زندگی در لاگوس ، شهر تجاری نیجریه ، برای افراد ضعیف نیست. این شهر که حدود 14 میلیون نفر آن را اشغال کرده اند ، بزرگترین شهر در جنوب صحرای آفریقا است.
و به دلیل ازدحام در ترافیک و ساعات کاری طولانی ، اکثر متخصصان شلوغ برای مقابله با کارهای پیش پا افتاده از آشپزی تا نظافت منزل مشکل هستند.به
اگرچه رستوران ها و شرکت های نظافت داخلی گزینه هایی را برای افرادی که می خواهند این کارها را برون سپاری کنند ارائه می دهند ، اما باز هم بازار برای ارائه دهندگانی باز است که می توانند راحتی و کیفیت بهتری را ارائه دهند.به
زندگی عدن ، به لحاظ استراتژیک موقعیت خود را به عنوان بستری برای نیازهای خدمات خانگی ، 1.4 میلیون دلار جمع آوری کرده است تا سهم خود را در بازار عمیق تر کند.به
LocalGlobe ، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در بریتانیا ، این دور را رهبری کرد. VCs Samurai Incubate متمرکز بر آفریقا ، آفریقای آینده ، Village Global ، Rising Tide Africa و Enza Capital شرکت کردندبه
Nadayar Enegesi ، Prosper Otemuyiwa و Silm Momoh Eden Life را در سال 2019 تأسیس کردند. این پلتفرم به مشتریان امکان می دهد تا سه سرویس خانگی – غذا ، لباسشویی و نظافت – را از طریق یک برنامه تلفن همراه برنامه ریزی کنندبه
هنگامی که بنیانگذاران ، اندلان های سابق (اصطلاحی برای توصیف کارکنان قبلی آندلا) ، برنامه خدمات خانه را دو سال پیش راه اندازی کردند ، برخی از ابروها را بالا بردبه در آن زمان ، بنیانگذاران به طور فزاینده ای در زمینه فن آوری ، تجارت الکترونیکی و لجستیک شروع به کار کردند ، بنابراین دیدن Enegesi و هم بنیانگذارانش برای مقابله با فضایی که بسیاری از آنها فکر می کردند برای یک شرکت فناوری در نیجریه سودآور نیست ، بسیار شگفت انگیز بود.
انگیسی ، مدیرعامل استارتاپ و یکی از بنیانگذاران اسب شاخدار آندلا ، در مصاحبه ای گفت: “دلیل آن برای ما شخصی بود.” بنیانگذاران شروع به صحبت در مورد مفهوم خدمات خانگی کردند فقط زمانی که ایده رایج نیجریه ای ها در جستجوی مراتع سبزتر به صورت دسته جمعی در حال شکل گیری بودبه
Enegesi می تواند به این دلیل بپردازد که مردم از حرکت مأیوس بودند. مدیرعامل در مقایسه اقامت قبلی خود در تورنتو با لاگوس ، متوجه شد که کیفیت زندگی وی در شهری بسیار ضربه خورده است ، چندین گزارش به عنوان یکی از بدترین مکان های زندگی در جهان توصیف شده است.به
در حالی که عوامل استرس زای رایج مانند برق ناکافی و جاده های نامناسب برای شهروندان دور از دسترس است ، موسسان احساس کردند ارائه خدمات خانگی مانند تحویل غذا و خشکشویی در دسترس نیست و کیفیت زندگی را برای برخی از متخصصان شهر بهبود می بخشد.به
پس از جمع آوری 600،000 دلار خانواده و دوستان قبل از دور ، Eden Life راه اندازی شد تا هدف قرار گیرد هزاره ها و ژنرال Zs که زندگی پرتلاطمی داشته باشید ، به ویژه آنهایی که در فضای فناوری به عنوان مدیران ، توسعه دهندگان و فریلنسرها کار می کنندبه
مشتریان می توانند در یکی یا سه مورد از خدمات مشترک شوند و به گفته شرکت ، مردم خدمات غذایی آن را قبل از دیگران امتحان می کنند و دلیل آن دشوار نیست.
در ابتدا ، Eden از یک مدل توزیع اساسی استفاده می کرد که در آن غذاهای انتخاب شده توسط مشتریان از طیف وسیعی از ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث را تحویل می داد.به اما این روند به زودی برای شرکت چالش برانگیز شد از دیدگاه کیفیت
“آنها بودند فقط بسیاری از مسائل پیرامون استانداردها ما دریافتیم که بسیاری از این مشاغل کوچک خدمات ، ابزار یا تجهیزات لازم برای ارائه سطح بالا را ندارند. ” “ما آموختیم که بسیاری از آنها هیچ آموزشی برای کارکنان خود ندارند. ما آموختیم که آنها فرایندهای تجاری مناسبی ندارند تا بتوانند هر بار سطح یکسانی از کیفیت را تولید کنند. “
در پایان سال گذشته ، این شرکت تصور کرد که اگر می خواهد بهترین تجربه را به مشتریان خود ارائه دهد ، باید در تنظیم و ایجاد این استانداردها سرمایه گذاری کند.به آنچه در پی آمد ادغام عمودی در بخش غذا بود زیرا Eden آشپزخانه خود را راه اندازی کرد و اکنون غذاهای خود را تولید می کند ، به طور قابل ملاحظه بهبود تجربه غذا برای مشتریانبه
دسترسی به خدمات لباسشویی و نظافت منزل می باشد اندکی هر چند متفاوت در مورد سابق ، Eden با لباسشویی های مستقر در مکان های مختلف در لاگوس کار می کند و دارای شبکه ای از فریلنسرها است که هر سه ماه یکبار برای تمیز کردن وسایل آموزش می دهد.به سپس ، شرکت تدارکات Gokada حدود 75 درصد از تحویل مواد غذایی و لباسشویی توسط این شرکت را بر عهده دارد.
کشش برای شرکت چگونه است؟ من ، یک کاربر مشتاق خدمات غذایی Eden ، و بیش از 600 نفر از یک تا سه سرویس استفاده می کنند. یک مشتری معمولی پنج بار در هفته از دو سرویس استفاده می کند.
در همه جا ، مشتریان به طور متوسط 100 دلار ماهانه اشتراک می پردازند – هزینه ای که می تواند برنامه غذایی روزانه یا نظافت هفتگی را تامین کند. دو هفته ای طرح لباسشوییبه این برنامه ها توسط متخصصان آموزش دیده به نام باغبان نظارت می شود که دائماً با کاربران Eden ارتباط برقرار می کنند تا از آنها خواسته شود و بازخورد را بپذیرند.
محاسبات سریع مشتری و اشتراک متوسط نشان می دهد که Eden حدود 60،000 دلار درآمد ماهانه دارد. با این حال، مدیرعامل از اظهارنظر در مورد رقم خاص خودداری کرد و تنها گفت که درآمد شرکت بیشتر از تعداد پیشنهادی است.
به گفته ریموس برت ، شریک عمومی LocalGlobe ، وسواس مشتری و توجه به جزئیات Eden در کنار مزیت اصلی اولین حرکت برای سرمایه گذار اصلی برجسته بود.به
او گفت که شرکت او “عاشق چشم انداز زندگی Eden برای آینده خدمات خانگی در آفریقا شد” و “ترکیب این مزیت با یک تیم اصلی که تجربه ساخت فناوری آفریقایی را در سطوح بی نظیری اثبات کرده است ، Eden Life را در یک مسیر هیجان انگیز قرار می دهد. از رشد. »
از زمان راه اندازی ، Eden Life بیش از 60،000 خدمات را فقط در لاگوس ارائه کرده است. این شرکت هنوز به بازارهای دیگر نیجریه نقل مکان نکرده است و این بودجه را نیز برای آن اختصاص نخواهد داد. در عوض ، Eden قصد دارد آن را در جهت ایجاد فناوری داخلی خود ، مقیاس بندی تیم خود ، و امکانات تولید مواد غذایی و قطب های عملیاتی برای توزیع (فرصتی برای کشف مدل آشپزخانه تاریک) قرار دهد.به
آنگیسی گفت: “لاگوس بازار سختی است و ما باید مطمئن شویم که همه چیز کار می کند.” “ما مجبور بودیم تنظیمات خوبی را انجام دهیم و تمرکز ما در حال حاضر این است که این کار را در اینجا بسیار روان کنیم. پس از آن ، ما مکالمات خود را در مورد مکانهای بعدی گسترش خواهیم داد. “
آفریقا با افزایش طبقه متوسط سریعترین قاره شهری در جهان است. و اگرچه Eden Life قصد حرکت به بازارهای دیگر را ندارد ، در حال حاضر ، برخی از بازیکنان منطقه ای مانند سرویس نظافت منزل SweepSouth در حال مهاجرت به این کشور در غرب آفریقا هستند.به
اما Enegesi نگران نیست. مدلها کاملاً متفاوت هستند Eden به صورت افقی عمل می کند ، غذاها ، لباس های شسته شده و خدمات نظافت منزل را با هم ترکیب می کند ، در حالی که SweepSouth بیشتر با نظافت منزل رویکرد عمودی دارد.به
از دیدگاه یک مدل ناب ، اجرای یک سرویس واحد و افزودن سرویس های دیگر در مقیاس بندی به نظر می رسد مدل بهتری نسبت به اجرای سه سرویس باشد به طور همزمانبه با این حال ، مدل گسترده تا کنون برای عدن کاملاً کار کرده است.
مدیر عامل شرکت گفت: “نقطه قوت ما پیچیدگی عملیاتی است زیرا حل یکی از این موارد تجربه ای را که ما برای مشتریان خود می خواهیم ایجاد نمی کند.” “این مهم است که ما یک تجربه خانه کامل برای مردم بسازیم ، و آیا این بدان معناست که ممکن است بیشتر از چیزهای دیگر طول بکشد؟ مطمئنا ، اما این بدان معناست که رقابت برای مردم برای ما سخت خواهد بود. همانطور که گفتم ، این شخصی است و چیزی شبیه به این باید وجود داشته باشد. و خوشبختانه ، ما کسانی هستیم که باید این کار را انجام دهیم. “
اگرچه Eden یک استراتژی یکپارچه سازی عمودی برای مالکیت و مدیریت کل زنجیره تامین خود و ارائه خدمات خود بدون نیاز به ارائه دهندگان شخص ثالث دارد ، اما در ماه های آینده محصولات افقی بیشتری نیز عرضه خواهد کرد.به