Swile 200 میلیون دلار برای کارت و برنامه مزایای کارکنان خود – TechCrunch جمع آوری می کند

استارتاپ فرانسوی Swile سرمایه 200 میلیون دلاری سری D را به رهبری گروه بین المللی SoftBank جمع آوری کرده است. با این دور سرمایه گذاری ، استارتاپ اکنون به وضعیت تک شاخ رسیده است ، به این معنی که ارزش Swile 1 میلیارد دلار یا بیشتر است. Swile یک کارت پرداخت برای مزایای کارکنان ، مانند کوپن غذا ، کارت هدیه و کوپن های تحرک پایدار ارائه می دهد.

میشل کامبز ، رئیس گروه بین المللی SoftBank (در تصویر سمت چپ) ، به هیئت مدیره Swile می پیوندد. برخی از سرمایه گذاران موجود این استارتاپ بار دیگر شرکت می کنند ، مانند Eurazeo ، Index Ventures و Bpifrance. Headline همچنین برای اولین بار در Swile سرمایه گذاری می کند.

این یک دور مهم برای شرکت است زیرا سال به سال دورهای بزرگتری را افزایش می دهد. Swile یک دور سری A را با 17.4 میلیون دلار (15 میلیون یورو) در سال 2018 ، دور سری B با 34.7 میلیون دلار (30 میلیون یورو) در سال 2019 و دور سری C با 81 میلیون دلار (70 میلیون یورو) در سال 2020 جمع آوری کرد.

Swile به عنوان کارت پرداخت برای نگهداری کوپن های غذا شروع شد. در فرانسه ، شرکتها مجبورند هنگام ناهار در وسط یک روز کاری شرکت کنند. برخی از شرکت ها یک کافه تریا با غذاهای ارزان قیمت ارائه می دهند ، برخی دیگر کوپن های غذایی را که می توانید در رستوران ها و نانوایی ها صرف کنید ، به شما می دهند.

اما هنگام پرداخت هزینه ناهار ، این تجربه کمی گیج کننده است. کارکنان اغلب می پرسند آیا یک رستوران کوپن غذا را قبول می کند یا خیر. و اگر می خواهید بیش از بودجه روزانه خود هزینه کنید ، باید از دو کارت استفاده کنید.

با Swile ، کارمندان می توانند کارت بدهی شخصی خود را به صورت اختیاری به برنامه Swile اضافه کنند. هنگامی که بیش از حد مجاز روزانه خود هزینه می کنید ، Swile به طور خودکار کارت شخصی شما را شارژ می کند. این تجربه بهتری برای کاربر نهایی است.

و این محصول به تنهایی کاملاً موفق بوده است. تنها چهار سال پس از راه اندازی ، Swile سهم 13 درصدی از بازار کوپن های غذا در فرانسه را به خود اختصاص داده است. این شرکت با شرکت های معتبر مانند Edenred ، UpDéjeuner ، Sodexo’s Pass Restaurant و Apetiz رقابت می کند. Swile از هزینه های مبادله درآمد ایجاد می کند.

این استارتاپ علاوه بر شرکت های کوچک و متوسط ​​، توانسته است مشتریان بزرگتری مانند فروشگاه زنجیره ای کارفور و 65000 کارمند آن در فرانسه را متقاعد کند. مشتریان دیگر شامل Doctolib ، Spotify و Airbnb در فرانسه هستند.

شرط ما با Swile – همانطور که 18 ماه پیش فاش کردیم – این است که ما می خواهیم فراتر از ناهار برویم و مزایای کارکنان را با کارت Swile مدیریت کنیم. لوک سوبیراند ، بنیانگذار و مدیرعامل Swile به من گفت که باید به شما در مدیریت تمام مزایای کارکنان کمک کند.

به عنوان مثال ، نمایندگان کارکنان معمولاً کارت هدیه برای پایان سال ارائه می دهند. به جای دادن چک های کاغذی ، نهادهای نمایندگی کارکنان می توانند کارت Swile را با آن کارت های هدیه تکمیل کنند. پس از آن ، کارمند می تواند از همان کارت برای ناهار و هدایای کریسمس استفاده کند. Swile Sweevana را برای آن بخش از تجارت خریداری کرده است.

به طور مشابه ، Swile به زودی به شما امکان می دهد هزینه اشتراک سواری ، اشتراک حمل و نقل عمومی یا دوچرخه سواری بین خانه و دفتر خود را بپردازید. در فرانسه ، این بازار نوپایی است زیرا شرکت ها باید از اول ژانویه در هزینه های پایدار تحرک مشارکت کنند.

“این چیزی است که با اتحاد عالی است. سوبیراند گفت ، شما برای مدیریت پنج مزایای مختلف به پنج کارت مختلف نیاز ندارید. و شرکت ها نیز به پنج راه حل با پنج تامین کننده مختلف نیاز ندارند.

اعتبار تصویر: تکان دادن

از یک کارت فوق العاده تا یک برنامه فوق العاده

فراتر از کارت Swile و درآمد معاملاتی آن ، این استارتاپ می خواهد برنامه ای برای بهبود ارتباطات داخلی ، انجام نظرسنجی های ناشناس و جمع آوری بازخورد از کارکنان بسازد. این می تواند برخی از فرصت های درآمد را با رویکرد نرم افزاری به عنوان خدمات و اشتراک ماهانه باز کند.

این شرکت در 12 ماه گذشته برنامه خود را بتا آزمایش کرده است و به زودی در دسترس مشتریان Swile قرار می گیرد. Swile Briq را به دلیل تخصص خود در این زمینه خریداری کرده است.

در آینده ، شرکت های کوچک نیز می توانند تصور کنند که هزینه های شرکت خود را از طریق Swile مدیریت می کنند. برای مدیریت هزینه ها هنگام شروع کار لزوماً نیازی به یک راه حل کامل و جداگانه ندارید.

سوئیل همچنین اهداف بلندپروازانه بین المللی دارد. برزیل با توجه به مزایای کارکنان ، بزرگترین بازار است. با خرید Vee Benefícios ، Swile در حال حاضر 120 کارمند در سائوپائولو دارد و می خواهد برزیل را به بازار اصلی خود تبدیل کند.

تا سال 2022 ، Swile می خواهد 500 کارمند استخدام کند – حجم شرکت دو برابر خواهد شد. همچنین گسترش بین المللی بیشتری نیز وجود خواهد داشت. به عنوان مثال مکزیک به نظر می رسد بازار امیدوار کننده دیگری باشد. حتی اگر این شرط بندی های بین المللی زمان لازم را داشته باشند ، Swile هنوز در بازار داخلی خود شروع به کار کرده است. هنوز سهم بازار کمی دارد و فضای زیادی برای رشد دارد.

اعتبار تصویر: تکان دادن