Cajoo 40 میلیون دلار برای خدمات تحویل مواد غذایی فوری خود – TechCrunch جمع آوری می کند

استارتاپ فرانسوی Cajoo به منظور رقابت شدیدتر در گروه جدید و بسیار رقابتی شرکت های تحویل غذا ، مقداری پول جمع آوری می کند. جالب است که سرمایه گذار اصلی در دور تامین مالی امروز ، کارفور ، غول سوپر مارکت است. سرفصل (e.ventures سابق) نیز در این دور و سرمایه گذاران موجود Frst و XAnge شرکت می کنند.

سرمایه گذاری کارفور فقط یک سرمایه گذاری مالی نیست. کاجو از سازمان خرید کارفور استفاده خواهد کرد. به این ترتیب ، کاجو قادر خواهد بود محصولات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهد.

Cajoo بخشی از گروهی از استارتاپ ها است که سعی می کنند دسته جدیدی از تحویل مواد غذایی ایجاد کنند. این شرکت فروشگاه های تاریک را اداره می کند و موجودی محصولات خود را مدیریت می کند. مشتریان می توانند اقلام را بدون نیاز به این فکر کنند که آیا هنگام تحویل در خانه هستند یا خیر. حدود 15 دقیقه بعد ، یک فرد تحویل دهنده با مواد غذایی شما حاضر می شود.

این استارتاپ با Getir ، Gorillas ، Flink ، Zapp و چند نفر دیگر رقابت می کند. همچنین به طور غیر مستقیم با خرده فروشان سنتی و سیستم های سفارش آنلاین آنها رقابت می کند.

هنری کاپول ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت ، به من گفت: “این مقوله ای است که به طور باورنکردنی سرمایه زیادی می طلبد.” “ما صاحب کل زنجیره ارزش هستیم. اگر می خواهیم توسعه پیدا کنیم ، باید هاب راه اندازی کنیم ، باید محصولات بخریم. “

با 40 میلیون دلار حساب بانکی خود ، کاجو اکنون می خواهد موقعیت قوی بازار خود را در کشور خود تثبیت کند. این سرویس در حال حاضر در 10 شهر فرانسه-پاریس ، Neuilly-sur-Seine ، Levallois-Perret ، Boulogne-Billancourt ، Lille ، Lyon ، تولوز ، Bordeaux و Montpellier زنده است.

و با این حال ، این شرکت در حال حاضر با رقابتی در پاریس روبرو است. اما هنری کاپول آن را اعتبار بازار می داند. بازیکنان زیادی هستند که پول زیادی جمع آوری کرده اند. اما این یک بازار تنظیم شده است. ما مالک تمام محصولات خود هستیم و باید قوانین را رعایت کنیم. ما نمی توانیم همه چیز را با ضرر بفروشیم. “

در حالی که هنری کاپول انتظار نوعی تثبیت را دارد ، این شرکت تمام تلاش خود را می کند تا یک شرکت بزرگ و مستقل باقی بماند. “قهرمانان اروپا ابتدا قهرمان ملی خواهند شد. در حال حاضر ، برخی از بازیکنان می توانند بر کمبود محصولات با تخفیف غلبه کنند. من متقاعد شده ام که آینده این رده توسط سه یا چهار بازیکن محلی که در کشورهای دیگر قوی هستند نمایش داده می شود. ” هنری کاپول گفت.

Cajoo در حال حاضر تنها شرکت فرانسوی است که در این مقیاس در این رده فعالیت می کند. بنابراین واضح است که این شرکت ابتدا خود را رهبر بازار فرانسه می داند. اما این شرکت در حال بررسی بازارهای دیگر نیز است – بلژیک ، ایتالیا ، اسپانیا ، شاید پرتغال یا کشورهای اروپای شرقی.

اما ابتدا ، این شرکت می خواهد تیم خود را افزایش دهد. تعداد کارکنان شاغل در دفتر مرکزی تا پایان سال دو برابر می شود. تیم های عملیاتی و تحویل نیز به شدت رشد خواهند کرد. انتظار می رود این شرکت تا پایان سال پنج برابر افزایش یابد.

برخی از افراد تحویل دهنده مستقیماً توسط Cajoo استخدام می شوند. اما این شرکت همچنین بر شرکای خود تکیه می کند – هم شرکت های طرف قرارداد و هم مشاغل آزاد. بنابراین این شرکت با چالش هایی روبرو است که Deliveroo و Uber Eats نیز با آن روبرو هستند.

Cajoo ممکن است یک ایده تجاری عالی باشد ، اما کاربران باید از خود بپرسند که آیا واقعا نیاز مهمی را برطرف می کند یا به دلیل وجود آن فقط از آن استفاده می کنند. شرکتهای تحویل فوری می توانند در دراز مدت تأثیر واقعی بر مغازه های آجر و ملات داشته باشند.