Xbox و Special Olympics اولین رویداد esports “Gaming for Inclusion” – TechCrunch را برگزار می کنند

بازی به طور کلی به سمت دسترسی پیش می رود ، اما این امر در ورزش های esports که مانند دیگر ورزش ها رقابتی و طبیعتاً تا حدودی انحصاری هستند ، صدق نمی کند. ایکس باکس و المپیک ویژه در حال همکاری روی رویداد جدیدی هستند که رقابت را با گنجاندن ترکیب می کند و در حال حاضر در حال انجام است.

این هفته ورزشکاران المپیک ویژه در مسابقات مختلف با یکدیگر رقابت خواهند کرد لیگ موشکی، Madden NFL 22، و Forza Motorsports 7به این جایزه ، غیر از اعتبار و افتخار ، بازی با یکی از طرفداران مشهور المپیک ویژه است: “جیسون تیتوم ، فوق ستاره NBA ، جمال چارلز اسطوره NFL و سوپراستارهای WWE.”

Jenn Panattoni ، رئیس Xbox Social Impact ، گفت: “این مسابقات یک گام معنادار و مهم برای دسترسی بیشتر به ورزش های الکترونیکی است و به ورزشکاران المپیک ویژه راه جدیدی برای رقابت می بخشد.” ایکس باکس روی ویژگی ها و محصولات متعدد دسترسی ، مانند Xbox Adaptive Controller و ویژگی هایی مانند کپی لوت یا گفتار به متن سرمایه گذاری کرده است. هدف از این همه کار مداوم این است که اطمینان حاصل شود که بازیکنان از استقبال بازیکنان خود و تعلق خاطر آنها به پلتفرم Xbox خبر می دهند. “

مسابقات در حال حاضر در حال ضبط است و در بقیه هفته پخش می شود ، همراه با “ویترین افراد مشهور” که شنبه شنبه با جمع بندی مجدد منتشر می شود. می توانید برنامه ای را در انتهای این پست مشاهده کنید ، اما به طور کلی فقط کانال Xbox Twitch و کانال YouTube Special Olympics را زیر نظر داشته باشید.

من دوست دارم این رویدادها را برجسته کنم زیرا دسترسی به مدت طولانی در دنیای بازی وجود داشته است ، و اکنون ما شاهد پیشرفتهای بزرگ توسعه دهندگان ، ناشران و شرکا برای بهبود اوضاع هستیم. XAC مایکروسافت و همه جانبه گزینه های بصری ، صوتی و دشواری در جدیدترین مثال عالی است Ratchet & Clank بازی Esports قطعاً یکی از زمینه هایی است که به تنوع بیشتری نیاز دارد ، اما بازیکنان شرکت کننده از شرکت در آن خوشحال بودند. من نظرات المپیک ویژه خوزه مورنو و کلتون رایس را در مورد این موضوع جویا شدم.

آیا فکر می کنید بازی های رقابتی در حال دسترسی بیشتر هستند؟

برنج: بازی های رقابتی قطعاً در حال دسترسی بیشتر هستند. بازی ها نه تنها در دسترس تر می شوند ، بلکه دسترسی به افراد معلول این امکان را می دهد تا بازیکنان رقابتی تری شوند. افراد دارای معلولیت ذهنی همیشه سعی می کنند در بهترین حالت رقابت کنند. ما می خواهیم کاری را که بقیه انجام می دهند انجام دهیم و گاهی اوقات فقط به کمی کمک نیاز داریم تا این اتفاق بیفتد.

مورنو: من فکر می کنم بازی های رقابتی در حال دسترسی بیشتر است زیرا مایکروسافت شروع به ارائه کنترلرهای بازی های ویدئویی کرده است که برای افراد دارای معلولیت ذهنی و معلولیت جسمی قابل دسترسی است – برای همه قابل دسترسی است. من یک گیمر مادام العمر هستم و دسترسی در esports بازی را تغییر داده است. وقتی بزرگ شدم بازی های قابل دسترس در دسترس نبود. امروزه بازی بسیار سرگرم کننده تر است وقتی می توانید با دوستان با تمام توان بازی کنید و همه بتوانند در آن شرکت کنند.

ورزشکاران المپیک ویژه کلتون رایس ، چپ ، و خوزه مورنو.

آن تغییر را چگونه تجربه می کنید؟

مورنو: به نظر من ، هرچه صنعت بازی های ویدئویی بیشتر شامل افراد دارای معلولیت ذهنی شود ، جامعه بازی های ویدئویی بهتر خواهد فهمید که ما چگونه مانند دیگران بازی های ویدئویی را دوست داریم. و از طریق رویدادهایی مانند Gaming for Inclusion ، من فقط قادر به رقابت نیستم – من به عنوان بخشی از جامعه ای از گیمرها حضور دارم که در آن از من استقبال می شود.

برنج: افراد دارای معلولیت فکری دارای مهارت هستند و به جزئیات توجه می کنند. وقتی تصمیم می گیریم کاری را انجام دهیم ، تا زمانی که بهترین کار را انجام دهیم تمرین می کنیم ، مخصوصاً وقتی از انجام آن لذت می بریم – و این شامل بازی نیز می شود. افراد دارای معلولیت فقط به زمان بیشتری برای یادگیری احتیاج دارند ، اما وقتی به چیزی علاقه دارید که به آن علاقه دارید ، تا زمانی که موفق نشدید ، دست از کار نمی کشید.

چه چیزی را دوست دارید بیشتر ببینید ، از توسعه دهندگان ، ناشران و غیره؟

مورنو: من می خواهم بیشتر از توسعه دهندگان یا سازندگان یا ناشران بازی های ویدئویی یا بازی های رایانه ای بیشتر افراد معلول ذهنی را در نیروی کار بازی های ویدئویی بگنجانم. افراد دارای معلولیت ذهنی می توانند نقش های مختلفی را ایفا کرده و دیدگاه های منحصر به فردی در مورد نحوه بهبود تجربه بازی ارائه دهند. ناشران و توسعه دهندگان می توانند دیدگاه متفاوتی از افراد دارای معلولیت داشته باشند. خواه افراد دارای معلولیت ذهنی در خط داستانی آنها نمایش داده شوند یا آنها را در بازیها ببینند. ما مشتاق هستیم که بخشی از این فرایند باشیم ، و تعداد زیادی بازیباز پرشور با معلولیت ذهنی وجود دارد که مایلند در گروه های متمرکز یا مشاغل واقعی به عنوان خالق در صنعت شرکت کنند.

برنج: شرکت هایی که این بازی ها را می سازند سعی می کنند بازی های با کیفیتی بسازند که برای همه لذت بخش باشد. هنوز کارهای زیادی می توان انجام داد تا دسترسی بازی ها بیشتر شود. به عنوان مثال ، هنگامی که گیمرهای دارای معلولیت ذهنی در حال یادگیری یک بازی جدید با دستورالعمل هایی هستند که خواندن آنها سخت است ، می تواند خسته کننده باشد. یادگیری نحوه اجرای نسخه جدید بازی ای که سالها بازی کرده اید ، ساعت ها طول می کشد. این بدان معنا نیست که افراد دارای معلولیت ذهنی قادر به بازی یا رقابت نیستند – فقط به این معنی است که ما برای یادگیری به ابزارهای دسترسی بهتر نیاز داریم.

اگر شرکت های بازی سازی بخواهند بازی های قابل دسترس و فراگیر بسازند ، می توانند از گیمرهای دارای معلولیت ذهنی در فرایند خلاقیت استفاده کرده و به ایجاد یا آزمایش آسان خواندن یا دستورالعمل های مبتدی کمک کنند ، یا راهی برای ساده سازی جهت یابی بین سطوح مختلف یک بازی پیدا کنند. بازی می تواند جامعه ای بسازد و به افرادی برسد که احساس می کنند کنار گذاشته شده اند. دسترسی به همه اجازه می دهد از آن لذت ببرند.


این مسابقه و سایر رویدادها در بازی های آنلاین برای حفظ ارتباط و فعالیت جامعه المپیک ویژه در چند سال دشوار ضروری بوده است.

پریانکا نندی ، مدیر ارشد اطلاعات و فناوری این سازمان گفت: “المپیک ویژه دارای مشارکت دیرینه ای با مایکروسافت است که برای ورزشکاران و خانواده های جنبش المپیک ویژه بسیار ارزشمند بوده است.” “با همه گیری کووید -19 ، نگرانی اصلی ما ایمنی و سلامت ورزشکاران ما بوده است ، که جزو آسیب پذیرترین جمعیت هایی هستند که پیامدهای نامطلوب یا فاجعه آمیزی از ویروس دارند. این امر منجر به لغو و تعویق هزاران رویداد و مسابقات سالانه حضوری شد-این بدان معناست که ورزشکاران ما ارتباطات و فرصت هایی را از دست نداده اند تا لذت حضور در کنار هم تیمی ها ، مربیان و دوستان خود را تجربه کنند. در این زمان ، اهداف ما همچنان افزایش آگاهی از جنبش المپیک ویژه و دستاوردها ، امیدها و رویاهای ورزشکاران باورنکردنی ما و تغییر نگرش نسبت به افراد دارای معلولیت ذهنی در جامعه بازی ها است ، در حالی که به یاد داریم که بازی می تواند سرگرم کننده باشد. و شامل همه می شود. “