Luup 30 میلیون دلار پیش از قوانین جدید حمل و نقل کوچک ژاپن جمع آوری می کند

استارت‌آپ میکروموبیلات مشترک ژاپنی Luup در دور مالی سری D 30 میلیون دلار (4.5 میلیارد ین) جمع‌آوری کرده است که شامل 3.8 میلیارد ین سهام و 700 میلیون ین بدهی است.

Luup اکنون در مجموع 68 میلیون دلار سرمایه، بدهی و تامین مالی دارایی جمع آوری کرده است که منابع گفته اند ارزش شرکت را بیش از 100 میلیون دلار می دانند. این شرکت از اظهار نظر در مورد ارزیابی خودداری کرد.

با توجه به محبوبیت فزاینده این بخش، دولت ژاپن در کاهش مقررات اسکوترهای الکترونیکی فعالانه عمل کرده است تا صنعت حمل و نقل کوچک را بیشتر تحریک کند. از جولای امسال، اصلاحات قانون ترافیک جاده‌ای کشور به کاربران اسکوتر الکترونیکی اجازه می‌دهد بدون گواهینامه رانندگی یا کلاه ایمنی سوار شوند، البته تا زمانی که حداکثر سرعت 20 کیلومتر در ساعت را حفظ کنند.

در مصاحبه ای با TechCrunch، مدیرعامل Luup، Daiki Okai، گفت که برنامه جاه طلبانه این استارت آپ گسترش تجارت اسکوتر و دوچرخه الکترونیکی خود در شهرهای ژاپن و مقاصد گردشگری است. هدف آن دستیابی به مقیاسی قابل مقایسه با روش‌های حمل‌ونقل عمومی سنتی، مانند قطار، تامین غذا برای صدها هزار مسافر روزانه است. Luup همچنین می‌خواهد فضاهای باز کم استفاده را به «پورت» یا ایستگاه‌های پارکینگ اختصاصی برای اسکوترهای الکترونیکی و دوچرخه‌های الکترونیکی خود، از جمله ساختمان‌های اداری، آپارتمان‌ها، ویترین فروشگاه‌ها و فضاهای شهری کوچک‌تر تبدیل کند.

از لحاظ تاریخی، شهرهای ژاپن در اطراف ایستگاه های قطار اصلی توسعه یافته اند، که منجر به سیستم حمل و نقل نامناسب برای افرادی شده است که دور از این مراکز مرکزی زندگی می کنند. او گفت که هدف Luup این است که کل شهر را به یک «جلوی ایستگاه» تبدیل کند و شبکه ای با تراکم بالا ایجاد کند تا شکاف راحتی را برای کسانی که دورتر از ایستگاه های قطار زندگی می کنند، پر کند.

لوپ که در سال 2018 تأسیس شد، اسکوترهای الکترونیکی مشترک خود را در سال 2021 معرفی کرد و ناوگان خود را به حدود 10000 اسکوتر الکترونیکی و دوچرخه برقی افزایش داده است. این شرکت بیش از 1 میلیون بار در ژاپن دانلود کرده و شبکه پورت های خود را به 3000 در شش شهر در سال جاری گسترش داده است. هدف Luup این است که تا سال 2025 بیش از 10000 ایستگاه پارکینگ را راه اندازی کند.

اگرچه شرکت‌های دیگری مانند Docomo Bike Share و Open Streets نیز دوچرخه‌های الکترونیکی مشترک را اداره می‌کنند، اما فاقد اسکوترهای الکترونیکی هستند و پورت‌های کمتری نسبت به Luup دارند. این استارتاپ ژاپنی در حال حاضر بیشترین تعداد بنادر را در توکیو، اوزاکا و کیوتو در اختیار دارد. برخی از اپراتورهای جهانی اسکوترهای الکترونیکی مانند Bird مستقر در ایالات متحده و Swing مستقر در کره جنوبی نیز وارد بازار توکیو شده اند، اما تاکنون موفقیت محدودی داشته اند.

با اجرایی شدن قانون بازنگری شده ترافیک جاده ای در جولای امسال، اوکای گفت که پیش بینی می کند تعداد مسافران از جمله بازدیدکنندگان خارجی افزایش یابد، زیرا اسکوترهای الکترونیکی دیگر نیازی به گواهینامه رانندگی ژاپنی ندارند. او همچنین پتانسیل شبکه ایستگاه های با چگالی بالا Luup را برای تسهیل گسترش به کسب و کارهای زیرساختی گسترده تر، مانند هاب های هواپیماهای بدون سرنشین و ربات های تحویل، می بیند.