بیل گیتس جهت ارائه می دهد ، نه راه حل – TechCrunch

بیل گیتس مشکلات زیادی را در زندگی (حرفه ای) خود حل کرده است و در دهه های اخیر ، او به وضعیت فقیران جهان و به ویژه سلامت آنها اختصاص داده است. او با کارهای بنیادی و کمک های خیریه خود در سراسر جهان گشت و گذار می کند و مشکلات مالاریا را نادیده می گیرد و از بیماری های گرمسیری غافل می شود تا سلامت مادر ، همیشه با نگاهی به راه حل جدید و معمولاً ارزان.

این مغز مهندسی و طرز تفکر است که او در تغییرات آب و هوایی در کتاب خود “چگونه از فاجعه آب و هوایی اجتناب کنیم: راه حل هایی که ما داریم و پیشرفت های مورد نیاز ما”(بله ، روی جلد آن کج شده است – ما واقعاً به آنها نیاز داریم). گیتس کمی از تکامل خود را از مغول نرم افزار به جادوگر بهداشت جهانی تا شهروندان نگران آب و هوا توضیح می دهد. به عنوان مثال ، اگر به چالش هایی مانند بیماری های استوایی نادیده گرفته شده نگاه کنید ، تغییرات آب و هوایی بر شیوع پشه ها و سایر ناقلان عفونت تأثیر زیادی می گذارد. هنگام تجزیه و تحلیل امنیت غذایی در کشورهای در حال توسعه ، هیچ کس نمی تواند از تغییرات آب و هوایی اجتناب کند.

با این روایت اولیه ، گیتس در تلاش است شاید نه با شک و تردیدهای تغییرات آب و هوایی (در هر حال در روزهای خوب با آنها ارتباط برقرار کردن) ارتباط برقرار کند ، بلکه در عوض پلی برای جمعیت شکاک ، اما آماده برای تجدید نظر ایجاد کند. او اذعان می کند که تا زمانی که تأثیرات آن را از نزدیک ندیده بود ، به این مسئله فکر نکرده بود و در را به روی حداقل برخی از خوانندگان باز کرد که ممکن است آماده انجام چنین سفر فکری باشند.

از آنجا ، گیتس یک تجزیه و تحلیل بسیار هوشیار (به راحتی می توان جایگزین خشک کرد) از اجزای اصلی انتشار گازهای گلخانه ای و چگونگی رسیدن به صفر خالص با حذف 51 میلیارد تن انتشار معادل CO2 در سال ، که به ترتیب فصل انرژی هستند ، ارائه می دهد. تولید (27)) ، تولید (31)) ، کشاورزی (19)) ، حمل و نقل (16)) ، و تهویه مطبوع (7).

گیتس یک مهندس است و نشان می دهد و شگفت انگیز است. او تأکید زیادی بر درک مقیاس در سراسر کتاب دارد ، این است که دائماً سعی می کند اعداد و واحدهایی را که در مطبوعات می شنویم از هم جدا کند و در واقع سعی کند بفهمد که آیا یک نوآوری خاص ممکن است تاثیری داشته باشد. گیتس نمونه ای از برنامه هوانوردی را ارائه می دهد که “17 میلیون تن” دی اکسید کربن را ذخیره می کند ، اما اشاره می کند که این رقم در واقع تنها 0.03 درصد از انتشارات جهانی است و لزوماً به احتمال زیاد بیشتر از آنچه قبلاً داشته است افزایش نمی یابد. با این چارچوب ، او از رویکرد نوع دوستی م effectiveثر استفاده می کند ، یا این ایده را دارد که دلارهای خیریه باید به پروژه هایی برسد که با کمترین هزینه می توانند بزرگترین بهبود قابل تأیید را برای کیفیت زندگی ارائه دهند.

جای تعجب نیست که گیتس سرمایه دار است و چارچوب او برای قضاوت در مورد هر راه حل احتمالی محاسبه “حق بیمه سبز” برای استفاده آنها است. به عنوان مثال ، یک فرآیند تولید سیمان بدون کربن ممکن است دو برابر فرآیند تولید کربن معمولی تر هزینه داشته باشد. این هزینه های اضافی را با صرفه جویی واقعی این جایگزینی ها در انتشار گازهای گلخانه ای مقایسه کنید ، و voila: شما یک راهنمای فوری در مورد کارآمدترین ابزارها برای حل تغییرات آب و هوا دارید.

پاسخی که او به دست می آورد در نهایت کاملاً قابل حمل است. همه چیز را برقی کنید ، برق را کربن زدایی کنید ، کربن آنچه باقی مانده را جذب کنید و کارآمدتر باشید. اگر این سخت به نظر می رسد ، دلیلش این است ، و گیتس چالش ها را در یک فصل مناسب با عنوان “این سخت خواهد بود” که با خط “لطفا اجازه ندهید عنوان این فصل شما را افسرده کند” ذکر می کند. مطمئن نیستم برای فهمیدن این موضوع نیاز به خرید کتاب داشته باشید.

گیتس در نهایت یک شخصیت محافظه کار در انتهای کتاب است. این فقط رویکرد کلی او در حفاظت از وضع موجود نیست ، که بدیهی است در راه حل هایی که اساساً تغییراتی در شیوه زندگی ما هستند و با توجه به پیام رسان نباید تعجب آور باشد ، نهفته است. همچنین محافظه کاری شگفت آور دیدگاه های او در مورد قدرت فناوری در حل این مشکلات است. برای فردی که میلیاردها دلار در زمینه انرژی پاک و دیگر فناوری های سبز سرمایه گذاری کرده است ، به طرز شگفت انگیزی جادوی کمی وجود دارد که گیتس پیشنهاد می دهد. احتمالاً واقع بینانه است ، اما با توجه به منبع ، می توان آن را شبیه بدبینی دانست.

کتابهای تغییرات آب و هوا تابستان 2021

همراه با برخی از کتابهای دیگر این گروه از بررسی تغییرات آب و هوا بخوانید ، و نمی توانید به نوعی ساده لوحانه حساب شده از سوی گیتس احساس نکنید ، این احساس که ما فقط باید کمی دیگر کارتمان را بازی کنیم و ببینیم آیا ما آخرین لحظه رویال ترشح می کنیم یا خیر. نشانه های اولیه راه حل وجود دارد ، اما اکثر آنها برای مقیاس آماده نیستند. برخی از فناوری ها در حال حاضر در دسترس هستند ، اما هزینه های زیادی برای مقاوم سازی خودروها ، خانه ها ، مشاغل و موارد دیگر نیاز است تا بتواند بر میزان انتشار گازهای گلخانه ای ما تأثیر بگذارد. سپس همه افراد خارج از غرب وجود دارند که شایسته دسترسی به امکانات رفاهی مدرن هستند. همه چیز خیلی آسان است ، و در عین حال ، خیلی دور از دسترس است.

نقاط قوت کتاب-و همزمان نقاط ضعف آن-این است که غیرسیاسی ، پر از واقعیت است و آماده خواندن برای همه به جز شدیدترین شکاکان تغییر اقلیم است. اما همچنین به عنوان نوعی داروی دروازه عمل می کند: هنگامی که مقیاس مشکل ، دامنه راه حل ها و چالش های حق بیمه سبز و اجرای سیاست را درک کردید ، احساس می کنید که هیچ راهی برای ما وجود ندارد به هر حال این کار را در چند سال آینده انجام می دهیم ، پس واقعاً منظور چیست؟

گیتس کتاب را با این جمله به پایان می رساند که “ما باید دهه آینده را صرف تمرکز بر فناوری ها ، سیاست ها و ساختارهای بازار کنیم که ما را در مسیر حذف گازهای گلخانه ای تا سال 2050 قرار خواهد داد.” او اشتباه نمی کند ، اما این یک نظر همیشه سبز است ، در دنیایی که مدت طولانی دیگر سبز نخواهد شد.


چگونه از بلایای آب و هوایی اجتناب کنیم: راه حل هایی که داریم و پیشرفت های مورد نیاز توسط بیل گیتس
آلفرد A. Knopf ، 2021 ، 257 صفحه

همچنین ببینید