرخ تبدیل فروش معمولاً می تواند بین 2٪ تا 10٪ باشد، اما باز هم به نقطه قیمت، اثربخشی صفحه فروش یا فرآیند فروش و سایر عوامل بستگی دارد.

به آرامی شروع کنید تا بتوانید فرضیات خود را آزمایش کنید. حتی اگر بخواهید فقط یک محصول را در این مثال بفروشید، قیمت آن را شکست خواهید داد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


تنظیم بودجه تبلیغاتی فیسبوک

هنگام شروع کمپین، به جای استفاده از گزینه بودجه کمپین مزیت، بودجه خود را در سطح مجموعه تبلیغات تنظیم کنید.

در مرحله آزمایش، بهتر است کنترل فردی بیشتری بر بودجه هر مخاطب هدف داشته باشید تا مطمئن شوید نتایج شما اهمیت دارد.

بودجه کمپین مزیت به این معنی است که فیس بوک بودجه را در تمام مجموعه های تبلیغاتی و تبلیغات تحت آن کمپین پخش می کند.

بنابراین، الگوریتم ممکن است هیچ یک از بودجه ها را به یکی از مخاطبانی که می خواهید آزمایش کنید، تحویل ندهد.

شما می توانید حداقل هزینه ها را برای بودجه ها تعیین کنید، اما این اغلب در مقیاس بندی به جای مرحله آزمایش بهتر است.

گزینه بودجه کمپین مزیت

مطمئن شوید که بودجه کمپین Advantage خاموش است و سپس انتخاب کنید بعد.

در سطح مجموعه تبلیغاتی، باید یکی را انتخاب کنید بودجه روزانه یا بودجه مادام العمر.

من معمولاً بودجه روزانه را انتخاب می کنم زیرا به کمپین بازتر اجازه می دهد و مقیاس بندی آن آسان تر است.

بودجه فیس بوک - سطح مجموعه تبلیغات

اگر تاریخ پایان مشخصی دارید و نمی خواهید تبلیغات را پس از آن تاریخ ادامه دهید، بودجه مادام العمر را انتخاب کنید.

بودجه مادام العمر همچنین امکان زمان‌بندی تبلیغات را فراهم می‌کند، به این معنی که می‌توانید ساعت‌های روز نمایش تبلیغات را کنترل کنید.

این گزینه خوبی برای افرادی است که می خواهند در ساعات کاری به سرنخ ها پاسخ دهند یا سعی دارند در ساعات اداری تماس تلفنی بگیرند.

بخش بعدی در سطح مجموعه تبلیغاتی است جایگذاری ها.

اگر می خواهید بودجه خود را به صورت جداگانه برای فیس بوک و اینستاگرام کنترل کنید، باید مجموعه های تبلیغاتی جداگانه برای هر مکان ایجاد کنید.

در غیر این صورت، فیس بوک بودجه را به طور نابرابر بین دو پلتفرم توزیع می کند.

برای اختصاص بودجه مشخص به فیس بوک یا اینستاگرام، را انتخاب کنید قرار دادن دستی و فقط آن پلتفرم را بررسی کنید. سپس یک مجموعه تبلیغاتی جدید با علامت پلتفرم دیگر ایجاد کنید.

قرار دادن تبلیغات فیس بوک

این می تواند تمرین خوبی در مرحله آزمایش باشد تا بتوانید پلتفرمی را که بهتر کار می کند، افزایش دهید.

یکی دیگر از تنظیمات بهینه‌سازی بودجه‌بندی که باید در سطح مجموعه تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد، این است بهینه سازی و تحویل بخش.

هزینه به ازای هر هدف به نظر می رسد گزینه خوبی برای کنترل هزینه های شما باشد. اما اگر آن را خیلی کم تنظیم کنید، تبلیغات شما هیچ تحویلی دریافت نخواهد کرد.

این به عنوان سقف هزینه نیز شناخته می‌شود، و فیس‌بوک تبلیغات را فقط به افرادی نشان می‌دهد که ممکن است با همان سقفی که شما تعیین کرده‌اید وارد شوند.

برای مبتدیان، ترک کنید هزینه به ازای هر هدف خالی است، اما برای کاربران پیشرفته‌تر، وقتی از میانگین هزینه کمپین خود برای هر نتیجه مطلع شدید، این تنظیمات را آزمایش کنید.

بهینه سازی و تحویل

هنگامی که این تنظیمات را در سطح مجموعه تبلیغاتی دارید، تبلیغ خود را همانطور که در سطح تبلیغات انجام می دهید ایجاد کنید و کمپین خود را راه اندازی کنید.

سپس مجموعه‌های تبلیغاتی خود را کپی کنید تا تست‌های جدیدی با مخاطبان مختلف و احتمالاً مکان‌های متفاوت ایجاد کنید.

نتایج خود را برای مخاطبان در سطح مجموعه تبلیغاتی نظارت کنید تا ببینید کدام مخاطب بهترین نتایج را به شما می دهد.

مجموعه های تبلیغاتی فیس بوک

بهینه سازی بودجه کمپین فیس بوک Advantage

هنگامی که دیدید کدام مخاطبان و تبلیغات به خوبی کار می کنند، می توانید تبلیغات خود را با اضافه کردن به بودجه روزانه در سطح مجموعه تبلیغاتی یا با گزینه بودجه کمپین مزیت افزایش دهید.

بهترین روش استفاده از مخاطبان با اندازه مشابه در این کمپین و سپس افزایش بودجه در سطح بالا است. معمولاً 3-4 مخاطب در آن کمپین و 2-4 تبلیغ برای بهترین نتیجه داشته باشید.

مقیاس بهینه سازی بودجه کمپین

هنگام بودجه بندی کمپین های فیس بوک و اینستاگرام، هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد.

برای اینکه بفهمیم چه چیزی بهترین کار را می کند، مقداری ریاضی و تجربه لازم است. اما زمانی که بازدهی بالا در هزینه تبلیغات دریافت می‌کنید، ارزش آن را دارد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.