Tencent به سایت هایی می پردازد که سعی می کنند محدودیت سنی خود را دور بزنند – TechCrunch

با سلام و بازگشت به فهرست TechCrunch در چین ، خلاصه ای از رویدادهای اخیر که چشم انداز فناوری چین را شکل می دهد و معنای آنها برای مردم در سایر نقاط جهان چیست.

اجرای مقررات جدید بازی چین مانند بازی موش و گربه در حال شکل گیری است و غول های اینترنتی و بازیکنان جوان این کشور دائماً سعی می کنند از یکدیگر پیشی بگیرند. پس از ممنوعیت برنامه های دیدی ، برنامه های کوچکتر برای سوار شدن از خلاء بالقوه بازار استفاده می کنند.

گیمرهای Tencent و جوان

ضرب المثل چینی “جایی که سیاست وجود دارد ، اقدام متقابل نیز وجود دارد” به خوبی آنچه را که در سخت شدن محیط نظارتی کشور برای بازی های ویدئویی اتفاق می افتد ، نشان می دهد. این ماه ، چین سخت ترین قوانین را تا به امروز در مورد زمان بازی بین کاربران زیر سن قانونی وضع کرده است. بازیکنان زیر 18 سال مبهوت بودند و برای یافتن روش هایی برای غلبه بر سهمیه سه ساعته در هفته تلاش می کردند.

ظرف چند روز ، بازیساز عظیم بازی Tencent برای از بین بردن این راه حل ها اقدام کرده است. این هفته اداره بازی های این شرکت در اطلاعیه ای در Weibo اعلام کرد که بیش از 20 سرویس آنلاین فروش یا معامله حساب بزرگسالان به بازیکنان زیر سن قانونی شکایت کرده یا بیانیه هایی صادر کرده است.

کودکان این حساب ها را برای بازی دو ساعته با چند دلار اجاره می کردند بدون اینکه مجبور باشند چک های معمول تأیید سن را انجام دهند. تنسنت گفت ، چنین خدماتی “تهدیدی جدی برای سیستم بازی های با نام واقعی و مکانیسم حفاظت از افراد زیر سن قانونی است” ، و خواستار پایان این شیوه ها شد.

بازی های آموزشی

چین عمدتاً بازیهایی را که باعث ایجاد اعتیاد می شوند یا از نظر جسمی و روحی برای خردسالان مضر تلقی می شوند ، هدف قرار داده است. اما بازی هایی که برای بچه ها “خوب” هستند چطور؟

هنگامی که Tencent و Roblox در سال 2019 یک سرمایه گذاری مشترک در چین راه اندازی کردند ، گمانه زنی ها این بود که پلتفرم بازی متمرکز بر خالق ، Tencent را در ساخت بازی های آموزشی برای الهام بخشیدن به خلاقیت یا چیزی که به آن کمک می کند تا با درخواست پکن برای استفاده بهتر هماهنگ شود ، تقویت می کند. فناوری برای انجام کارهای اجتماعی بیشتر همانطور که قبلاً نوشتیم:

تمرکز بازاریابی Roblox بر تشویق “خلاقیت” می تواند با درخواست پکن از شرکت های فناوری برای “انجام خوب” مطابقت داشته باشد ، سفارش Tencent پاسخ داده است. وب سایت چینی Roblox نشان می دهد که بخشی از تجارت خود را به عنوان یک ابزار یادگیری و STEM معرفی می کند و نشان می دهد که به دنبال همکاری با مدارس و مربیان محلی است.

اگر Roblox بتواند به چینی های جوان برای طراحی بازی های محبوب جهانی الهام دهد ، مقامات چینی ممکن است آن را به عنوان مجرای صادرات فرهنگ و قدرت نرم چینی در نظر بگیرند. صنعت بازی به خوبی می داند که همسویی با علایق پکن برای جلب حمایت از بالا ضروری است. در واقع ، یکی از اعضای کنفرانس مشورتی سیاسی مردم چین ، ارگانی برای حوزه های غیر سیاسی مانند جامعه تجاری برای “ارائه پیشنهادات در مورد مسائل مهم سیاسی و اجتماعی” ، در ماه ژوئن گفت که بازی های ویدئویی “یک کانال م effectiveثر برای فرهنگ چین است صادرات. »

مورد Roblox برای خواندن نگرش تکامل یافته پکن نسبت به بازی ها برای اهداف آموزشی و صادراتی جالب خواهد بود.

چالشگران دیدی

دیدی در این سالها رقبای زیادی داشته است ، اما هیچ کدام نتوانسته است سلطه خود را در صنعت تفرجگاه سواری چین تهدید کند. اما اخیراً ، برخی از رقبای آن پس از ممنوعیت بارگیری برنامه های جدید برنامه Didi به دلیل نگرانی های مربوط به امنیت سایبری ، فرصت جدیدی را مشاهده می کنند. به نظر می رسد Cao Cao Mobility یکی باشد.

Cao Cao ، یکی از خدمات برتر حمل و نقل زیر نظر خودروساز چینی جیلی ، این هفته افزایش 589 میلیون دلاری سری B را اعلام کرد. این دور باید به Cao Cao مهمات برای یارانه رانندگان و مسافران بدهد. اما در میان بی شماری سرکوب های ضد رقابتی دولت ، پلتفرم های اینترنتی این روزها احتمالاً در مرحله رشد سرمایه گذاری شده در اطراف 2015 در مقایسه با دیدی ، کمتر تهاجمی هستند.

به نظر می رسد ممنوعیت برنامه تا کنون تأثیر محدودی بر دیدی داشته است. به گفته وزارت حمل و نقل ، این برنامه حتی در ماه جولای 13 درصد افزایش سفارشات داشته است. در حالی که افرادی که تلفن های جدید دریافت می کنند نمی توانند Didi را بارگیری کنند ، اما همچنان می توانند به برنامه کوچک آن که بر روی WeChat اجرا می شود ، دسترسی داشته باشند ، که در چین همه گیر است و دارای اکوسیستم گسترده برنامه های شخص ثالث است. مشخص نیست دیدی چه تعداد کاربر فعال را از دست داده است ، اما بدون شک رقبای آن مجبور خواهند شد انگیزه های زیادی را برای جلب رانندگان و مشتریان غول پیاده کنند.

مد سریع DTC

سرمایه گذاران خطرپذیر به مارک های مستقیم مصرف کننده چین پول می ریزند به این امید که مزیت زنجیره تامین این کشور همراه با بازاریابان باهوش آن بر مصرف کنندگان غربی پیروز شود. در ماه ژوئیه ، PatPat ، یک مارک لباس کودک ، اندازه قابل توجهی را افزایش داد 510 میلیون دلار افزایشبه در این ماه ، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مارک تجاری جدید DTC Cider ، که Gen Z را در چین سریع می کند و آنها را در ایالات متحده می فروشد ، 130 میلیون دلار سری B را با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار تضمین کرده است. این خبر ابتدا توسط پایگاه خبری فناوری چین 36Kr و ما به طور مستقل آن را تأیید کرده ایم

DST Global دور جدید سیدر را با مشارکت A16Z موجود استارتاپ ، سرمایه گذار موجود و Greenoaks Capital رهبری کرد. سرمایه گذاران به وضوح از حرکت شین در سراسر جهان تشویق می شوند – حجم بارگیری جدید آن از دهها کشور آمازون پیشی گرفته است و اغلب در کنار صنایع دستی زارا مقایسه می شود. برخلاف یک شرکت اینترنتی خالص ، تجارت الکترونیک صادرات محور دارای زنجیره ارزش طولانی و پیچیده ای است ، از طراحی ، تولید ، بازاریابی و حمل و نقل تا خدمات پس از فروش. داستان شین ممکن است الهام بخش بسیاری از پیروان باشد ، اما به راحتی قابل تکرار نیست.