Blume Ventures و AWI از استارتاپ SourceAiz – TechCrunch ، صادرکننده هندی SaaS حمایت می کنند

صادرکنندگان کوچک و متوسط ​​در هند تلاش می کنند طرح های خود را با خریداران در میان بگذارند. آنها نمی توانند آن طرح ها را به صورت عمومی در وب سایت خود فهرست کنند یا از طریق سیستم عامل های تجاری معروف به تجارت مانند Alibaba و IndiaMart بفروشند ، زیرا انجام این کار باعث واگذاری اموال اختصاصی به رقبا می شود.

بنابراین آنها به طور سنتی کار خود را در ارائه های PDF و پاورپوینت – که در این معادله ، بسته به دسته ، می توانند از زارا تا آرمانی باشند – به نمایش بگذارند.

شیوه کار آنها این است که خریداران بازخورد ارائه می دهند و مشخصات دقیق آنچه را که می خواهند ارائه می دهند. PDF و ارائه ها ، همانطور که می توانید تصور کنید ، کارآمدترین راه برای انتقال چنین گفتگوهایی نیستند.

این مشکلی است که سه کارآفرین را به خود جلب کرد – دو نفر از آنها قبلاً در Zomato و یکی به عنوان سرمایه گذار در Bessemer کار می کردند. استارتاپ آنها ، SourceWiz پنج ماهه ، روز پنجشنبه اعلام کرد که 3 میلیون دلار در یک دور که توسط Blume Ventures و Falcon Edge Capital’s Alpha Wave Incubation (AWI) هدایت شده است ، جمع آوری کرده است.

SourceWiz بستری برای دیجیتالی کردن نحوه عملکرد صادرکنندگان ایجاد کرده است. دیویانشو مککار ، بنیانگذار و مدیر اجرایی این استارتاپ در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: پلتفرم آن به آنها کمک می کند تا فهرست نویسی خود را مدرن کنند ، که منجر به بهبود مستقیم درآمد می شود.

فهرست نویسی ممکن است یک مشکل آسان به نظر برسد ، اما مستلزم ترکیب اطلاعاتی مانند تصاویر ، قیمت ها ، شناسه محصول از پایگاه های داده متعدد و سپس ترکیب آنها از ابتدا است. “یک صادرکننده می تواند از پلت فرم ما برای ساخت فهرست سفارشی خود در 15 دقیقه استفاده کند. اگر این کار به روش سنتی انجام شود ، حدود 5 روز طول می کشد. “

ساجیت پای ، مدیر Blume Ventures ، در بیانیه ای گفت که هند یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان است – و این فضایی است که به دلیل پویایی های ژئوپلیتیکی اخیر از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. مجموع صادرات منسوجات ، کفش و محصولات متفرقه طراحی شده در سال مالی منتهی به مارس حدود 40 میلیارد دلار بوده است.

“با توجه به رقابت صادرکنندگان در صحنه جهانی ، آنها به دنبال ابزارهایی هستند که گردش کار آنها را دیجیتالی کرده و به آنها کمک کند تجارت سریعتر و بهتری انجام دهند. اینجاست که SourceWiz وارد می شود. ما از پتانسیل Sourcewiz برای آوردن 200 میلیارد دلار معاملات آنلاین هیجان زده هستیم. ما بیشتر از شور و هیجان تیم موسس – دیویانشو ، ویکاس و مایور – و وسواس آنها برای رویارویی با این چالش بزرگ هیجان زده هستیم. “

بازار هند نیز تا حد زیادی دست نخورده است. در سال های اخیر ، چندین شرکت – از جمله آمازون – تلاش کرده اند تا به مشاغل هندی در فروش جهانی به مشتریان کمک کنند.

به عنوان مثال ، آمازون در ماه اوت گفت که بیش از 70،000 مشاغل هندی بیش از 3 میلیارد دلار اقلام صادر کرده اند. اما آمازون در تلاش است تا بخش های مختلف صادرکنندگان را تامین کند.

آمازون بر بازار B2C تمرکز می کند ، در حالی که SourceWiz یک بازی تجاری به تجارت است. این بدان معناست که SourceWiz به صادرکنندگان که عمدتا محصولات دست ساز را تولید می کنند و می فروشند که بدون سفارشی فروخته نمی شوند ، ارائه می دهد. علاوه بر این ، SourceWiz یک بازار نیست. (این استارتاپ با دریافت هزینه مجوز برای خدمات خود به صادرکنندگان درآمد کسب می کند.)

این استارتاپ قبلاً ده ها صادرکننده را در بستر خود جمع کرده است-با وجود ماهیت عملی این تجارت ، که همانطور که می توانید تصور کنید ، به دلیل ویروس کرونا به شدت مختل شده است. مکار گفت که این استارتاپ در نهایت با ادغام لجستیک ، پرداخت ها و خدمات تأمین مالی در پلتفرم خود ، پیشنهادات خود را افزایش می دهد.

همچنین قصد دارد در آینده خدمات خود را به سایر کشورهای آسیایی مانند بنگلادش ، اندونزی و ویتنام گسترش دهد.