Wellplaece می‌خواهد با بازار تدارکاتی جدید لبخندی بر چهره دندانپزشکان بیاورد

نزدیک به 186000 کسب و کار دندانپزشکی در ایالات متحده وجود دارد و در هر زمان، آنها در حال تکمیل منابع هستند. روند انجام این کار به طور سنتی پراکنده بود و دفاتر به طور متوسط ​​بین سه تا هفت تامین کننده متکی بودند.

این بدان معناست که شخصی با برگه‌های باز برای وب‌سایت‌های فروشنده، پشت رایانه می‌نشیند و بین آنها رفت و آمد می‌کند تا قیمت‌ها را مقایسه کند و بهترین معامله را پیدا کند. موضوعی که در سال‌های اخیر به این موضوع اضافه شد، همه‌گیری جهانی بود که زنجیره تامین را تحت فشار قرار داد و یافتن اقلام روزمره مانند دستکش و ماسک را دشوارتر کرد.

Caen Contee، بنیانگذار استارتاپ جهانی میکروموبایل Lime، به TechCrunch گفت که این یک مشکل قابل اجتناب است. او با مهندس نرم‌افزار ایوان برتونا همکاری کرد تا Wellplaece، یک پلت‌فرم خرید خودکار محصولات عرضه‌کننده چند فروشنده برای مطب‌های دندانپزشکی را توسعه دهد.

برتونا در مصاحبه ای گفت: «به این فناوری مانند یک لایه استخراج در بالای تجهیزات دندانپزشکی فکر کنید. در مورد بهینه‌سازی، ما همچنین می‌توانیم در مورد عادات مشتری و اینکه چه محصولاتی را می‌خواهند با جایگزین‌های مشابه اما ارزان‌تر جایگزین کنند، یاد بگیریم.

نحوه کار به این صورت است: فناوری اختصاصی Wellplaece داده‌های سفارش مشتری را با در نظر گرفتن نیازهای خاص هضم می‌کند و سپس مشتری را قادر می‌سازد تا آن رفتارهای خرید خاص را در شبکه بزرگی از تامین‌کنندگان از طریق یک سبد خرید انجام دهد.

Caen Contee، Wellplaece

Caen Contee از بنیانگذاران Wellplaece. (اعتبار تصویر: Wellplaece)

صورت‌حساب پس از پردازش موفقیت‌آمیز، ثبت و تأیید تحویل سفارشات انجام می‌شود. در همین حال، Wellplaece سفارش و تدارکات و همچنین برگرداندن و استرداد وجه را در صورت نیاز مدیریت می کند. این پلتفرم برای استفاده از روش‌ها رایگان است و Wellplaece بخشی از فروش را به تامین‌کننده می‌برد.

Wellplaece در میان استارت آپ های دیگری مانند bttn است که به متخصصان پزشکی کمک می کند تا لوازم مورد نیاز خود را دریافت کنند. کونتی گفت، با این حال، تلاش برای ساختن چیزی مانند این حتی سه سال پیش، اگر چند عامل از جمله فشار تجارت الکترونیک ناشی از همه‌گیری نبود، دشوار بود.

توزیع کنندگان سعی داشتند مستقیماً با یک حساب کاربری و با پورتال مشتری به فروش آنلاین بپردازند. این منجر به کاتالوگ های آنلاین شد که در آن داده ها می توانستند کشیده شوند.

کونتی گفت: «برای من همه آن چیزها این طوفان کامل را ایجاد کرده است.

در همین حال، این شرکت در نوامبر 2022 شروع به دریافت سفارشات از گروه کوچکی از خدمات کرد و در این ماه شروع به پذیرش اقدامات بیشتری در یک بتا خصوصی کرد. کونتی گفت که اولین گروه از مطب های دندانپزشکی در حال حاضر بین 20 تا 40 درصد صرفه جویی در هر سفارش داشته اند.

علاوه بر این، این بازار در حال حاضر بیش از 700000 محصول را در سراسر شبکه توزیع کنندگان و تولیدکنندگان خود جمع آوری کرده است و آماده است تا پایان سال جاری بیش از 100 مکان جدید را وارد بازار کند.

راه اندازی Wellplaece با یک دور اولیه 3.5 میلیون دلاری که اخیرا بسته شده است، به رهبری Eniac Ventures و Bee Partners، با مشارکت اریک اندرسون، بنیانگذار و مدیر عامل WestRiver Group، تقویت شده است. هارون مختارزاده، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل TrueBill و RocketMoney؛ اندی اورفیس، CCO سابق مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه؛ و کارآفرین فرانسیس هلیر.

در مجموع، این شرکت 5.5 میلیون دلار جمع‌آوری کرد که در حال گسترش است تا بتواند هزاران روشی را که منتظر استفاده از این پلتفرم در چند سال آینده هستند، در خود جای دهد.

Contee گفت: “یک مطب معمولی با دو دندانپزشک بین 4000 تا 5000 دلار ماهانه برای لوازم مصرف می کند و کمتر کارآمدترین آنها ممکن است تا 10٪ از بودجه کلی خود را برای لوازم مصرف کنند.” کارآمدترین روش ها ممکن است آن را به حدود 4٪ کاهش دهد. ما می‌خواهیم فوراً به تمرین‌ها کمک کنیم تا به محدوده رقابتی‌تر بهترین در کلاس برای آنچه که باید برای کل هزینه‌های خود خرج کنند، نزدیک‌تر شوند.»