فین تک با رشد سریع برکس به گفته افراد آشنا با معامله ، تنها شش ماه پس از ارزش گذاری آن به 7.4 میلیارد دلار ، 300 میلیون دلار بودجه جمع آوری شده است که آن را به وضعیت دکاکورن سوق می دهد.
این منابع که مایل بودند نامعلوم باقی بمانند زیرا قرارداد هنوز علنی نشده است (اگرچه برگه ای از قرارداد امضا شده است) ، می گویند استارتاپ هزینه های شرکت Brex اکنون 12.3 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. گفته می شود Greenoaks هدایت این سرمایه گذاری را بر عهده دارد ، همچنین گفته می شود که حامیان بازگشت نیز پس از مشاهده “قدرت” کسب و کار ، سهم بیشتری در شرکت می خواهند. به گفته منابع ، Brex امسال در مسیر دو برابر شدن درآمد است.
نه برکس و نه گرینوکس به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.
در سال 2017 توسط پدرو فرانچسکی و هنریک دوبوگرس (که اکنون در اواسط 20 سالگی هستند) ، ارزش برکس مستقر در سان فرانسیسکو در آوریل امسال پس از افزایش 7.4 میلیارد دلار ارزش گذاری شد سری D 425 میلیون دلار به رهبری Tiger Global Management. به گفته Crunchbase ، این شرکت 1.2 میلیارد دلار بدهی و سرمایه خالص اختصاص داده است داده هابه با آخرین تزریق آن ، این رقم به 1.5 میلیارد دلار می رسد.
این واقعیت که Brex در حال حاضر یک دکاکورن است ، با توجه به سن نسبتاً جوان آن تا حدودی قابل توجه است. همانطور که در بالا ذکر شد ، در حال حاضر دو برابر شدن درآمد در سال 2021 در حال انجام است ، اگرچه هیچ ارقام سختی در دست نداریم. این شرکت در زمان آخرین افزایش خود به TechCrunch گفت که “ماهانه هزاران مشتری جدید در زمینه فناوری و غیر فناوری را سوار می کند.” برکس همچنین در آن زمان گفت که “کل مشتری” خود را در سه ماهه اول سال 2021 80 درصد افزایش داد ، “با افزایش کل ماهانه مشتریان 5 برابر.”
فضای هزینه شرکت ها در سال گذشته به میزان قابل توجهی گرم شده است. راه اندازی مدیریت هزینه Ramp در آگوست اعلام کرد که داشته است 300 میلیون دلار جمع آوری کرد در دور دور بودجه سری C که ارزش شرکت را 3.9 میلیارد دلار اعلام کرد. بزرگترین تفاوت بین Brex و Ramp این است که Brex بیشتر بر استارتاپ های اولیه متمرکز است ، در حالی که Ramp تمایل دارد به شرکت های بزرگتر و با سابقه تر خدمت کند. در زمان افزایش ، رمپ به TechCrunch گفت که از ابتدای سال شاهد افزایش درآمد و حجم معاملات خود تا 1000 درصد بوده است.
و هفته گذشته ، TripActions نشان داد که محور همه گیر برای کمک به شرکت ها با هزینه های شرکت به افزایش درآمد آن کمک کرده است ارزش خود را به 7.5 میلیارد دلار برساندبه بنابراین اکنون نیز به طور غیر منتظره ای به عنوان یک رقیب در رقابت هزینه های شرکتی ظاهر شده است. مدیر عامل شرکت آریل کوهن به TechCrunch گفت که معتقد است TripActions با Brex و Ramp تفاوت دارد زیرا این دو استارتاپ “از سفر متفاوت هستند” و بنابراین بیشتر بر SME ها تمرکز می کنند در حالی که TripActions بیشتر بر شرکت های بزرگ تمرکز دارد. جالب اینجاست که گرینوکس همچنین گردآوری 275 میلیون دلاری اخیر آن شرکت را بر عهده داشت.
Brex نیز به تکامل مدل خود ادامه می دهد. اوایل امروز ، این استارتاپ “Brex API” جدید خود را اعلام کرد. به گفته وی ، API باز جدید بدون هیچ هزینه اضافی برای همه مشتریان Brex در دسترس است و به گونه ای طراحی شده است که به آنها اجازه می دهد “اطلاعات مالی را به صورت یکپارچه در رابط کاربری قابل تنظیم مدیریت کنند”. برای مشتریان بدون توسعه دهندگان داخلی ، Brex همچنین از همکاری با Zapier خبر داد ، که به شما امکان می دهد گردش کار بین محصولات را “بدون نیاز به نوشتن یک خط کد” خودکار کنید.
با افزودن API Brex ، توسعه دهندگان می توانند گردش کارهایی را ایجاد کنند که برای نیازهای فردی شرکت آنها سفارشی شده است.
در اوایل سال جاری ، این شرکت اعلام کرد که سرویس جدیدی را ارائه کرده است Brex Premium نام دارد که هزینه آن 49 دلار در ماه است.
دوبگراس در ماه آگوست به من گفت: “تعداد مشترکان حق بیمه ای که ما در حال حاضر داریم قطعاً انتظارات ما را از بین برده است.”
در فوریه ، برکس جدیدترین فناوری فین تک بود برای درخواست منشور بانکیبه
این شرکت ، که کارت اعتباری متناسب با استارتاپ ها را می فروشد ، در حالی که بانک مهاجر در حال حاضر به عنوان ناشر فعالیت می کند ، درخواست خود را برای تأسیس بانک Brex به شرکت فدرال بیمه سپرده (FDIC) و بخش موسسات مالی یوتا (UDFI) ارسال کرده بود.
اما در ماه اوت ، این شرکت اعلام کرد که این کار را خواهد کرد داوطلبانه کنار کشید منشور بانکی و برنامه های بیمه سپرده فدرال در تلاش برای “اصلاح و تقویت” درخواست خود قبل از ارسال مجدد در تاریخ بعدی.
همچنین در ماه اوت ، برکس وی یک ساله را به دست آورد ، توسعه دهنده یک API جهانی برای سیستم عامل های تجاری ، به مبلغ 50 میلیون دلار در اولین خرید مهم خود. هدف این حرکت این بود که به کسب و کارهایی که از بستر آن استفاده می کنند این امکان را بدهد که خدمات مالی و محصولات جدید را “سریعتر و دقیق تر” دریافت کنند.