fintech هندی CRED به دنبال بودجه ای با ارزش 5.5 میلیارد دلار است – TechCrunch

یک منبع آگاه به من گفت که CRED شروع به همکاری با سرمایه گذاران برای جمع آوری پول به ارزش 5.5 میلیارد دلار کرده است چرا که استارتاپ فین تک هندی به توسعه بین المللی و رشد غیر ارگانیک چشم دوخته است.

این منبع تازه چند هفته پس از نهایی شدن این استارتاپ سه ساله ، چندین درخواست ورودی از سرمایه گذاران دریافت کرده است و همچنین در روزهای اخیر با برخی از سرمایه گذاران برای افزایش سرمایه به ارزش 5.5 میلیارد دلار مذاکره کرده است. به گفته چندین نفر آشنا با این موضوع ، سرمایه گذاری بیش از 200 میلیون دلار با ارزش پیش از پول حدود 3.75 میلیارد دلار از Tiger Global و Falcon Edge Capital در میان دیگران.

استارتاپ مستقر در بنگلور این ادعاها را رد کرد.

کونال شاه ، بنیانگذار و مدیر اجرایی CRED در گفتگوهای خود با سرمایه گذاران گفته است که قصد دارد سرمایه خود را برای سرمایه گذاری و کسب استارتاپ های fintech مستقر کند.

این استارتاپ قبلاً با چندین شرکت همکاری کرده است. اخیراً در CredAvenue سرمایه گذاری کرده است ، که اخیراً 90 میلیون دلار در بزرگترین بودجه سری A کشور رونمایی کرده است و در حال مذاکره برای حمایت از استارتاپ فین تک Uni با ارزش بیش از 300 میلیون دلار است.

CRED ، که به مردم کمک می کند با پرداخت به موقع صورتحساب ها امتیاز اعتباری خود را بهبود بخشند و بیش از 7.5 میلیون عضو را جمع آوری کرده است ، امسال نیز به طور گسترده ای پلت فرم تجارت الکترونیکی خود را توسعه داده است.

در برنامه خود ، این استارتاپ به اعضای خود دسترسی به طیف وسیعی از مارک های برتر را ارائه می دهد. در اوایل سال جاری ، CRED بررسی کرد که آیا باید برخی از مارک هایی را که در CRED می فروشند خریداری کند یا خیر.

این استارتاپ ، بر خلاف اکثر دیگر در هند ، بر TAM معمول هند تمرکز نمی کند-صدها میلیون کاربر از دومین کشور پرجمعیت جهان-و در عوض به برخی از مخاطبین برتر توجه می کند.

هند 57 میلیون کارت اعتباری دارد (در مقابل 830 میلیون کارت بدهی) [that] تا حد زیادی به بازار رده بالا خدمت می کند. صنعت کارت اعتباری تا حد زیادی متمرکز است و 4 بانک برتر (HDFC ، SBI ، ICICI و Axis) حدود 70 درصد از کل بازار را در اختیار دارند. این فضا برای این بانک ها بسیار سودآور است – همانطور که از IPO کارت SBI مشهود است. “تحلیلگران بانک آمریکا در گزارش قبلی خود نوشتند.

“تعداد کمی از شرکت های نوپا مانند CRED بر این پایه پیشرفته تمرکز کرده اند [have] از رویکردی مبتنی بر پلتفرم استفاده کنید (هم اکنون مشتریان را به دست آورید و بعداً به دنبال کسب درآمد باشید). کارت اعتباری در هند همچنان محصولی آرزومند است. نفوذ زیر احتمالاً ادامه رشد قوی در سالهای آینده را تضمین می کند. اضافه کار ، عامل شکل ممکن است تغییر کند (یعنی از کارت پلاستیکی به کارت مجازی منتقل شود) ، اما انتظار می رود تقاضای ذاتی اعتبار افزایش یابد.

CRED همچنین تمایل خود را برای توسعه در خارج از هند به سرمایه گذاران بالقوه اعلام کرده است. در یکی از مکالمات با یکی از آنها ، شاه گفت که او یکی از بازارهای بین المللی را شناسایی کرده است که CRED در حال بررسی عرضه آن است ، شخص دیگری که با این موضوع آشنا است ، گفت. TechCrunch نتوانست نام بازار را تعیین کند.

CRED – که توسط Tiger Global ، Ribbit Capital و Sequoia Capital India پشتیبانی می شود و 2.2 میلیارد دلار در دور آوریل و 806 میلیون دلار در دورهایی که در ماه ژانویه فاش شد – در سه ماهه اخیر به شدت در حال گسترش است. این استارتاپ به اعضای خود وام می دهد و به آنها این امکان را می دهد که هزینه اجاره و هزینه مراقبت خود را از خود برنامه پرداخت کنند. در ماه اوت ، Mint را راه اندازی کرد ، سرویسی که از طریق آن به اعضای خود اجازه می دهد تا سالانه 9 درصد به یکدیگر وام دهند.