راهنمای شما برای اصطلاحات کلمات کلیدی Google Ads

PPC پیچیده تر می شود و اصطلاحات جستجوی پولی نیز پیچیده تر می شوند.

تغییر از “مخاطبان” به “بخش” را در نظر بگیرید که تعریف بسیار گسترده تری دارد.

ما همچنین “Segment” را به عنوان یک ویژگی تقسیم بندی برای تجزیه و تحلیل بیشتر مجموعه داده ها بر اساس دستگاه ها، اقدامات تبدیل، شبکه ها و موارد مشابه داریم.

سپس، گوگل اصطلاحات «مخاطبان» را برای توصیف گروه های هدف برای کمپین های Performance Max بازگرداند. ایموجی چشم مارپیچی را در اینجا قرار دهید.

برای من ناامیدکننده‌ترین چیز این است که «افزونه‌های آگهی» را که مفهومی کاملاً قابل قبول و قابل درک است، و تغییر آن به «دارایی‌های آگهی» است. بدتر از همه، Performance Max عرضه شد و نسخه گروه‌های تبلیغاتی آن نیز به «دارایی آگهی» تبدیل شد.

با این حال، مواردی که همه را گیج می کند، عباراتی هستند که برای همیشه وجود داشته اند: کلمات کلیدی جستجو، عبارات جستجو، و عبارت های جستجو.

بیایید این سردرگمی را از بین ببریم زیرا باید با بقیه زندگی کنیم.

اصطلاحات جستجوی پولی تعریف شده است

آیا در مورد تفاوت کلمات کلیدی جستجو، عبارات جستجو و عبارت های جستجو سردرگم هستید؟ در اینجا به معنای هر یک برای جستجوی پولی است.

کلیدواژه ها را جست و جو کنید

کلمه کلیدی جستجو یک ابزار هدف گیری است که برای اطلاع رسانی به پلتفرم های تبلیغاتی مانند گوگل و مایکروسافت برای نمایش تبلیغات شما استفاده می شود.

نمونه ای از کلمه کلیدی جستجو می تواند “فیلترهای آب فلوراید” باشد.

عبارت جستجو

زمانی که آگهی شما برای جستجو در گوگل نمایش داده شد، عبارات جستجو در پلتفرم تبلیغات به شما گزارش می‌شوند (در صورتی که استانداردهای حریم خصوصی را رعایت کنند).

نمونه هایی از عبارات جستجو برای کلمه کلیدی بالا عبارتند از:

  • بهترین فیلتر آب فلوراید
  • فیلترهای آب که فلوراید را حذف می کنند
  • “سر دوش فیلتر آب فلوراید.”

عبارات جستجو از شرکای جستجو نیز گزارش خواهد شد. ممکن است قالب بندی آنها متفاوت باشد یا طولانی تر از عبارات جستجوی معمولی ظاهر شوند.

پرس و جو جستجو

عبارت‌های جستجو عبارت‌اند از عبارت‌های تایپ‌شده، گفتاری یا ضربه‌خورده‌ای که کاربر به Google می‌دهد تا نتایج جستجو را بازگرداند.

فیلترهای آب که فلوراید را حذف می کنند - جستجو

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


بهبود ارتباط کلمه کلیدی جستجو با پرس و جو

درک تفاوت بین این عبارات بسیار مهم است.

هرچه کلمات کلیدی را بهتر با عبارت های جستجو مطابقت دهید، نمرات کیفیت، نرخ کلیک و عملکرد تبدیل شما بهتر خواهد بود.

Relevancy همیشه نام بازی در تبلیغات PPC بوده است و با کلمات کلیدی تطبیق و جستجوهای جستجو شروع می شود.

عبارات جستجو برای اطلاع از اینکه کدام عبارت های جستجو برای راه اندازی تبلیغ شما واجد شرایط هستند و نحوه عملکرد آن عبارت های جستجو مفید هستند.

جدای از یافتن کلمات جدید برای حذف کلمات کلیدی منفی، از این یادگیری ها برای ایجاد کلمات کلیدی جدید، تبلیغات جدید و صفحات فرود استفاده کنید تا با آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند مطابقت بیشتری داشته باشید.

انواع مطابقت

چگونه می توانیم کلمات کلیدی و پرس و جوهای جستجو را مورد بحث قرار دهیم و در مورد انواع تطابق صحبت نکنیم؟

از زمانی که در سال 2004 شروع به اجرای Google Ads کردم، دیدم که انواع تطبیق می‌آیند و می‌روند و به آنچه امروز داریم تغییر شکل می‌دهند، که به‌طور قابل‌توجهی با نسخه‌های قبلی خود تفاوت دارند.

بیایید سردرگمی را از بین ببریم و نحوه عملکرد انواع تطابق را با کلمات کلیدی جستجوی شما برای هدف‌یابی عبارت‌های جستجو روشن کنیم.

مطابقت کامل

گوگل ادعا می کند که کلمات کلیدی تطبیق دقیق همچنان بیشترین کنترل را در مورد اینکه تبلیغ شما به چه کسانی ارائه می شود را به شما می دهد. این همچنین آن را محدود کننده ترین می کند.

با این حال، به جای اینکه دقیقاً با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، تطابق دقیق به جستجوهایی که همان معنا یا هدف کلمه کلیدی شما را دارند گسترش می یابد.

Google از فناوری‌های درک زبان طبیعی مانند BERT برای درک هدف یک عبارت جستجو استفاده می‌کند.

کلمات کلیدی تطبیق دقیق با کروشه مشخص می شوند، مانند [fluoride water filter]. آنها با جستارهای جستجویی مطابقت دارند که با کلمات موجود در کلمه کلیدی مطابقت دقیق شما مطابقت دارند و با:

  • غلط املایی (“فیلتر آب فلوراید”)
  • اشکال مفرد یا جمع (“فیلترهای آب فلوراید”)
  • ساقه مانند کف و کفپوش (“فیلتر کردن فلوراید از آب”)
  • اختصارات (“فیلترهای آب NaF”)

کلمات کلیدی مطابقت دقیق نیز برای انواع نزدیک نشان داده می شوند. انواع نزدیک عبارت‌های جستجویی هستند که مشابه کلمات کلیدی جستجو هستند اما یکسان نیستند. هیچ گزینه ای برای انصراف از تطابق نوع نزدیک وجود ندارد.

چند نمونه از انواع نزدیک برای کلمات کلیدی مطابقت دقیق عبارتند از:

  • عبارت دوباره ترتیب داده شد (“فیلتر آب برای فلوراید”)
  • افزودن یا حذف کلمات تابع (“فیلور فلوراید از آب”)
  • کلمات ضمنی (“فیلتر فلوراید” – آب اشاره شده است)
  • مترادف ها و اصطلاحات (“پارچ هایی که مونو فلوروفسفات را حذف می کنند”)
  • همان هدف جستجو (“حذف فلوراید”)

سال‌ها پیش، برای تطابق دقیق نیاز به ایجاد فهرست‌های کلیدی جامع داشتید. امروزه این امر غیر ضروری شده است.

مطابقت عبارت

وقتی از نوع تطبیق عبارت استفاده می‌کنید، معنای عبارت‌های جستجویی را که می‌خواهید هدف قرار دهید، بر اساس ترتیب کلمات استفاده شده مشخص می‌کنید.

برای مثال، گوگل می‌داند که اگر کلمه کلیدی مطابقت عبارت شما “فیلتر آب فلوراید” باشد، معنای مورد نظر شما “حذف آب از فلوراید” نیست (اگر حتی یک چیز واقعی بود)، بنابراین تبلیغ شما را برای آن نمایش نمی‌دهد.

گوگل یک سرویس جابجایی را با کلمه کلیدی جستجوی “موجود خدمات نیویورک به بوستون” مثال می‌زند. گوگل درک می کند که معنای مورد نظر با “انتقال خدمات بوستون به شهر نیویورک” مطابقت ندارد.

کلمات کلیدی تطبیق عبارت با علامت نقل قول مشخص می شوند و برای انواع نزدیک مشابه با انواع نزدیک دقیقا مطابقت نشان داده می شوند.

نمونه‌های جستجوی واجد شرایط برای مطابقت با کلمه کلیدی جستجوی «فیلتر آب فلوراید» عبارتند از:

  • ایستگاه های تصفیه آب فلوراید در نزدیکی من
  • محصولات تجاری فیلتراسیون فلوراید
  • حذف فلوراید برای خانه
  • فیلترهای دوش که مواد شیمیایی را از بین می برند

مسابقه گسترده

کلمات کلیدی تطبیق گسترده با تعریف آنها از گسترده بودن مطابقت دارند. آنها می توانند تبلیغات شما را برای عبارت های جستجویی که حاوی معنای مستقیم کلمه کلیدی جستجوی شما نیستند، نشان دهند.

تطابق گسترده از سیگنال‌هایی استفاده می‌کند که سایر انواع تطابق نمی‌فهمند، مانند جستجوهای قبلی، مکان کاربر، محتوای صفحه فرود و سایر کلمات کلیدی.

به طور خلاصه، کلمات کلیدی تطبیق گسترده با عبارت‌های جستجوی مشابه مطابقت دقیق و تطابق عبارت مطابقت دارند، اما می‌توانند عباراتی را که حاوی عبارات کلیدواژه نیستند نیز مطابقت دهند.

نمونه‌هایی از عبارات جستجو برای کلمه کلیدی مطابقت گسترده “فیلتر آب فلوراید” عبارتند از:

  • فیلتراسیون آب کورین
  • فیلتر آب آلومینا فعال
  • اسمز معکوس
  • تمیز کردن فیلتر زغال استخوان

انتظار می‌رود کلمات کلیدی تطابق گسترده به دلیل افزایش انعطاف‌پذیری برای بهینه‌سازی در برابر اهداف شما و توانایی یافتن فرصت‌های تبدیل اضافی، به اجرای بهتر مناقصه هوشمند کمک کنند.

با تغییرات نوع مطابقت کلمه کلیدی همراه باشید

اگر هنوز از چندین نوع تطبیق یا تقسیم‌بندی انواع تطابق در کمپین‌های جداگانه استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنم راهنمای فنی اتوماسیون جستجوی گوگل، باز کردن قفل قدرت جستجو را بخوانید. این شامل اطلاعات و مطالعات موردی در مورد مزایای پشتیبانی از توانایی Google برای سیگنال‌ها و مناقصه هوشمند است. همچنین دلیل محکمی در مورد اینکه چرا در صورت استفاده از مناقصه هوشمند، استفاده از چندین نوع تطبیق برای یک کلمه کلیدی هیچ مزیت عملکردی ندارد، ارائه می دهد.

بهترین استراتژی شما این است که عبارات جستجوی خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید. این به شما کمک می کند تا عملکرد آنها را ارزیابی کرده و اقدام کنید. کلمات کلیدی منفی را برای جستارهای نامربوط اضافه کنید و در صورت نیاز انواع تطابق را تنظیم کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.