Wavemaker Impact راه اندازی شد تا به کارآفرینان کمک کند تا استارتاپ های فناوری آب و هوا بسازند – TechCrunch

بنیانگذاران برنامه سرمایه‌گذاری سازنده پایداری و تغییرات آب و هوایی Wavemaker Impact

بنیانگذاران Wavemaker Impact: (از چپ به راست) کوئنتین واکت، داگ پارکر، ماری چئونگ، پل سانتوس و استیو ملهویش

Wavemaker Partners فقط نمی‌خواهد روی استارت‌آپ‌های فناوری آب و هوا و پایداری سرمایه‌گذاری کند. همچنین می خواهد به ساخت آنها کمک کند. امروز، این شرکت مستقر در سنگاپور راه‌اندازی Wavemaker Impact را اعلام کرد، یک سازنده سرمایه‌گذاری که فرصت‌های تجاری بالقوه را شناسایی می‌کند، کارآفرینان باتجربه را پیدا می‌کند تا این ایده‌ها را به استارت‌آپ تبدیل کنند و مانند یک بنیانگذار در مقیاس شرکت‌ها عمل می‌کند.

Wavemaker Impact قصد دارد 25 میلیون دلار برای اولین صندوق خود جمع آوری کند و در حال حاضر به دنبال بنیانگذاران است. تیم موسس شامل شریک مدیریت Wavemaker Paul Santos است. موسس PropertyGuru و سرمایه گذار تاثیرگذار استیو ملهویش. داگ پارکر، مدیر ارشد اجرایی سابق Nutonomy; و کوئنتین واکت و ماری چئونگ. Vaquette و Cheong کارخانه ENGIE را رهبری کردند، بازوی سرمایه‌گذاری آسیای جنوب شرقی با تمرکز بر پایداری گروه ENGIE، یکی از بزرگترین شرکت‌های خدماتی در جهان.

سانتوس به TechCrunch گفت که آسیای جنوب شرقی مملو از فرصت‌هایی برای ایجاد شرکت‌هایی است که Wavemaker Impact آن را 100X100 می‌نامد، به این معنی که آنها می‌توانند 100 میلیون دلار درآمد داشته باشند در حالی که حدود 100 میلیون تن کربن را کاهش دهند. او می‌گوید که این شرکت تاکنون بیش از 50 موضوع را شناسایی کرده است که استارت‌آپ‌ها می‌توانند در بخش‌هایی مانند استفاده از زمین و مخازن کربن، کشاورزی و غذا، فرآیندهای صنعتی و انرژی به آن بپردازند.

Vaquette و Cheong برای اولین بار با تیم Wavemaker هنگامی که در TablePointer سرمایه گذاری کردند، یک استارت آپ کارآمد انرژی که یکی از اولین شرکت هایی بود که از ENGIE Factory ظهور کرد، ملاقات کردند.

مطالب جدید  Elodie Games 32.5 میلیون دلار برای بهبود بازی های Co-op اجتماعی دریافت می کند-TechCrunch

چئونگ به TechCrunch گفت: «برای ما این یک اعتبارسنجی واقعی بود. اگر بتوانید روند را دنبال کنید و کارآفرین مناسبی را برای کار با او بیابید، می‌توانید شرکتی بسازید که توانایی تأثیرگذاری قابل توجهی بر کربن داشته باشد، اما همچنین دنیای سرمایه‌گذاری تشخیص می‌دهد که قابل سرمایه‌گذاری است.»

بیشتر اقتصاد آسیای جنوب شرقی بر مناطقی متمرکز است که به ویژه در برابر تأثیر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر هستند. به عنوان مثال، محققان دریافته اند که جاکارتا، بانکوک و هوشی مین در معرض خطر زیر آب شدن تا سال 2050 قرار دارند.

چئونگ گفت: “120 میلیون نفر در آسیای جنوب شرقی برای امرار معاش خود به مناطق ساحلی متکی هستند و همه اینها به طور قابل توجهی توسط تغییرات آب و هوایی تغییر خواهد کرد.” یکی از چیزهایی که ما از کووید یاد گرفتیم این است که سنگاپور این شهر باشکوه است، اما اگر همسایگان ما خوب نباشند، این واقعاً کل منطقه را بی‌ثبات می‌کند.»

از طرف دیگر، بنیانگذاران Wavemaker Impact می گویند که مردم توجه بیشتری به یافتن راه حل دارند. چئونگ گفت: «به نظر می‌رسد که اقتصاد با گذار سبز در آسیای جنوب شرقی بیدار شده است، که تخمین زده می‌شود به خودی خود یک فرصت ۲.۷ تریلیون دلاری باشد.

Wavemaker نقشه انتشار خود را با تمرکز بر آسیای جنوب شرقی ایجاد کرد و دریافت که 26٪ از انتشارات در منطقه از استفاده از زمین ناشی می شود. سانتوس گفت: «این چیزی است که برای منطقه ما منحصر به فرد است. بنابراین بیایید مدل‌های کسب‌وکاری ایجاد کنیم که می‌تواند به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی کمک کند و به طور جدی به انتشار گازهای گلخانه‌ای آب و هوایی رسیدگی کند، راه‌حل‌هایی که برای بازار ما کار می‌کنند و بر اساس پویایی‌های محلی هستند.»

مطالب جدید  گفته می شود گوگل قصد دارد کانال های رایگان خود را به پلت فرم تلویزیون هوشمند خود - TechCrunch - اضافه کند

قبل از راه‌اندازی Wavemaker Impact، این شرکت یک ابتکار داخلی به نام موج سبز را برای بررسی ردپای کربن خود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بنیان‌گذاران نمونه کارها اجرا کرد. پس از صحبت با آنها، تیم Wavemaker متوجه شد که بسیاری از استارت‌آپ‌ها از قبل به این فکر می‌کردند که چگونه به اهداف پایداری برسند، بنابراین این تعهد را برای شرکت‌ها ایجاد کرد که با افزایش مقیاس، ابتکارات بیشتری را اجرا کنند. (Wavemaker در بیش از 140 شرکت سرمایه گذاری کرده است و در حال حاضر 180 میلیون دلار در AUM در سه صندوق خود در جنوب شرقی آسیا دارد.)

اما حتی کارآفرینانی که سابقه تأسیس شرکت‌های موفق دارند، ممکن است در مورد راه‌اندازی یک استارت‌آپ فناوری آب و هوا یا پایداری نگرانی‌هایی داشته باشند. این یکی از مواردی است که Wavemaker Impact می خواهد به آن بپردازد.

چئونگ گفت: “دیروز با یک کارآفرین ملاقات کردم و او گفت: “احساس می کنم یک منحنی یادگیری وجود دارد، من در سراشیبی هستم و باید قبل از بلند شدن به عمق بروم.” پیشنهاد ما برای او این بود که بیا با ما کار کن و می‌توانی حداقل در نیمه راه سفرت را شروع کنی.»

برای برخی از کارآفرینان، منحنی U این فکر است که آنها به پیشینه علمی نیاز دارند. چئونگ گفت: “کار انرژی بسیار پیچیده است، به نوعی مات است.” «اگر در 10 سال گذشته برای انتقال انرژی کار نکرده‌اید، احتمالاً نمی‌دانید آینده چه خواهد شد. همه این داده ها در مورد تغییرات آب و هوایی وجود دارد و بسیاری از آنها کاملاً آکادمیک هستند. ترجمه آن به «فرصت تجاری اینجا کجاست؟» دشوار است.

اینجاست که Wavemaker Impact و شبکه‌اش وارد می‌شوند. سانتوس گفت علاوه بر سرمایه، بخشی از نقش Wavemaker Impact به عنوان یکی از بنیان‌گذاران، کمک به کارآفرینان در شناسایی فرصت‌ها، به دست آوردن اولین مشتریان خود، توسعه مدل‌های تجاری مقیاس‌پذیر و ایجاد تیم خواهد بود. او گفت: “ارزش افزوده ما صرفه جویی در زمان از طریق فرآیند و شبکه است.”

مطالب جدید  VertoFX مبلغ 10 میلیون دلار برای پرداخت های برون مرزی در بازارهای نوظهور دریافت می کند-TechCrunch

از 50 فرصت شناسایی شده توسط Wavemaker در حوزه فناوری آب و هوا و فضای پایدار، 20 فرصت را برای مطابقت با کارآفرینان در اولویت قرار داده است. به عنوان مثال، جنگل زدایی یک مسئله مهم در اندونزی است، زیرا زمین برای محصولات روغن پالم پاکسازی می شود. یکی دیگر از محصولات برنج با بذر مستقیم است که می تواند انتشار کربن را کاهش دهد اما هنوز به طور گسترده توسط کشاورزان مورد استفاده قرار نگرفته است. همه اینها ایده های بالقوه ای برای کارآفرینان Wavemaker Impact هستند.

ما فضاهایی داریم که می دانیم TAM به اندازه کافی بزرگ است، پتانسیل کربن به اندازه کافی بزرگ است و می دانیم که امکان پذیر است، بنابراین می خواهیم فردی را پیدا کنیم که در مورد فضا فوق العاده پرشور باشد، تا با این کشاورزان صحبت کنیم و بفهمیم که چگونه این فضا را بسازیم. شرکت ها، گفت: Cheong.

او افزود: “بسیاری از اوقات، مردم فکر می کنند که شما به دولت ها نیاز دارید، به دانشمندان و تحقیق و توسعه نیاز دارید و آنها می گویند، “من، مردی که به تازگی یک استارتاپ بزرگ SaaS ساخته ام، چگونه می توانم تفاوت ایجاد کنم؟” پیام ما این است که می‌دانیم چگونه شرکت‌هایی بسازیم که این مقیاس و مسیر رشد را داشته باشند، که می‌توانند فرصت‌های خطرپذیر باشند و کربن را کاهش دهند. این در مورد تأثیر یا سود نیست، این دو مورد با هم هستند و ما واقعاً معتقدیم که برای ایجاد این تغییر به کارآفرینان نیاز داریم.

خبر 30pp