Character.AI، استارت‌آپ چت با پشتیبانی a16z، در هفته اول 1.7 میلیون نصب را پشت سر گذاشت.

تقاضا برای هوش مصنوعی از طریق برنامه های تلفن همراه مصرف کننده افزایش یافته است، به طوری که برنامه تلفن همراه ChatGPT رهبر بازار OpenAI در شش روز اول خود بیش از نیم میلیون بار دانلود شده است. اکنون، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی موفقیت راه‌اندازی خود را تبلیغ می‌کند، زیرا برنامه Character.AI با پشتیبانی از a16z ادعا می‌کند که بیش از 1.7 میلیون نصب جدید در کمتر از یک هفته در بازار داشته است. سازنده اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی که در اوایل سال جاری بودجه 150 میلیون دلاری را در سری A اعلام کرد و ارزش کسب‌وکار خود را 1 میلیارد دلار اعلام کرد، به همراهان هوش مصنوعی قابل تنظیم با شخصیت‌های متمایز و همچنین توانایی خلق شخصیت‌های شخصی به کاربران ارائه می‌دهد.

در حالی که تعدادی از این مولدهای کاراکتر هوش مصنوعی در اپ استورهای امروزی موجود است، علاقه به Character.AI ارتباط زیادی با بنیانگذاران آن دارد. استارت‌آپ مبتنی بر پالو آلتو توسط Noam Shazeer و Daniel De Freitas، متخصصان هوش مصنوعی که قبلا تیمی از محققان در Google را رهبری می‌کردند، ایجاد شد که LaMDA (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) را ساختند، یک مدل زبانی که به تقویت تجربیات هوش مصنوعی محاوره‌ای کمک می‌کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که در گوگل، بنیانگذاران از تردید شرکت در عرضه چت ربات های هوش مصنوعی به سایر محققان و عموم مردم، از جمله از طریق ادغام با سایر محصولات گوگل، مانند Assistant، ناامید شده بودند. با اعتقاد به اینکه هوش مصنوعی جستجو و سایر حوزه ها را متحول خواهد کرد، این دو در نهایت تصمیم گرفتند در اواخر سال 2021 گوگل را ترک کنند، علیرغم درخواست ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت برای ماندن و ادامه کار خود در LaMDA. در همان نوامبر، Shazeer و De Freitas Character Technologies را تأسیس کردند که اکنون خانه Character.AI است.

نسخه موبایلی پلتفرم چت ربات هوش مصنوعی در تاریخ 23 می در سطح جهانی برای کاربران iOS و اندروید راه اندازی شد، جایی که به ویژه در گوگل پلی نمایش قوی داشت. در 48 ساعت اول، این برنامه بیش از 700000 نصب اندرویدی را شاهد بود که آن را از برنامه‌های سرگرمی برتر مانند Netflix، Disney+، و Prime Video جلوتر می‌گرفت. این روند به لطف نصب در بازارهای بزرگ اندروید مانند اندونزی، فیلیپین و برزیل به TechCrunch تأیید کرد که این روند در روزهای پس از راه اندازی ادامه دارد. این شرکت گفت که ایالات متحده همچنین بازار پیشرو برای دانلود اندروید است.

اعتبار تصویر: شخصیت.AI

علاقه به اپلیکیشن موبایل نیز به دلیل محبوبیت تجربه وب که قبل از آن بود، افزایش یافت. پیش از راه اندازی این برنامه، برنامه وب Character.AI بیش از 200 میلیون بازدید در ماه داشت، Character.AI ادعا می کند که کاربران به طور متوسط ​​29 دقیقه در هر بازدید صرف می کردند – رقمی که شرکت می گوید ChatGPT را تا 300 درصد تحت الشعاع قرار می دهد.

علاوه بر این، Character.AI گزارش می دهد که کاربران پس از اولین استفاده به سرعت درگیر می شوند. به عنوان مثال، این شرکت در این ماه اشاره کرد که هنگامی که کاربران اولین پیام خود را برای یک شخصیت ارسال می کنند، نرخ تعامل آنها به طور متوسط ​​به بیش از 2 ساعت در پلتفرم می رسد. این شرکت افزود: تا به امروز، کاربران بیش از 10 میلیون کاراکتر AI سفارشی ایجاد کرده اند.

این تیم که هنوز فقط 30 نفر دارد، در این ماه به‌ویژه شلوغ بوده و سرویس برتر c.ai+ خود را راه‌اندازی کرده است که مجموعه‌ای از امتیازات مشابه ChatGPT Plus را ارائه می‌کند، مانند زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر، دسترسی در دوره‌های اوج استفاده و دسترسی زودهنگام. به ویژگی های جدید همچنین از همکاری استراتژیک با Google Cloud برای ساخت و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود خبر داد. طبق این قرارداد، این استارت‌آپ از واحدهای پردازشگر تانسور Google Cloud برای آموزش و استنتاج LLM (مدل‌های زبان بزرگ) سریع‌تر و کارآمدتر استفاده می‌کند.

در حالی که برخی از استارت آپ ها ارقام دانلود گزارش شده خود را ماساژ می دهند تا صدایی بهتر از آنچه که هستند داشته باشند، به نظر می رسد اعداد Character.AI به احتمال زیاد دقیق هستند. ما از ارائه‌دهنده اطلاعات برنامه شخص ثالث data.ai خواستیم تا اعداد Character.AI را با تخمین‌های خود مقایسه کند. (برنامه‌ها بسیار جدید هستند، تخمین‌های شخص ثالث ممکن است در حال حاضر دقیق نباشند – اما اگر چیزی وجود داشته باشد، این معیارهای شخص ثالث وجود تقاضای اولیه مصرف‌کننده را تأیید می‌کنند.)

با این حال، در حالی که ChatGPT پس از راه‌اندازی خود قدرت ماندگاری خود را نشان داده است – امروز هم در رتبه سوم جدول برتر برنامه‌های رایگان در ایالات متحده قرار دارد – به نظر می‌رسد تقاضای Character.AI پس از عرضه کمی کاهش یافته است. تا زمان نگارش این مقاله، برنامه iOS در رتبه 13 در رده سرگرمی فروشگاه App ایالات متحده قرار دارد. در iOS ایالات متحده، این برنامه در دو روز اول در رتبه 4 بود، اما از آن زمان به رتبه 89 کاهش یافت. data.ai به ما گفت که در اندروید ایالات متحده، در تاریخ 5/27 به شماره 5 رسید، اما از امروز به شماره 27 سقوط کرد.

شرکت Character.AI در پاسخ به این سوال که آیا Character.AI مقدار زیادی از تغییرات خود را در هزینه های بازاریابی برای ایجاد نصب اولیه خود انجام می دهد، ادعا می کند که اینطور نبوده است. این استارت آپ گفت که این برنامه بدون بودجه بازاریابی اختصاصی راه اندازی شد و 99 درصد از دانلودهای آن ارگانیک بود.