Chamath Palihapitiya در حال اختلال است – TechCrunch

سرمایه گذاران خرده فروشی او را دوست دارند. سرمایه گذاران خطرپذیر به او حسادت می کنند. اما تقریباً همه این روزها که چک می نویسند ، به Chamath Palihapitiya توجه می کنند ، ستاره ای که از ابتدای کار خود در پخش کننده رسانه ای آنلاین اولیه به نام Winamp که توسط AOL خریداری شده است ، در حال افزایش است.

در واقع ، در 20 سال گذشته ، پالیهاپیتیا – خانواده ای که در سن پنج سالگی از سریلانکا به عنوان پناهنده به کانادا نقل مکان کردند – تقریباً همه چیز را که لمس می کند تغییر داده است. در AOL ، او جوانترین معاون شرکت شد و یک معامله کوچک با فیس بوک انجام داد که “بزرگترین نتیجه این معامله ارتباطی بود که Palihapitiya با مارک زاکربرگ ایجاد کرد” ، همانطور که استیون لووی نویسنده سال گذشته گزارش داد. (پالیهاپیتیا بعداً گفت که یکی از بزرگترین راههای برداشت او از AOL این بود که “اکثر مردم در اکثر شرکت ها واقعاً گند هستند.”)

در سال 2007 در فیس بوک استخدام شد ، نقش او در آنجا بسیار مهم تر بود. به گفته لوی ، اگرچه گزارش می شود که Palihapitiya در ابتدا دچار تزلزل شد-حتی پس از یک سال پیشنهاد کرد که زاکربرگ باید او را اخراج کند-اما او با ایجاد یک “تیم رشد” داده محور که بر روی آن تمرکز می کرد ، ارزش خود و فیس بوک را بیشتر می کند. بهبود و افزایش تعامل کاربران فعال ماهانه.

یکی از بزرگترین موفقیت های آن: ویژگی “افرادی که می شناسید” فیس بوک است ، که به شدت از ویژگی مشابه LinkedIn الهام گرفته شد پس از اینکه تیم Palihapitiya تشخیص داد که کاربران جدید باید 7 دوست خود را سریع و سریع پیدا کنند.

آن دوره از زندگی پالیهاپیتیا آثار موجی گسترده ای خواهد داشت. به عنوان یک نکته ، مانند بسیاری از افرادی که قبل از انتشار فیس بوک در سال 2012 کار می کردند ، او از سهام فیس بوک خود ثروت زیادی به دست آورد ، به طوری که تقریباً در همان زمان که در سال 2011 ترک می کرد ، سهمی در گلدن استیت واریرز به دست آورد. و شرکت سرمایه گذاری خود را به نام Social Capital تأسیس کرد.

بودن “مجری سابق فیس بوک” باعث شهرت بیشتر Palihapitiya شد ، از جمله زمانی که او ابراز پشیمانی عمومی از نقش خود در این شرکت کرد ، که به نظر او خورنده بود.

در واقع ، در سال 2017 ، او به مخاطبان در دانشکده فارغ التحصیلان استنفورد از آنچه بسیاری از آنها در مورد فیس بوک از آن ترسیده بودند ، گفت: “من فکر می کنم ما ابزارهایی را ایجاد کرده ایم که بافت اجتماعی نحوه عملکرد جامعه را پاره می کند.”

درام بیشتر ، پول بیشتر و شهرت بیشتر به دنبال آن آمده است. در سالهای اخیر ، Social Capital اکثر کارکنان خود را اخراج کرده است – Palihapitiya اکنون خود را به عنوان یک پزشک عمومی انفرادی توصیف می کند. او مهمان دائمی شبکه CNBC شده است.

او به دلیل استقبال اولیه و صعودی از آنها ، با وسایل نقلیه مخصوص خرید یا SPAC ها از نزدیک شناخته شده است. اولین SPAC که او سازماندهی کرد با شرکت Virgin Galactic Holdings ادغام شد و به این ترتیب شرکت گردشگری فضایی در اکتبر 2019 تجارت عمومی خود را آغاز کرد. این شرکت آنقدر خوب عمل کرد که با Palihapitiya – که بسیاری از شرط های قبلی آن شامل Yammer، Palantir است – باعث رونق گسترده فعالیت SPAC شد. و Box – تشکیل یا سرمایه گذاری در بیش از دوازده SPAC از آن زمان ، از جمله یکی که در Opendoor عمومی انجام شد و دیگری که Clover Health را در اختیار گرفت. (اوایل امسال ، نیویورکر املاک ارزشمندی را به پالیهاپیتیا در نمایه ای با عنوان “The Pied Piper of SPACs” اختصاص داد)

یک سوال این است که آیا Palihapitiya اکنون در حال حرکت است؟ فعالیت SPAC سرد شده است ، با شور و شوق در اطراف وسایل نقلیه تضعیف شده است به دلیل دعاوی مربوط به کلاس (از جمله علیه Clover Health) و انتظارات گسترده ای که کمیسیون بورس و اوراق بهادار قصد دارد آنها را از نزدیک تنظیم کند.

در ماه مارس ، تصور می شد که Palihapitiya نگاه خود را به سمت سرمایه گذاری در محیط زیست تغییر داده است ، از جمله از طریق فروش کل سهام شخصی خود در Virgin Galactic به مبلغ بیش از 200 میلیون دلار – حرکتی که او گفت برای تأمین مالی “سرمایه گذاری بزرگی که من هستم” طراحی شده است. برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تلاش می کند. “

(او همچنین در اواخر ماه گذشته 7 میلیون دلار به سازمانی که در حال نصب آبهای هیدروپانل برای تأمین آب پاک به خانه های شهرستانهای فرسنو ، مونتری ، کرن و تولار کالیفرنیا است ، که برای بحران آب و هوا به “نقطه صفر” تبدیل شده است ، اهدا کرد ، می گوید: .)

آن سرمایه گذاری بزرگی که او قصد داشت انجام دهد چه نتیجه ای داشت؟ آیا او از SPAC ها گذشته است؟ و پالیهاپیتیا بی نظیر دیگر چه آشپزی دارد؟ ما بسیار هیجان زده ایم که می گوئیم فرصتی برای گفتگو با او در مورد همه این موارد و موارد دیگر در حدود یک هفته در TechCrunch Disrupt ، رویداد سالانه امضای ما ، که امسال کاملاً مجازی است ، خواهیم داشت. در حالی که 25 دقیقه مطمئناً بسیار کوتاه خواهد بود ، ما تا آنجا که می توانیم با او صحبت می کنیم که اگر اصلاً پالیهاپیتیا را می شناسید ، می دانید که قطعاً نمی خواهید آن را از دست بدهید.

حتی بهتر ، Palihapitiya به مجموعه ای از سخنرانان شگفت انگیز در Disrupt می پیوندد ، از جمله ملانی پرکینز ، مدیرعامل Canva ، رایان رینولدز ، کارآفرین بازیگر ، و پیت بوتیگیگ ، وزیر حمل و نقل ایالات متحده.

نمایش به سرعت در حال آمدن است. فقط چند روز کوتاه بلیط خود را با کمتر از 100 دلار تهیه کنید و هفته آینده شما را می بینیم.