TikTok از سوالات مربوط به جمع آوری داده های بیومتریک در جلسه استماع سنا – TechCrunch طفره می رود

TikTok در اولین جلسه استماع خود در کنگره با موفقیت از سؤالات در مورد آنچه که قصد دارد با داده های بیومتریک که خط مشی حفظ حریم خصوصی خود به آن اجازه می دهد از کاربران آمریکایی این برنامه جمع آوری کند، انجام دهد طفره رفت. در به‌روزرسانی خط‌مشی حریم خصوصی این شرکت در ماه ژوئن، TikTok بخش جدیدی را اضافه کرد که به این برنامه اشاره می‌کند که «ممکن است شناسه‌های بیومتریک و اطلاعات بیومتریک» را از محتوای کاربران خود جمع‌آوری کند، از جمله مواردی مانند «اثر چهره و چاپ صدا».

این شرکت امروز در جلسه استماع انجام شده توسط چندین قانونگذار در این مورد مورد سوال قرار گرفت کمیته فرعی سنا در مورد حمایت از مصرف کننده، ایمنی محصول و امنیت داده ها. قرار بود این جلسه بر روی تأثیرات مخرب رسانه‌های اجتماعی بر کودکان و نوجوانان متمرکز شود، اما اغلب به حوزه‌های نگرانی گسترده‌تر مربوط می‌شد، زیرا قانون‌گذاران مدل‌های کسب‌وکار، تحقیقات داخلی و سیاست‌هایی را که در اسنپ، تیک‌تاک و یوتیوب انجام می‌شد، بررسی کردند.

سناتور مارشا بلکبرن (R-TN) به طور خاص پرسید که چرا TikTok نیاز به جمع‌آوری طیف گسترده‌ای از داده‌های بیومتریک، «مانند پرینت‌های چهره، چاپ صدا، اطلاعات موقعیت جغرافیایی، تاریخچه مرور و جستجو» و همچنین «الگوها و ریتم‌های ضربه زدن به کلید» دارد.

مایکل بکرمن، معاون و رئیس سیاست عمومی TikTok به جای پاسخ مستقیم به این سوال، با اشاره به اینکه بسیاری از محققان و کارشناسان خارجی به خط مشی آن نگاه کرده اند و دریافتند که TikTok در واقع داده های کمتری نسبت به بسیاری از همتایان خود در رسانه های اجتماعی جمع آوری می کند، پاسخ داد. (او همچنین بعداً در دور دیگری از سؤالات توضیح داد که الگوهای ضربه زدن به کلید به منظور جلوگیری از نفوذ ربات های هرزنامه به سرویس جمع آوری شده است.)

بلک برن به دنبال این بود که بپرسد آیا TikTok یک نمایه جامع – یا “پرونده مجازی” – برای هر یک از کاربران خود، از جمله کودکان و نوجوانان کوچک‌تر، که شامل داده‌های بیومتریک آنها همراه با علایق و تاریخچه جستجو می‌شود، جمع‌آوری می‌کند.

بکرمن پاسخ دادن به این سوال را نیز به تعویق انداخت و گفت: «TikTok یک پلتفرم سرگرمی است که مردم در آن تماشا می‌کنند و لذت می‌برند و ویدیوهای کوتاهی ایجاد می‌کنند. این در مورد محتوای نشاط‌آور و سرگرم‌کننده است.»

در حالی که خط سوال سناتور گاهی کمی گیج کننده بود – او زمانی از این پرونده به عنوان یک “شما مجازی” یاد کرد – شایان ذکر است که ما امروز تصویر کاملی در مورد آنچه که TikTok با آن انجام می دهد نداریم. داده‌هایی را که خارج از آنچه در خط‌مشی رازداری آن ذکر شده است از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند و بر اساس پست وبلاگ 2020 TikTok، چگونه برخی از این داده‌ها در الگوریتم‌های توصیه آن نقش دارند. و با توجه به فرصتی برای ایجاد رکورد در برنامه‌های خود برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک در رابطه با کاربران کوچک، رئیس سیاست‌گذاری TikTok از سؤالات پرهیز کرد.

از بکرمن در خط پیگیری شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها به رهبری سناتور سینتیا لومیس (R-WY)، از بکرمن پرسیده شد که آیا این نوع «جمع‌آوری داده‌های انبوه» برای ارائه تجربه‌ای با کیفیت بالا به کاربران TikTok ضروری است یا خیر. او خاطرنشان کرد که خط‌مشی این شرکت امکان جمع‌آوری موقعیت مکانی افراد، مدل دستگاه تلفن آنها، تاریخچه مرور در خارج و داخل TikTok، همه پیام‌های ارسال شده در TikTok، آدرس IP و داده‌های بیومتریک را فراهم می‌کند.

در پاسخ، بکرمن گفت: «بعضی از مواردی که شما فهرست کردید، چیزهایی هستند که ما در حال حاضر جمع‌آوری نمی‌کنیم.»

او همچنین گفت که سیاست حفظ حریم خصوصی بیان می‌کند که اگر TikTok در آینده شروع به جمع‌آوری آن موارد کند، رضایت کاربر را دریافت می‌کند.

اگرچه فوراً مشخص نیست، اظهارات وی احتمالاً به بند مربوط به جمع آوری داده های بیومتریک اشاره دارد. در ماه ژوئن، TikTok از ارائه جزئیات درباره پیشرفت‌های محصولی که نیاز به اضافه کردن داده‌های بیومتریک به فهرست افشای اطلاعاتی که به طور خودکار از کاربران جمع‌آوری می‌کند، خودداری کرد. اما در آن زمان، این شرکت به TechCrunch گفت که در صورت شروع چنین شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها، از کاربر رضایت می‌خواهد.

این سناتور گفت کمیته این سوال را با TikTok پیگیری خواهد کرد.

هر دو سناتور نگران ارتباط TikTok با چین بودند، زیرا شرکت مادر آن ByteDance مستقر در پکن است. اما موضوع جمع آوری بیش از حد داده های کاربران – به ویژه در مورد کودکان و خردسالان – فقط یک نگرانی ژئوپلیتیکی یا، همانطور که ترامپ معتقد بود، یک تهدید امنیت ملی نیست. بحث شفافیت است.

کارشناسان حریم خصوصی و امنیت عموماً فکر می‌کنند که کاربران باید بدانند چرا یک شرکت به داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند نیاز دارد، چه کاری با آن انجام می‌شود، و باید حق داشته باشند از به اشتراک گذاشتن آن داده‌ها خودداری کنند. امروزه، کاربران می توانند با ممانعت از دسترسی به حسگرهای گوشی هوشمند و سایر ویژگی ها، جمع آوری داده ها را تا حدودی محدود کنند. به عنوان مثال، اپل انصراف‌ها را به عنوان بخشی از سیستم عامل تلفن همراه خود، iOS پیاده‌سازی می‌کند، که وقتی برنامه‌ای می‌خواهد به موقعیت مکانی، میکروفون، دوربین یا مخاطبین شما دسترسی پیدا کند، کادرهای رضایت ظاهر می‌شود.

اما داده های بسیار بیشتری وجود دارد که برنامه ها می توانند آن ها را ردیابی کنند، حتی زمانی که این موارد مسدود شده باشند.

به دنبال پرسش‌هایی درباره شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها، Lummis همچنین می‌خواست بداند آیا TikTok با هدف درگیر نگه داشتن کاربران تا زمانی که ممکن است ساخته شده است. به هر حال، داشتن گنجینه ای از داده های کاربر می تواند این نوع معیار را تا حد زیادی تقویت کند.

در پاسخ، بکرمن به یادآوری‌های «یک استراحت» برنامه و کنترل‌های والدین برای مدیریت زمان صفحه نمایش اشاره کرد.

لومیس تصریح کرد که می‌خواست بداند که آیا «طول مدت تعامل» معیاری است که شرکت برای تعریف موفقیت از آن استفاده می‌کند یا خیر.

باز هم، بکرمن از این سوال چشم پوشی کرد و خاطرنشان کرد: «تعریف های متعددی از موفقیت وجود دارد» و اینکه «این فقط بر اساس زمان صرف کردن افراد نیست. [on the app]”

سپس لومیس چند بار دیگر سوال را تکرار کرد، در حالی که بکرمن به طفره رفتن مستقیم از پاسخ دادن ادامه داد و تنها گفت که “درگیری کلی مهمتر از مقدار زمانی است که صرف می شود.”

لومیس هل داد: “اما آیا این یکی از معیارهاست؟”

بکرمن گفت: «این معیاری است که فکر می‌کنم بسیاری از پلتفرم‌ها میزان زمانی را که مردم در برنامه صرف می‌کنند بررسی می‌کنند.