ما می دانیم که طرحواره به استفاده از قدرت محتوای شما کمک می کند تا آن را در نتایج جستجو بیشتر کشف کنید.
آخرین مقاله ما، نحوه استقرار طرحواره پیشرفته در مقیاس، فرآیند استقرار و نگهداری طرح را پوشش می دهد. گام بعدی این است که عملکرد طرحواره خود را ردیابی کنید.
این مقاله به بررسی KPIها برای اندازهگیری تأثیر استقرار طرحواره، راههای نظارت بر خطاهای طرحواره و نحوه تجزیه و تحلیل عملکرد SERP محتوای شما میپردازد.
تنظیم مراحل اندازه گیری و معیارهای مناسب
این دو مرحله برای اندازه گیری عملکرد طرحواره شما حیاتی هستند:
- تجزیه و تحلیل طرحواره: طرحواره مستقر شده بر روی دارایی های مختلف با عملکرد بالا مانند URL ها، تصاویر، ویدئوها، سوالات متداول و غیره را ارزیابی کنید.
- شناسایی KPIهای مناسب برای اندازه گیری: این شامل نمایش ها، کلیک ها، CTR، اشباع SERP ها و صرفه جویی در هزینه بالقوه است.
تجزیه و تحلیل طرحواره مستقر شده
تجزیه و تحلیل طرحواره برای شناسایی دارایی های مناسب برای وب سایت های بزرگ ضروری است. در حالت ایدهآل، طرحواره باید بر روی داراییهای حیاتی مانند تصاویر، صفحات، ویدئوها، پرسشهای متداول، منوها و غیره مستقر شود.
فرصت های طرحواره به دلیل ماهیت پویا URL ها باید دائما بررسی شوند. به خاطر داشته باشید که طرحواره تنها در صورتی می تواند مستقر شود که صفحات شما در دسترس باشد.
من پیشنهاد میکنم یک خزیدن ScreamingFrog را برای یافتن همه URLهایی که 200 کد OK را برمیگردانند اجرا کنید.
به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل طرحواره، مطمئن شوید که تمام دارایی ها و URL های ضروری موجود در وب سایت شما را پوشش می دهد.
بررسی کامل بودن مداوم
استقرار طرحواره هرگز نباید یک فعالیت یکباره باشد.
همانطور که محتوای یک سایت بزرگ به روز می شود، طرحواره نیز باید به روز شود.
همه تغییر مسیرها، URL های شکسته، و صفحاتی که طرحواره ندارند باید دائماً بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما قابل کشف است.
اسناد راهنمای Google Search Central در مورد استقرار و نگهداری انواع طرحواره مناسب را بخوانید.
در زیر یک داشبورد قوی وجود دارد که به درک مراحل مهم تجزیه و تحلیل طرحواره و ردیابی کمک می کند.
گرفتن انحرافات و خطاهای طرحواره
اگر طرح شما برای خطاها علامت گذاری شده است، فوراً آنها را برطرف کنید تا از اقدام دستی Google جلوگیری کنید.
دریفت های طرحواره خطاهایی هستند که به دلیل تغییرات واژگان طرحواره در schema.org یا دستورالعمل های نتایج غنی گوگل، تغییرات محتوای وب سایت و سایر مسائل فنی.
اگر تغییر طرحواره به دلیل محتوای وب سایت یا تغییرات واژگان باشد، طرحواره مستقر شده باید قبل از اینکه موتورهای جستجو آن صفحات را فهرست کنند تغییر کند.
تجزیه و تحلیل تغییرات محتوا و تنظیم محرک ها یا اعلان ها به عنوان یادآوری برای تغییر طرحواره می تواند مفید باشد.
هنگامی که استراتژی استقرار طرحواره خود را تجزیه و تحلیل کردید، زمان آن رسیده است که KPIهای طرحواره خود را ردیابی کنید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
شناسایی KPIهای مناسب برای اندازه گیری تأثیر استقرار طرحواره
در زیر KPIهای استراتژیک وجود دارد که باید برای سنجش عملکرد طرحواره خود و اثربخشی اجرای آن استفاده کنید:
برداشت ها
با تأثیر طرحواره بر نتایج غنی، کشف محتوا در دسترس می شود.
محتوای با ارزش در SERP آسان تر کشف می شود.
در نتیجه، نمایشهای بالاتری را برای تمام نتایج صفر کلیک خود و سایر نتایج مرتبط با درخواست کاربر مشاهده خواهید کرد.
محتوایی که جستارهای طولانی را هدف قرار می دهد نیز به راحتی کشف می شود و با ارزش ترین نتایج را در صفحه ارائه می دهد.
کلیک می کند
آیا ترافیک را به نمایه تجاری یا وب سایت خود هدایت می کنید؟
کلیکها تعیین میکنند که چه تعداد از کاربران پس از کشف محتوای شما تصمیم گرفتند اقدامی انجام دهند.
یک KPI خوب برای اندازه گیری کل کلیک هایی است که پس از استقرار طرحواره به دست آورده اید.
ارزیابی اینکه آیا طرحواره به کشف محتوا و ایجاد نتایج مرتبط برای محتوای شما در طول زمان کمک می کند، ضروری است.
توجه داشته باشید که هر زمان که طرح شما نتایج غنی را به ارمغان میآورد، این کار باعث میشود که برداشتهای شما بیشتر از کلیکهای شما افزایش یابد.
اگر کلیکهای شما به اندازه برداشتهایتان افزایش نمییابد، نباید نگران باشید زیرا محتوای شما مفید است و بر اساس نوع پرس و جو نتایج مناسبی را ارائه میدهد.
در تصویر زیر مشاهده می کنید که پس از استقرار طرحواره، KPI هایی مانند کلیک ها، نمایش ها، CTR و موقعیت میانگین نیز بالا رفته اند.
نرخ کلیک (CTR)
CTR همچنین یک KPI مهم برای تماشا است زیرا این تقسیمبندی کلیکهایی است که محتوای شما از جستجو به دست آورده است بر تعداد کل نمایشها.
CTR بالا یا پایین بر اساس استراتژی محتوای شما است.
اگر محتوا برای آگاهی نوشته شده باشد، CTR پایین خواهد بود و اگر محتوا برای تبدیل نوشته شده باشد، CTR بالا خواهد بود.
CPC متوسط
احتمالاً از خود میپرسید که چرا هزینه به ازای هر کلیک، اندازهگیری برای کمپینهای پولی، در اینجا لازم است.
دانستن اینکه کسبوکار شما چقدر باید برای دیده شدن کلمات کلیدی هزینه کند، ضروری است.
این به شما کمک می کند تا میزان صرفه جویی ارگانیک کسب و کارتان را فقط با استقرار طرحواره تعیین کنید.
صرفه جویی در هزینه بالقوه
CPC آن کلمات کلیدی را محاسبه کنید تا ببینید به جای انتخاب کمپین های پولی، با استفاده از اجرای طرحواره در پول خود صرفه جویی کرده اید یا خیر.
این به شما کمک می کند ارزش پیاده سازی طرحواره در وب سایت خود را بسنجید.
پوشش SERP / نتایج غنی
پوشش SERP به انواع نتایج جستجوی جهانی که در آنها ظاهر شده اید اشاره دارد.
هنگامی که شما طرحی را برای دارایی های مختلف خود مستقر کردید، ساده ترین راه برای سنجش تاثیر آن اندازه گیری پوشش SERP در نتایج جهانی است.
انواع مختلف SERP (بر اساس طرحی که به کار گرفته اید)، از جمله تصاویر، پرسش های متداول، ویدئو، محتوا، افراد همچنین می پرسند و غیره را اندازه گیری کنید.
پوشش SERP می تواند استراتژی محتوای شما را مشخص کند.
اگر قطعات محتوایی که ایجاد کردهاید و برچسبگذاری کردهاید در برخی از این نتایج نشان داده نمیشوند، ممکن است محتوا مرتبط یا مفید نباشد.
فرض کنید سؤالات متداول یا طرحواره HowTo را برای مشاهده محتوای محاوره ای به کار گرفته اید.
در این صورت، باید عملکرد پرسشهای متداول، افراد همچنین میپرسند و حتی نتایج غنی از قطعههای ویژه را پس از استقرار مشاهده کنید تا ببینید آیا افزایش دید وجود دارد یا خیر.
به طور مشابه، به نتایج غنی که در SERP ها ظاهر نمی شوند نگاه کنید.
به عنوان مثال، تصاویر شما آنطور که می خواهید کار نمی کنند.
یک استراتژی طرحواره ای را برای افزایش دید آن موجودیت ها یا دارایی ها در صفحات وب خود تدوین کنید.
عملکرد هر نوع طرحواره و ترکیبات
انواع طرحواره برابر نیستند. برخی از آنها برای ارائه زمینه موتورهای جستجو استفاده می شوند، در حالی که برخی دیگر نتایج غنی را ارائه می دهند که می تواند عملکرد قابل توجهی را تحت تاثیر قرار دهد.
مهم است که بررسی کنید و ببینید کدام نوع طرحواره بر اساس استراتژی محتوای شما مؤثرتر است.
از Google Search Console استفاده کنید تا ببینید کدام طرحواره ها نمایش داده می شوند و باعث دیده شدن جستجو می شوند.
ارزیابی تاثیر استقرار طرحواره در وب سایت شما
نگهداری طرحواره و اندازه گیری عملکرد دست به دست هم می دهند. این یک فرآیند چرخه ای است.
هنگامی که از نحوه عملکرد طرحواره های خود مطلع شدید، زمان آن رسیده است که استقرار طرحواره را در سایر بخش های وب سایت خود گسترش دهید.
اکنون که میدانید کدام طرحها برای افزایش دید جستجوی شما کار میکنند، میتوانید استراتژی کلی طرحواره خود را به دقت تنظیم کنید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.