در سه ماهه اول سال 2023، شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، کاهش اندکی در درآمد تبلیغات گزارش کرد، در حالی که جستجو شاهد افزایش تقریبا 2 درصدی در سال بود.
برداشت های کلی به طور کلی، این نتایج عملکرد متفاوتی را برای پلتفرمهای تبلیغاتی گوگل از نظر نمایش تبلیغات نشان میدهد. حتی با وجود تمام اخراجها، گوگل با نزدیک به 27000 کارمند بیشتر از سال گذشته وارد سه ماهه اول سال جاری شده است. اگرچه، اشاره شد که «تعداد کارمندان تقریباً همه کارکنانی را شامل میشود که تحت تأثیر کاهش نیروی کار ما قرار گرفتهاند. ما انتظار داریم که بیشتر افراد آسیب دیده تا پایان سه ماهه دوم سال 2023، مشروط به قوانین محلی و الزامات مشاوره، دیگر در تعداد کارکنان ما منعکس نشوند.
تو عمیق تر شما می تونید گزارش کامل رو اینجا بخونید.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه گوگل اندکی کاهش یافته است، اما همچنان بازیکن اصلی در بازی جستجو است. اما به نظر میرسد با افزایش کاربران مایکروسافت، ChatGPT و پیشرفتهای دیگر پلتفرمهای فناوری، شتاب آن کند میشود.