Eli Electric Vehicles ، تولید کننده EV اولیه کامپکت ، شروع به تولید در پرچمدار خود Eli Zero ، یک “خودروی برقی کوچک محله” که برای رفت و آمد در شهر ساخته شده است ، اعلام کرد. این شرکت قصد دارد تا چند ماه آینده دسته های کوچک خودروی دو نفره الکتریکی را با قیمت اولیه 11999 دلار به توزیع کنندگان در 13 کشور اروپایی عرضه کند.
وسایل نقلیه میکرو الکتریکی در حال افزایش است و چهارچرخه های جمع و جور دیگری نیز اخیراً به بازار آمده اند ، از جمله رنو تویزی ، سیتروئن آمی ، Triggo EV کج و خودروی کمکی خورشیدی Squad Mobility. از نظر قیمت ، Eli در بالاترین محدوده طیف همراه با Twizy با قیمت شروع حدود 16000 دلار است. برای مقایسه ، قیمت Ami حدود 6000 دلار و ماشین Squad 6790 دلار است.
در حالی که Eli در لس آنجلس مستقر است ، شریک تولیدی آن در چین است و تنش های ژئوپلیتیکی مداوم بخشی از دلایلی است که این شرکت در ابتدا استراتژی اروپایی را دنبال می کند. به گفته مارکوس لی ، مدیرعامل و بنیانگذار Eli ، قوانین متنوع در هر ایالت در مورد آنچه وسیله نقلیه قانونی در خیابان ایجاد می کند ، ورود به بازار در ایالات متحده را دشوار می کند. در اروپا ، صفرها قانونی در خیابان هستند و در حال حاضر یک فرهنگ در مورد خودروهای کوچکتر و جمع و جور وجود دارد که خیلی سریع حرکت نمی کنند.
لی در این باره می گوید: “در بسیاری از شهرهای اروپایی ، به عنوان مثال در پاریس ، آنها دارای محدودیت سرعت بسیار شدید قانونی 30 کیلومتر در ساعت (19 مایل در ساعت) هستند ، و من فکر می کنم ما شاهد این امر در شهرهای اروپایی مانند وین و آمستردام هستیم.” به TechCrunch گفت.
Zero که از پلی پروپیلن قابل بازیافت و آلومینیوم قوی ساخته شده است ، حداکثر سرعت آن 25 مایل در ساعت است. حدود 7 فوت طول ، 4.5 فوت عرض و 5 فوت ارتفاع با ظرفیت ذخیره سازی 160 لیتر. ظرفیت باتری ها 5.8 کیلووات ساعت ، برد 50 مایل است و می تواند از 0 تا 100 درصد در 2.5 ساعت در 220 ولت شارژ شود.
این میکرو خودرو همچنین دارای سیستم ترمز و فرمان به همراه قدرت ، دوربین عقب ، سنسور پارک و سایر ویژگی های داخلی مانند پورت شارژ USB ، نگهدارنده لیوان ، گرمایش و سرمایش ، سانروف کج و نمایشگر داشبورد 7 اینچی است. رنگهای اصلی سفید مروارید و نقره ای هستند و رنگهای برتر موجود گرافیت و آبی بچه گانه است.
الی همچنین اخیراً کمپین تأمین سرمایه جمعی خود را از طریق پلت فرم StartEngine اعلام کرد. در زمان انتشار این مقاله ، این شرکت 224،705 دلار جمع آوری کرده بود که از آن برای تأمین بودجه بیشتر استفاده خواهد کرد. لی گفت که رزرواسیون شرکت نسبت به خودروهای فعلی بیشتر است ، که به نظر او مشکل خوبی است.
الی قبلاً حدود 1.4 میلیون دلار در پلت فرم StartEngine جمع آوری کرده بود و تا به امروز ، بیش از 6.5 میلیون دلار جمع آوری کرده است. لی گفت که این شرکت سال گذشته تلاش کرده بود تا بودجه VC را جستجو کند ، اما VC ها فقط می خواستند سرمایه گذاری کنند اگر Eli از وسیله نقلیه خود برای اشتراک خودرو استفاده کند.
لی می گوید: “اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم ، ما در مورد محوریت به اشتراک گذاری خودرو فکر کردیم زیرا این تنها بازخورد اکثر سرمایه گذاران نهادی است.” “مدل تجاری آنها از نظر بازگشت سرمایه کمی متفاوت از شرکت های سخت افزاری معمولی است و ترجیح می دهند ما بیشتر به سراغ مدل اشتراک خودرو و ارزش گذاری بالا برویم تا سه سال در راه بازگشت داشته باشیم.”
لی گفت یک گروه سرمایه گذاری آماده سرمایه گذاری است اگر الی موافقت کند که خود پلت فرم اشتراک خودرو را انجام دهد ، اما این درست قبل از همه گیری بود و در نهایت خوشحال است که این شرکت در این جهت حرکت نکرده است.
لی گفت: “ما رویکردی سنتی در زمینه فروش داریم.” “ما B2C انجام نمی دهیم. ما از طریق یک توزیع کننده معروف به نام KSR Group می فروشیم و آنها استراتژی راه اندازی خود را ابتدا به اتریش ، آلمان و سوئیس و سپس به کشورهای بیشتری در اروپا دارند. “
لی می گوید استفاده از توزیع کننده به Eli به عنوان یک استارتاپ اولیه کمک می کند تا بتواند مواردی مانند سرویس ، تحویل و درایوهای آزمایشی را برون سپاری کند.
لی در بیانیه ای گفت: “هدف ما ایجاد انقلابی در سفرهای شهری ، اتصال شهرها و جوامع به روشی جدید است که از ازدحام و آلودگی جلوگیری می کند.” “با ادامه رشد مناطق شهری همراه با تغییرات سریع آب و هوا ، فضایی برای وسایل نقلیه کوچک الکتریکی مانند Eli ZERO باز می شود که از نظر انرژی از نظر زیست محیطی پایدار است.”