جستجوی Google برای تبدیل شدن به “بصری، خوراکی، شخصی و انسانی تر”

Google I/O این چهارشنبه است، و در حالی که I/O اغلب اخبار جستجوی اصلی زیادی ندارد، امسال، انتظار داریم با نمایش گوگل و راه اندازی ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در جستجوی گوگل، این وضعیت تغییر کند. وال استریت ژورنال گزارش داد: «گوگل قصد دارد موتور جستجوی خود را «بصری، خوراکی، شخصی و انسانی» با تمرکز بر خدمات رسانی به جوانان در سطح جهان، بسازد.

دور شدن از ده پیوند آبی ظاهراً گوگل قصد دارد از فهرست کردن «ده پیوند آبی» کلاسیک، فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی خود فاصله بگیرد و در عوض، طرح‌بندی و رابط کاربری «بصری، خوراکی، شخصی و انسانی» را ارائه دهد که برای جذابیت بیشتر برای افراد طراحی شده است. جستجوگران جوان

با جستجو صحبت کنید گوگل همچنین مکانی برای نتایج جستجوی خود خواهد داشت تا به شما امکان گفتگو با موتور جستجوی خود را بدهد. آیا جاسازی Google Bard خواهد بود؟ آیا نام آن Magi خواهد بود؟ نامشخص است، اما باید بدانیم در روز چهارشنبه چه زمانی ساندار پیچای از گوگل برای ارائه سخنان اصلی روی صحنه خواهد رفت.

پروژه Magi. همانطور که قبلاً گزارش دادیم، Google در حال کار بر روی یک موتور جستجوی کاملاً جدید است، تیمی متشکل از بیش از 160 کارمند Google به طور تمام وقت بر روی افزودن ویژگی های جدید به جستجوی Google موجود کار می کنند. بر اساس این گزارش ها، این پروژه با نام رمز Magi ساخته می شود و ممکن است در اوایل ماه آینده برای زیرمجموعه ای از کاربران منتشر شود. بر اساس این گزارش، Magi به جستجوگران اجازه می دهد تا تراکنش هایی مانند خرید کفش یا رزرو پرواز را انجام دهند. این به جستجوگران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های مالی را انجام دهند، در حالی که همچنان تبلیغات جستجوی موجود – و سودآور – گوگل را در خود جای داده است. این تغییرات می تواند به جستجوگران اجازه دهد به سؤالات مربوط به “کدگذاری نرم افزار و نوشتن کد بر اساس درخواست کاربر” پاسخ دهند. این گزارش می افزاید: «بر اساس یک سند، گوگل ممکن است آگهی را در زیر پاسخ های کد رایانه قرار دهد.

این گزارش‌ها پیش از این از نیویورک تایمز منتشر شد که گزارش داد، «موتور جستجوی جدید تجربه‌ای بسیار شخصی‌تر از سرویس فعلی شرکت را به کاربران ارائه می‌دهد و سعی می‌کند نیازهای کاربران را پیش‌بینی کند». موتور جستجوی جدید گوگل هنوز در مراحل اولیه خود است و هیچ جدول زمانی برای انتشار آن وجود ندارد. اما این تلاش جدید ” جاه‌طلبی‌های گوگل برای تجسم مجدد تجربه جستجو را نشان می‌دهد.”

وال استریت ژورنال می گوید ما باید شاهد نمایش برخی از این موارد در رویداد Google I/O باشیم.

آنچه ممکن است اعلام شود. وال استریت ژورنال نوشت: «گوگل قصد دارد تأکید بیشتری بر پاسخگویی به سؤالاتی داشته باشد که نتایج وب سنتی به راحتی نمی توانند به آنها پاسخ دهند. ممکن است از جستجوگران خواسته شود در پاسخ به سؤالات خود سؤالات بعدی را دنبال کنند یا تصاویری مانند ویدیوهای TikTok را بکشند. ما قبلاً این را با ویدیوهای کوتاهی که گوگل از سال 2020 آزمایش کرده و اندکی پس از آن راه اندازی کرده است، دیده ایم.

Google همچنین ممکن است پست‌های انجمن آنلاین را، شاید بر اساس داده‌های ساختاریافته پرسش و پاسخ، نشان دهد تا مصرف محتوا را برای افراد آسان‌تر در تکه‌های بیتی کند.

بر اساس اسنادی که استراتژی جستجوی شرکت را تشریح می‌کند، این تغییر، گوگل را با «نیاز به اصلاح تعریف خود از محتوای «معتمد» مواجه می‌کند، به‌ویژه زمانی که پاسخ درستی وجود ندارد. بر اساس این اسناد، گوگل “ابزارهایی را به عنوان اسناد و سواد ارائه می دهد تا اطمینان در استفاده از محتوا را ایجاد کند.”

گلن گیب اشاره شد در توییتر با این تغییرات روی «کاربران جوان‌تر» تمرکز کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. تغییرات در جستجوی Google می تواند در مورد ترافیک صاحبان سایت، ناشران، سازندگان محتوا و سایرین به وب سایت هایشان قابل توجه باشد. گوگل حجم قابل توجهی از ترافیک را به وب ارسال می کند. اگر گوگل از ده پیوند آبی سنتی که در طول سال‌ها به آرامی انجام می‌داد فاصله بگیرد، ممکن است این ترافیک تغییر کند.

Google I/O تنها چند روز دیگر باقی مانده است، بنابراین منتظر بمانید و منتظر بمانید تا گوگل چه برنامه‌ای را مستقیماً از دهان ربات در نظر گرفته است. در روزهای آینده چیزهای زیادی برای گزارش خواهیم داشت، پس با ما همراه باشید.