Roku هشدار می دهد که مشتریان مذاکرات قرارداد با YouTube شکست خورده اند – TechCrunch

Roku امروز به روزرسانی پیشرفت را در مورد اختلاف قرارداد خود با Google در رابطه با تلاش خود برای تمدید قرارداد حمل و نقل برای YouTube TV ، سرویس پخش مستقیم تلویزیون Google ، به اشتراک گذاشت. در آوریل ، Roku برنامه YouTube TV را از فروشگاه کانال خود حذف کرد تا دیگر در دسترس مشترکان جدید Roku نباشد ، اما اقدامات لازم را انجام داد تا اطمینان حاصل شود که مشترکان فعلی می توانند از این سرویس استفاده کنند. امروز ، Roku می گوید هنوز نتوانسته با گوگل به توافق برسد و به مشتریان هشدار می دهد که Google می تواند حذف YouTube TV را از پلت فرم Roku انتخاب کند.

با این حال ، YouTube می گوید شکست مذاکرات به این معنی نیست که مشتریان فعلی YouTube TV در Roku تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

اگرچه قرارداد مشارکت آن در ماه دسامبر به پایان می رسد ، YouTube به TechCrunch می گوید که خروج کاربران از دستگاه های Roku موجود همچنان می تواند از YouTube TV و برنامه YouTube استفاده کند. با این حال ، دستگاه های جدید Roku قادر به حمل هیچ یک از برنامه ها نیستند.

روکو در اوایل سال جاری جزئیات اختلاف قرارداد خود را علنی کرد و گفت که گوگل در مورد نحوه ادغام سرویس های خود در سیستم عامل Roku درخواست رفتار خاصی کرده است. در حالی که توافق مورد بحث مربوط به YouTube TV است ، گوگل همچنین درخواست رتبه بندی ترجیحی محتوای YouTube در نتایج جستجوی Roku و مجوزهای نادیده گرفتن تنظیمات پیش فرض را در هنگام باز شدن برنامه YouTube می کند. به عنوان مثال ، اگر مشتری Roku YouTube را باز کرده بود و از جستجوی صوتی برای درخواست موسیقی استفاده می کرد ، Google می خواست YouTube Music درخواست را پخش کند ، حتی اگر مشتری Pandora را به عنوان برنامه موسیقی ترجیحی خود تعیین کرده باشد.

Roku همچنین در اوایل سال جاری ادعا کرد که گوگل اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان Roku نسبت به سایر توسعه دهندگان درخواست می کند و گفت که Google تهدید کرده است که نیازهای سخت افزاری را برای YouTube TV افزایش می دهد ، که این امر باعث می شود بازیکنان Roku با قیمت پایین تر و قیمت رقابتی تر این کار را انجام ندهند. بتواند به آن دسترسی داشته باشد

گوگل به طور مداوم اظهارات روکو را پس می زند و می گوید که درخواست “دسترسی به داده های کاربر یا تداخل با نتایج جستجو” را نداشته است. این شرکت همچنین Roku را به خاطر مراجعه به مشتریان در تلاش برای ضربه زدن به مذاکرات به نفع خود شرمنده کرد و گفت که تمام درخواست های آن در مورد ارائه یک تجربه کاربری خوب است.

اساساً ، به روز رسانی امروز این است که به مشتریان Roku اطلاع دهید که هنوز هیچ پیشرفتی در مذاکرات انجام نشده است و به آنها هشدار دهید که اگر بخواهد گوگل بعداً می تواند اقدام تنبیهی بیشتری انجام دهد. شاید Roku حق داشته باشد به مشتریان هشدار دهد که ممکن است روزی تلویزیون YouTube از پلتفرم خود خارج شود ، اما به اشتراک گذاشتن چنین اطلاعاتی در نزدیکی فصل خرید تعطیلات زمانی که مصرف کنندگان در بازار دستگاههای پخش جریانی جدید هستند ، خطرناک است. (به هر حال ، Roku فقط یک جفت دستگاه جدید Streaming Stick 4K و یک Roku Ultra LT تازه سازی شده ، نسخه ای منحصر به فرد Walmart از پخش کننده رده بالا خود را عرضه کرد.)

این که Roku به مشتریان درباره احتمال حذف که حتی گوگل هنوز اعلام نکرده است هشدار می دهد ، نشان می دهد که این مذاکرات چقدر کثیف شده است.

به نظر می رسد استدلال های Roku تا حد زیادی به این نوع حقوق بستگی دارد که نحوه عملکرد نرم افزار خود را به عنوان ارائه دهنده پلت فرم تعیین می کند. این بدان معناست که چگونه نتایج جستجو نمایش داده می شود ، چه نوع داده هایی با توسعه دهندگان برنامه به اشتراک گذاشته می شود و چگونه برنامه ها باید طبق دستورالعمل های خود رفتار کنند.

اینها همان قواعدی هستند که اپل و گوگل برای سیستم عامل های خود وضع کرده اند. اما اگرچه Roku بستر این سناریو است ، اما خود را در کنار غول های فناوری که متهم به سوء استفاده از قدرت انحصاری خود هستند قرار نمی دهد – خود را به عنوان قربانی نشان می دهد ، مجبور است در برابر خواسته های گوگل سر فرود آورد یا خطر دسترسی به آن را از دست بدهد. برنامه های ضروری Google ، مانند YouTube و YouTube TV. و البته ، گوگل مستقیماً از طریق Chromecast با Roku رقابت می کند.

اما Roku یک توسعه دهنده مستقل نیست که در تلاش برای مقابله با غول های فناوری است که تلاش می کنند تجارت خود را نابود کنند. این یک شرکت چند میلیارد دلاری است که ادعا می کند بخش بزرگی از بازار بخار آمریکا در مقایسه با Chromecast خود گوگل است.

یوتیوب به TechCrunch گفت که در حال مذاکره با حسن نیت با Roku است و ادعا می کند که Roku هنوز ادعاهای بی اساس دارد که باعث ایجاد نگرانی در بین کاربران متقابل آنها می شود. این شرکت مجدداً تأکید کرد که هیچ گونه درخواستی برای دسترسی به داده های کاربر یا تداخل با نتایج جستجو نداشته است.

یک سخنگوی YouTube گفت: “از زمان مذاکرات ما با Roku در اوایل سال جاری ، ما به کار با آنها برای یافتن راه حلی که به نفع کاربران مشترک ما باشد ، ادامه دادیم.”

“روکو بار دیگر تصمیم گرفت ادعاهای غیرمولد و بی اساس داشته باشد تا اینکه سعی کند با ما سازنده کار کند. از آنجا که ما نتوانستیم با حسن نیت به مکالمات خود ادامه دهیم ، متأسفانه همکاری ما برای همه دستگاههای جدید Roku در 9 دسامبر به پایان می رسد. با این حال ، ما به Roku این امکان را می دهیم که برنامه های YouTube و YouTube TV را در همه برنامه های موجود ادامه دهد. آنها اطمینان حاصل کنند که تحت تأثیر قرار نمی گیرند. “