Didi چین در سال 2025 رباتاکسی را به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته اعزام می کند، خدمات حمل و نقل را اعلام می کند.

غول سواری چین، دیدی، پس از دو سال پایین ماندن در میان سرکوب‌های نظارتی، دوباره در معرض دید عموم قرار گرفت.

شرکت تحت حمایت سافت بانک روز جمعه در یک روز باز شرکت، مجموعه ای از جاه طلبی های محصول خود را اعلام کرد، از جمله همکاری با خودروسازان چینی برای استقرار رباتاکسی های خود توسعه یافته به صورت 24 ساعته تا سال 2025، که شبکه میلیون ها راننده را تکمیل خواهد کرد. ماشین ها.

در سال 2020، دیدی یک شرکت تابعه رانندگی خودمختار ایجاد کرد که به جذب سرمایه از SoftBank، سرمایه‌گذار موجود در شرکت مادر ادامه داد. مانند بسیاری از شرکت‌های روباتاکسی، دیدی تصمیم گرفت برای ساخت ناوگان خودران خود با OEMs شریک شود. این تا کنون از وسایل نقلیه استفاده شده از لینکلن، بی وای دی، نیسان و ولوو استفاده کرده است.

در سال 2021، این شرکت اعلام کرد که خودروهایی را از ولوو، شریک قدیمی اوبر، می‌خرد تا روی «صدها وسیله نقلیه خودران آماده رانندگی با سیستم‌های پشتیبان» کار کند.

جدا از رباتاکسی که شبیه خودروهای سواری معمولی است، دیدی در حال تبلیغ یک وسیله نقلیه مفهومی است که کاملاً برای خودرانی طراحی شده است. این خودروی مفهومی که در روز افتتاحیه خود در یک ویدیوی نمایشی رونمایی شد، یک ون مستطیلی جادار بدون فرمان یا صندلی راننده است (نشان داده شده در بالا). در عوض، «نرون»، چیزی که این خودرو نامیده می‌شود، دارای یک صفحه نمایش بزرگ اطلاعات سرگرمی داخل خودرو و یک بازوی روباتیک است که می‌تواند چمدان‌ها را بردارد و بطری آب را به مسافران بدهد.

دیدی همچنین خدمات تعمیر و نگهداری خودروهای خود را خودکار می کند. در ویدئویی، این شرکت نشان می‌دهد که ماشین‌های خودران خود را در حال شستشو، شارژ و چک در مرکز خدمات خود نشان می‌دهد – که همه این کارها بدون کمک انسان انجام می‌شود.

جاه طلبی های دیدی به جابجایی انسان ها در اطراف ختم نمی شود. در این رویداد، یک کسب و کار حمل و نقل خودکار کاملاً جدید به نام Kargobot را اعلام کرد که به فضای شلوغی می‌پیوندد. به گفته دیدی، با ناوگانی متشکل از 100 کامیون خودران، درآمد Kargobot تا مارس امسال از 100 میلیون یوان (14.6 میلیون دلار) فراتر رفت.