به باشگاه تریلیون دلاری انویدیا خوش آمدید

به باشگاه تریلیون دلاری انویدیا خوش آمدید

خوش آمدید به باشگاه 1 تریلیون دلاری، Nvidia.

سهام انویدیا امروز بیش از 6 درصد افزایش یافته است و در پی گزارش درآمدی که به طور گسترده تحسین شده است، سهام آن را از 413 دلار عبور داد.

با توجه به اینکه بازار سهام در سه ماهه اخیر سهام های فناوری را تحت تاثیر قرار داده است، Nvidia چگونه از این بسته جدا می شود؟ از ظهور آن چه می توانیم بیاموزیم؟

باشگاه شرکت‌های تریلیون دلاری، که با ارزش بازار اندازه‌گیری می‌شود، آنقدر کوچک است که حتی متا هم امروز این کاهش را انجام نمی‌دهد. تسلا تنها 63 درصد راه را طی کرده است و Salesforce حتی یک چهارم ارزش لازم برای پیوستن به آن را ندارد. بنابراین، رسیدن انویدیا به ارزش بازار بیش از 1,000,000,000,000 دلار، نه تنها تاییدی عظیم از نتایج عملیاتی بعدی بلکه آینده مورد انتظار آن است. سرمایه گذاران انتظار دارند الف مقدار زیادی از Nvidia

نمودار زیر صعود آن را نشان می دهد:

اعتبار تصویر: Ycharts

برای اینکه ذهن خود را در مورد آنچه در حال وقوع است بررسی کنیم، بیایید آخرین گزارش درآمد شرکت را مرور کنیم، آنچه را که پیش‌بینی می‌کند در نظر بگیریم و در مورد اینکه چگونه سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران با انتظارات خود از موفقیت خارج شده‌اند بحث کنیم.

نگاهی به عقب و جلو

انویدیا یک شرکت نرم‌افزاری سازمانی نیست، بنابراین وقتی به نتایج آن نگاه می‌کنیم، متوجه نمی‌شویم که شرکت‌های SaaS چه چیزی را تولید می‌کنند: رشد درآمد مداوم همراه با سود افزایشی.

در عوض، در سه ماهه اول سال مالی 2024 که در 30 آوریل به پایان رسید، Nvidia موارد زیر را منتشر کرد: