Nuula 120 میلیون دلار برای ایجاد “خدمات مالی” با هدف SMBs جمع آوری می کند – TechCrunch

یک استارتاپ کانادایی به نام Nuula که قصد دارد یک سوپر برنامه برای ارائه طیف وسیعی از خدمات مالی به مشاغل کوچک و متوسط ​​ایجاد کند ، 120 میلیون دلار از بودجه خود را بسته است ، پولی که از آن برای تأمین برنامه و اولین محصول خود استفاده خواهد کرد. اعتبار برای کاربران آن

این پول به صورت خالص 20 میلیون دلار از طرف Edison Partners و 100 میلیون دلار تسهیلات اعتباری از وجوهی است که توسط گروه اعتباری شرکت مدیریت Ares مدیریت می شود.

برنامه Nuula از ژوئن سال جاری در نسخه بتا محدود قرار دارد. این برنامه به زودی در دسترس عموم قرار می گیرد ، در حالی که به تدریج خدمات بیشتری را نیز به ارمغان می آورد ، برخی از آنها مستقیماً توسط خود Nuula ساخته شده اند و بسیاری دیگر از یک استراتژی مالی تعبیه شده استفاده می کنند: برای مثال ، بانکداری تجاری یک سرویس ارائه شده توسط یک سوم است. مهمانی و یکپارچه با برنامه Nuula که در اوایل سال 2022 راه اندازی می شود. و در کنار آن ، این استارتاپ همچنین از API ها برای استفاده از سایر خدمات دارای برچسب سفید مانند خدمات B2B و پرداخت های متمرکز بر مشتری استفاده می کند ، ابتدا در ایالات متحده شروع می شود و سپس به کانادا و انگلستان قبل از کشورهای دیگر در سراسر اروپا گسترش می یابد. به

محصولات فعلی شامل پیش بینی جریان نقدینگی ، نظارت بر نمره اعتباری شخصی و تجاری و ردیابی احساسات مشتری است. و نظارت بر سایر معیارهای مهم از جمله داده های مالی ، پرداخت و تجارت الکترونیکی همه در نقشه راه هستند.

مارک رودوک ، مدیرعامل در مصاحبه ای گفت: “ما در حال ساخت ابزارهایی هستیم که به طور مکمل در برنامه کار کنیم.” وی افزود: امروزه مشاغل می توانند در صورت کمبود پول برنامه ریزی کنند و بر نمرات اعتباری خود نظارت کنند. ما مشتریان و آنچه آنها در زمان واقعی می گویند را زیر نظر داریم. ما فکر می کنیم لازم است معیارهایی را که SMB نیاز دارد تا از چندین برنامه دریافت کنند ، همه در یک مکان ، برای SMB ها مشخص کند. “

Nuula در ابتدا یک پروژه جانبی در BFS بود ، شرکتی که بر وام دهی مشاغل کوچک متمرکز بود ، جایی که شرکت شروع به بررسی ایده نحوه استفاده بهتر از داده ها برای ایجاد مجموعه وسیع تری از خدمات کرد که به همان بخش از بازار پاسخ می دهد. BFS در نوع خود یک تجارت مهم بود (و پول خود را برای این منظور جمع آوری کرده بود ، مبلغ 184 میلیون دلار از ادیسون و هانیول). با گذشت زمان ، برای مدیران آشکار شد که جنبه داده ها و این مفهوم یک برنامه فوق العاده ، برای چگونگی توسعه کسب و کار کلیدی خواهد بود ، و بنابراین در اوایل سال جاری محرک و تغییر نام داد و پس از آن بتا برنامه را راه اندازی کرد.

جاه طلبی های نولا در روند بزرگتری در بازار قرار می گیرد. شرکت های کوچک و متوسط ​​در چند سال گذشته به عنوان یک فرصت تجاری بزرگ در دنیای فین تک تبدیل شده اند. SMB ها که مدتهاست به نفع ایجاد راه حل برای بازار مصرف غول پیکر یا بخش سودآور شرکت های بزرگ نادیده گرفته شده اند ، ثابت کرده اند که می خواهند و مایلند در فن آوری بهتر و جدیدتر برای اداره مشاغل خود سرمایه گذاری کنند و این منجر به عجله راه اندازی می شود. و شرکتهای بزرگتر فناوری ، خدمات را به بازار ارائه می دهند تا بتوانند به این مهم برسند.

اپلیکیشن های فوق العاده نیز یکی از حوزه های مورد علاقه دنیای فین تک هستند ، هرچند تا کنون بسیاری از مواردی که در آن زمینه شنیده ایم برای مصرف کنندگان بوده است – فقط نوعی نوآوری که Nuula سعی در جابجایی آن دارد. به

رودوک گفت: “علیرغم رشد خدمات مربوط به بخش SMB ، در کل هنوز نوآوری در مقایسه با خدمات مصرف کننده یا سازمانی وجود ندارد.” “ما فکر کردیم فرصتی وجود دارد تا تفکر جدیدی را به فضا بیاوریم. ما این را به عنوان برنامه ای می بینیم که SMB ها می خواهند هر روز از آن استفاده کنند ، زیرا ما ابزارها ، بینش ها و سرمایه مفیدی را برای تقویت مشاغل آنها ارائه می دهیم. “

اولویت Nuula برای ایجاد سرویس های داده ای که همه این موارد را به هم متصل می کند ، بسیار مطابق با نحوه توسعه بسیاری از بانک های نو بانک و سرمایه گذاری در نقطه فروش منحصر به فرد خود است. این نظریه به این صورت است: خدمات بانکی در نهایت هر جا که بروید یکسان هستند و بنابراین کالایی هستند و بنابراین ارزش افزوده منحصر به فرد بیشتر برای شرکت ها از نوآوری با الگوریتم های جالب تر و سایر داده های مبتنی بر اطلاعات حاصل می شود. بینش ها و تجزیه و تحلیل ها برای ارائه قدرت بیشتر به کاربران خود برای استفاده بهینه از آنچه در اختیار دارند.

در پرداختن به آن بازار تنها نخواهد بود. برخی دیگر که برای SMB ها fintech ایجاد می کنند عبارتند از Selina ، ANNA ، Amex’s Kabbage (یکی از محرک های اولیه در استفاده از داده های بزرگ برای کمک به وام دادن به SMB ها و ایجاد خدمات مالی دیگر برای آنها) ، Novo ، Atom Bank ، Xepelin و Liberis ، بزرگنمایی هایی مانند Stripe ، Square و PayPal و بسیاری دیگر.

محصول اعتباری که Nuula تا کنون ساخته است طعمی از چگونگی امیدواری آن است که یک ابزار مفید برای SMB ها باشد ، نه فقط مکان دیگری برای دریافت پول یا مدیریت آن. این یک سرویس وام مستقیم نیست ، بلکه چیزی است که با نظارت بر ورود و خروج مشتریان ارتباط تنگاتنگی دارد و تنها خط اعتباری را (که مستقیماً به حساب کاربران در هر کجا که باشد پیوند می دهد) هنگامی که به نظر می رسد ممکن است مورد نیاز باشد ، ایجاد می کند. به

گری گلدینگ ، شریک عمومی ، Edison Partners ، می گوید: “نوآوری در فن آوری مالی تا حد زیادی دموکراتیک شده است. “با ترکیب ابزارهای مهم عملکرد مالی و بینش در یک رابط واحد ، Nuula نمایانگر کلاس جدیدی از فناوری خدمات مالی برای مشاغل کوچک است و ما از پتانسیل شرکت هیجان زده هستیم.”

جفری کرامر ، شریک و سرپرست ABS در استراتژی اعتبارات جایگزین گروه اعتباری Ares ، در بیانیه ای گفت: “ما از همکاری با Nuula بسیار هیجان زده هستیم.” “تکامل فناوری مالی همچنان فرصت هایی را برای نوآوری و ظهور مشارکت کنندگان جدید صنعت باز می کند. ما بی صبرانه منتظریم تا تیم مجرب فناوری ، دانشمندان داده و جانبازان خدمات مالی Nuula نسل جدیدی از راه حل های خدمات مالی مشاغل کوچک را به بازار بیاورند. “