Near Space Labs سری A 13 میلیون دلاری را برای ارسال روبات های تصویربرداری زمین به استراتوسفر بسته است – TechCrunch

کاهش هزینه پرتاب و تعدادی دیگر از نوآوری های تکنولوژیکی باعث احیای هوش زمین فضایی شده است و چندین استارتاپ با هدف ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر و مکرر از زمین در مقایسه با قبل در دسترس بوده اند.

با این حال ، اکثر این استارتاپ ها بر استفاده از ماهواره ها برای جمع آوری داده ها متمرکز شده اند. در مورد آزمایشگاه های نزدیک فضایی ، یک شرکت چهار ساله که به دنبال جمع آوری اطلاعات زمین فضایی از استراتوسفر است ، با استفاده از روبات های کوچک مستقل با باد که به بالن های هوا متصل شده اند ، اینطور نیست. این شرکت پلتفرم خود را “Swifty” نامگذاری کرده است و هر کدام قادرند به ارتفاعات بین 60،000 تا 85،000 فوت برسند و 400-1000 کیلومتر مربع عکس در هر پرواز ثبت کنند.

این شرکت در سال 2017 توسط Rema Matevosyan ، Ignasi Lluch و Albert Caubet تاسیس شد. Matevosyan ، که ریاضی دان کاربردی است و قبلاً به عنوان برنامه نویس کار می کرد ، کارشناسی ارشد خود را در مسکو انجام داد. در آنجا ، او تحقیقات خود را در زمینه مهندسی سیستم برای سیستم های هوافضا آغاز کرد و همچنین بالن های هوا را برای آزمایش سخت افزار هوافضا به پرواز در آورد. وی در مصاحبه اخیر خود با TechCrunch گفت: “روی ما کلیک کردیم که می توانیم بالن ها را به صورت تجاری پرواز کنیم و تجربه بسیار بهتری را نسبت به سایر گزینه ها به مشتریان ارائه دهیم.”

چهار سال پس از راه اندازی ، این شرکت دور 13 میلیون دلاری سری A به رهبری Crosslink Capital را با مشارکت تویوتا ونچرز و سرمایه گذاران فعلی Leadout Capital و Wireframe Ventures بسته است. Near Space Labs همچنین اعلام کرد که فیل بویر ، شریک Crosslink به هیئت مدیره آن پیوسته است.

Near Space ، که دفتر مرکزی آن در بروکلین و بارسلون ، اسپانیا است ، در درجه اول بر مناطق شهری متمرکز است که در آن تغییرات بسیار سریع اتفاق می افتد. دستگاه های رباتیکی که به بادکنک ها متصل می شوند در کارگاه این شرکت در بروکلین تولید می شوند و سپس برای راه اندازی به سایت های سراسر کشور ارسال می شوند. مهندس فنی و مهندس ارشد هر دو در بارسلون مستقر هستند ، بنابراین تحقیق و توسعه سخت افزاری در آنجا انجام می شود.

این شرکت در حال حاضر دارای هشت Swiffe در حال کار است. این داده ها را جمع آوری می کند و یک API ایجاد کرده است که از طریق آن مشتریان می توانند از طریق یک مدل اشتراک به داده ها دسترسی پیدا کنند. Matevosyan گفت که شرکت نیازی به داشتن سایتهای پرتاب خاصی ندارد – می گوید Swifties می تواند از “هرجایی در هر زمان” راه اندازی شود – اما این شرکت هماهنگ با اداره هوانوردی فدرال و کنترل ترافیک هوایی همکاری می کند.

به گفته Matevosyan ، پیشنهاد اصلی ارزش Swifty در مقابل ماهواره ، وضوح است: از استراتوسفر ، شرکت می تواند “قطعنامه هایی را که 50 برابر بهتر از آنچه از ماهواره دریافت می کنید ، جمع آوری کند”. “ما قادر به پوشش مداوم و نزدیک به زمان واقعی مناطق مورد علاقه هستیم که به سرعت تغییر می کنند ، از جمله مناطق بزرگ مترو.” علاوه بر این ، او گفت که Near Space می تواند با استفاده از مدل Swifties “plug-and-play” فناوری خود را به سرعت تکرار کند ، در حالی که افزودن یک سنسور جدید به ناوگان ماهواره ای که در حال حاضر در مدار است چندان آسان نیست.

موسسان آزمایشگاه های فضایی نزدیک (از سمت چپ): ایگناسی للوچ ، رما متووسانی و آلبرت کوبت اعتبار تصویر: نزدیک آزمایشگاه های فضایی (در پنجره جدیدی باز می شود)

Near Space بیش از 540 پرواز تا سال 2022 رزرو کرده است. در حالی که مشتریان هزینه پروازها را پرداخت می کنند ، داده های تولید شده از هر سفر غیر انحصاری است ، بنابراین می توان داده ها را بارها و بارها فروخت. با نگاهی به آینده ، این شرکت از بودجه خود برای توسعه ردپای جغرافیایی خود و ایجاد تعدادی استخدام جدید استفاده خواهد کرد. طبق گفته Matevosyan ، هدف دموکراتیک کردن دسترسی به اطلاعات زمین فضایی است – نه تنها برای مشتریان ، بلکه از طرف توسعه دهندگان نیز. او گفت: “ما به فرصتهای متنوع ، برابر و فراگیر در تصویربرداری هوافضا و زمین اعتقاد داریم.”