دیزنی پلاس مدل انتشار خود را تغییر می‌دهد و قصد دارد همه قسمت‌های «اکو» را یکجا عرضه کند

دیزنی پلاس مدل انتشار خود را تغییر می‌دهد و قصد دارد همه قسمت‌های «اکو» را یکجا عرضه کند

رئیس استودیوی مارول، کوین فیگی، روز سه‌شنبه به استیج Disney Upfront رفت تا نمایش جدید دیزنی + مارول را اعلام کند.اکو“، در حال دریافت یک انتشار بیش از حد است – اولین نسخه برای یک سری MCU. Disney+ تمام قسمت های فصل 1 را در 29 نوامبر پخش می کند.

اسپین آف “Hawkeye” با بازی Alaqua Cox در نقش مایا لوپز، یک شخصیت بومی آمریکایی ناشنوا که دارای رفلکس های عکاسی است. او دختر خوانده ابرشرور Kingpin (با بازی وینسنت دونوفریو) است، با این حال، شناخته شده است که در کنار Daredevil مبارزه می کند، که می خواهد دنیای زیرزمینی جنایتکاران را از بین ببرد. گزارش شده است که چارلی کاکس در نقش Daredevil در «اکو» بازخواهد گشت.

این چهارمین سریال MCU تحت رهبری زنان در دیزنی پلاس خواهد بود که به «Wandavision»، «She-Hulk» و «Ms. مارول.»

نتفلیکس قبلاً در نامه سهامداران خود در سه ماهه سوم سال 2022 گفته بود، استراتژی جدید پرخوری دیزنی یک حرکت غافلگیرکننده برای این شرکت است و از رقیب نتفلیکس پیروی می کند، که به مدل انتشار قابل مصرف خود سوگند خورده است.

Disney+ آب‌ها را با عناوین جنگ ستارگان خود آزمایش کرد و با «Obi-Wan Kenobi» شروع کرد، که اولین نمایش لایو اکشن جنگ ستارگان بود که با چند قسمت به نمایش درآمد. در همین حال، «اندور» اولین نمایش سه قسمتی داشت و طولانی‌ترین فصل لایو اکشن دیزنی+ با 12 قسمت بود.

این احتمال وجود دارد که شرکت پس از از دست دادن چهار میلیون مشترک Disney+ در سه ماهه اخیر، فشار را برای تغییر رویکرد انتشار خود احساس کند و مجموع را به 157.8 میلیون برساند. در سه ماهه اول سال 2023، سرویس استریم اولین از دست دادن مشترک خود را تجربه کرد و 2.4 میلیون مشترک کاهش یافت.

دیزنی قصد دارد 5.5 میلیارد دلار در هزینه های کلی صرفه جویی کند و 3 میلیارد دلار صرف صرفه جویی در محتوا شود.

این حرکت همچنین زمانی انجام می شود که مارول در برنامه بازی خود تجدید نظر می کند. Fiege قبلاً گفته بود که استودیو می خواهد در مورد اینکه کدام پروژه MCU منتشر می شود حساب شده باشد. گفته می شود که بسیاری از طرفداران تحت تاثیر موج نمایش های ابرقهرمانی غرق شده اند و زمان آن رسیده است که مارول کمی سرعت آن را کاهش دهد.

فیگی در مصاحبه ای با اینترتینمنت ویکلی گفت: «وقتی محصول بسیار زیادی وجود دارد – و همانطور که می گویند «محتوا» زیاد است که من از آن متنفرم، سخت تر است. اما ما می‌خواهیم استودیو مارول و پروژه‌های MCU واقعاً برجسته باشند و بالاتر از آن قرار بگیرند. بنابراین، مردم متوجه خواهند شد که هرچه به فاز 5 و 6 می‌رویم. سرعت اجرای نمایش‌های +Disney تغییر می‌کند تا هر کدام فرصتی برای درخشش داشته باشند.»

بنابراین، به‌جای پخش اپیزودهای هفته به هفته، به نظر می‌رسد تصمیم برای انتشار «اکو» به‌عنوان یک فصل کامل، آغاز یک تلاش عمدی برای کاهش تدریجی برنامه انتشار MCU باشد.

در طول ارائه Upfronts، Fiege همچنین تاریخ نمایش رسمی فصل 2 Loki را که در 6 اکتبر برای Disney+ می آید، فاش کرد.