اوبر 400 میلیون دلار از سهام کسب و کار ابر اپلیکیشن Careem را می فروشد

اوبر 400 میلیون دلار از سهام کسب و کار ابر اپلیکیشن Careem را می فروشد

Careem، شرکت حمل‌ونقل سواری مستقر در خاورمیانه که اوبر در سال 2019 خریداری کرد، در حال تبدیل کسب و کار ابر اپلیکیشن‌های خود به یک استارت‌آپ جدید با حمایت 400 میلیون دلاری از شرکت گروه مخابراتی امارات است.

شرکت مخابراتی امارات، غول مخابراتی امارات متحده عربی که اکنون با نام e& شناخته می شود، روز دوشنبه گفت که با اوبر برای خرید 50.03 درصد از سهام شرکت جدید به نام Careem Technologies به توافق رسیده است.

بر اساس پست وبلاگ مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران کریم، مدصر شیخا، پس از این معامله، Careem به دو شرکت Careem Rides و Careem Technologies تقسیم خواهد شد.

هدف واضح ما این است که واحد Super App آن را به کسب و کار مسلط تبدیل کنیم.

Careem Rides که به طور کامل تحت مالکیت اوبر خواهد بود، 260 نفر پرسنل خواهند داشت و بر محصول اصلی خود تمرکز خواهند کرد. Ashish Labroo، که گزارش‌دهی به رهبری Uber’s Rides را آغاز خواهد کرد، Careem Rides را رهبری خواهد کرد.

به گفته شیخا، Careem Technologies “Super App” را همراه با سایر عمودی ها اجرا خواهد کرد. این کسب و کار متعلق به بنیانگذاران e&، Uber و Careem خواهد بود که شامل شیخا و مگنوس اولسون می شود. این واحد که توسط شیخه هدایت خواهد شد، حدود 1400 کارمند خواهد داشت.

Careem در سال 2012 به عنوان یک رقیب سواری برای Uber تأسیس شد و از آن زمان تحویل غذا و بسته‌بندی، خدمات اتوبوس و انتقال اعتبار را اضافه کرده است. Careem چندین خرید مانند RoundMenu و Commut را انجام داد زیرا کسب و کار خود را متنوع کرد. اوبر Careem را در سال 2019 به مبلغ 3.1 میلیارد دلار خریداری کرد.

این اقدام اخیر نشان می‌دهد که بنیان‌گذاران Careem و جدیدترین سرمایه‌گذار آن بیشترین پتانسیل را در خدماتی که بسیار فراتر از سوارکاری هستند، می‌بینند. برنامه Super که در 10 کشور در دسترس است، همه محصولات Careem مانند تحویل غذا، اجاره دوچرخه، خدمات مالی را با هم ترکیب می کند که به کاربران امکان می دهد پرداخت ها را ارسال و دریافت کنند و خدمات شخص ثالث مانند تمیز کردن را در یک پلتفرم واحد.

شیخا گفت که 400 میلیون دلار بودجه جدید برای «مقیاس‌سازی برنامه Super App و ایجاد عمودهای پیشرو در رده‌بندی در تمام بازارهای کلیدی ما» استفاده می‌شود.