MarketFinance انگلستان 383 میلیون دلار برای تأمین وام آنلاین خود برای SMB ها تأمین می کند – TechCrunch

مشاغل کوچک و متوسط ​​به طور مرتب با مشکلات نقدینگی مواجه هستند. اما اگر این یک مشکل ناخوشایند است ، در طول همه گیری کووید -19 برای بسیاری از افراد به نقطه شکست رسیده است. در حال حاضر ، یک استارتاپ بریتانیایی به نام MarketFinance – که یک پلت فرم وام برای کمک به SMB ها در سرپا نگه داشتن آن زمانهای ضعیف تر ایجاد کرده است – در حال آماده سازی یک تزریق مالی بزرگ 280 میلیون پوند (383 میلیون دلار) است ، زیرا در حال آماده شدن برای موج جدید درخواست وام است.

آنیل استوکر ، مدیرعامل و بنیانگذار ، در مصاحبه ای گفت: “زمان خوبی برای وام دادن است ، در آغاز چرخه اقتصادی.”

این بودجه عمدتا به صورت بدهی – وام به MarketFinance وام می دهد تا به نوبه خود به مشتریان خود به عنوان شریک مورد تأیید طرح وام بازیابی دولت انگلستان وام بدهد. و 10 میلیون پوند (14 میلیون دلار) از آن خالص است که MarketInvoice از آن برای ادامه ارتقاء پلتفرم خود استفاده خواهد کرد.

بانک ایتالیایی Intesa Sanpaolo SpA و یک “شرکت سرمایه گذاری جهانی” ناشناس در حال ارائه بدهی هستند ، در حالی که بخش حقوق صاحبان سهام توسط Black River Ventures (که از Marqeta ، Upgrade ، Coursera و Digital Ocean نیز حمایت کرده است) با مشارکت پشتیبان موجود ، Barclays ، هدایت می شود. PLC بانک بارکلیز یک سرمایه گذار استراتژیک است: MarketFinance به خدمات وام های SMB آنلاین بانک قدرت می دهد. از دیگر سرمایه گذاران این استارتاپ می توان به Northzone اشاره کرد.

ما درک می کنیم که ارزش شرکت در جایی کمتر از 500 میلیون دلار ، اما بیش از 250 میلیون دلار است ، اگرچه به طور رسمی هیچ عددی فاش نمی کند.

استوکر گفت که MarketFinance از سال 2018 سودآور بوده است ، یکی از دلایلی که در این بخش از بودجه فعلی از حقوق ویژه خود صرف نظر نکرد.

وی گفت: “ما در حال ایجاد یک تجارت پایدار هستیم و سرمایه ای که جمع آوری کردیم بازکردن بدهی های بهتر با قیمت های بهتر بود.” “می تواند به انتشار حقوق صاحبان سهام بیشتر در ترازنامه کمک کند.” او گفت که این پول “به ذخایر ما خواهد رفت” و برای توسعه محصولات جدید ، بازاریابی و توسعه ارتباط API خود استفاده می شود.

این آخرین پیشرفت مهم است: موج بزرگی از نمایشنامه های “تامین مالی جاسازی شده” را که امروزه شاهد آن هستیم ، وارد می کند ، جایی که اشخاص ثالث وام هایی را به مشتریان خود ارائه می دهند – با محصول وام توسط MarketFinance ، مشابه آنچه بارکلیز انجام می دهد. در حال حاضر. طیف وسیعی از شرکت هایی که از این موضوع استفاده می کنند به طور بالقوه به اندازه خود اینترنت است. وعده تأمین مالی تعبیه شده این است که هر نام تجاری آنلاین که قبلاً با SME ها تجارت می کند ، می تواند به طور بالقوه وام های SME را به آنها ارائه دهد … با هم تجارت بیشتری انجام دهند.

MarketFinance چندین سال پیش با نام MarketInvoice شروع به کار کرد و مدل تجاری اصلی آن بر ارائه وام های کوتاه مدت به SMB معین در برابر ارزش فاکتورهای پرداخت نشده آن بود-روشی که معمولاً به عنوان تامین مالی فاکتور توصیف می شود. ایده آن زمان این بود که با استفاده از چیزی (فاکتورهای پرداخت نشده ، که معمولاً در نهایت پرداخت می شود ، نه بلافاصله) که باعث ایجاد نقدینگی در وهله اول شد ، فوری ترین مشکل جریان نقدی را که SMB ها با آن روبرو هستند ، حل کرد.

بسیاری از منابع مالی که SMB ها در قبال صورتحساب دریافت می کنند ، عمدتا در حوزه سرمایه در گردش است و به شرکت ها کمک می کند تا حقوق و دستمزد خود را پرداخت کنند و صورت حساب های ماهانه خود را پرداخت کنند. اما استوکر گفت که با گذشت زمان ، این استارتاپ می تواند فرصت بیشتری را در تأمین مالی که مبالغ بیشتری دارد و اهداف بلند پروازانه توسعه کسب و کار را پوشش می دهد ، ببیند. این دو سال پیش بود و MarketInvoice بر همین اساس در MarketFinance تغییر نام داد. (هنوز محصول فاکتور را بسیار ارائه می دهد.)

زمان بندی تصادفی به نظر می رسد ، حتی اگر دلیل آن قطعاً خوش شانس نبوده است: کووید -19 آمد و مقدار زیادی از کارکرد جهان را کاملاً واژگون کرد. بنگاه های کوچک و متوسط ​​به دلیل مشکلات نقدینگی و این واقعیت که به دلیل تغییر نیروهای بازار به دلیل اندازه آنها به سادگی تمایل چندانی برای تنوع بخشیدن و محوری ندارند ، در نقطه ضعف آن قرار گرفته اند.

معلوم شد که این یک فرصت بزرگ برای MarketInvoice است.

استوکر گفت که در اوایل همه گیری کووید -19 شاهد دریافت وام های عمده برای مدیریت وقفه های تجاری به دلیل کووید -19 بودیم. وقفه می تواند به معنای تعطیلی کسب و کار باشد ، یا می تواند به این معنی باشد که دیگر مشتریان مانند گذشته دیگر نمی آیند و غیره. او گفت: “موضوع اصلی دسترسی بدون اصطکاک به بودجه بود” ، وی با استفاده از فناوری برای ارزیابی بهتر و سریعتر برنامه ها به صورت دیجیتالی بدون “ملاقات با مدیران بانک” و کاهش زمان پاسخگویی به روزها از 4-6 هفته معمولی که SMB ها دارند به طور سنتی انتظار می رود

به گفته استوکر ، اگر سال گذشته بیشتر درباره “وحشت ، افزایش یا محوری” بود ، “اکنون آنچه ما می بینیم گروهی از آنها هستند که با مسائل زنجیره تامین ، تشدید Brexit و کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می کنند. مدیریت همه اینها برای آنها واقعاً سخت است. “

او گفت که تعداد درخواست های وام از طریق سقف بوده است ، بنابراین هیچ کمبود تقاضا وجود ندارد. او تخمین می زند که درخواست وام ماهانه تا 500 میلیون دلار بوده است ، مبلغ هنگفتی برای یک استارتاپ کوچک در انگلستان. او در مورد آنچه که به آن وام می دهد انتخابی است: “ما حمایت از کسانی را که فکر می کردیم پول را پس می دهند ، پشتیبانی می کنیم.”