Amenli با پشتیبانی YC 2.3 میلیون دلار برای ارائه بیمه به مصرف کنندگان مصری جمع آوری می کند-TechCrunch

متوسط ​​ضریب نفوذ بیمه در آفریقا بین 3 تا 5 درصد است. آفریقای جنوبی بخش عمده ای از آن را تشکیل می دهد. بدون آن ، این قاره حتی با سایر فناوری های توسعه یافته و بازارهای مالی مانند کنیا ، نیجریه و مصر از 1 تا 2 درصد برخوردار است.به

بازار بیمه هنوز یکی از صنایعی است که با کمترین اختلال در فناوری در این قاره مواجه شده است. دلایل متفاوت است ، از تجربیات بد و رضایت ضعیف مصرف کنندگان گرفته تا هزینه های بالای توزیع برای ارائه دهندگانبه

به تازگی ، برخی از استارتاپ ها مانند Lami ، Ctrl و Naked به دنبال تسلط بر بازارهای منطقه ای هستند و از سرمایه لازم برای توسعه استفاده می کنند. آمنلی فارغ التحصیل Y Combinator Summer 2021 عملیات خود را در شمال آغاز می کند و مبلغ 2.3 میلیون دلار برای ارائه خدمات بیمه ای به مصریان اعلام می کند.به

چند شرکت داخلی و خارجی در این زمینه سرمایه گذاری کردند-سرمایه گذاران P1 Ventures ، GFC و Anim Fund (صندوق پیشاهنگ بنیانگذاران) ، با شرکت Costanoa VC ، Liquid2 Ventures ، Cliff Angels و سایر سرمایه گذاران فرشتهبه

آمنلی توسط شادی التوفه و ادهم نائومن در سال 2020 تأسیس شد و به بازار بیمه 2 میلیارد دلاری دست نخورده در مصر می پردازد. اما این مجموعه ای از تجربیات شخصی بود که باعث شد مدیر عامل El Tohfa فرصت های موجود در بازار را بررسی کند.

El Tohfa دو داستان را بازگو می کند که دوستانش پدران خود را از دست داده اند. در حالی که ضرر گفته شده منفی به دلیل پرداخت نشدن قبوض پزشکی ، رفاه اولین دوست و خانواده اش را تحت تأثیر قرار داد ، برای دوست دیگر که ادعا می کرد داشتن بیمه به فرار خانواده اش کمک می کند ، متفاوت است مشکلات مالی با وجود درمانهای گران قیمت پدرشبه

این دو روایت ، در کنار دانش جدید نائومن مبنی بر اینکه یک مصری متوسط ​​می تواند بدون کارمند بیمه شود و کاهش ارزش پوند مصر در سال 2016 ، نحوه درک بنیانگذاران از اهمیت بیمه در مصر را شکل داد.به

روش سنتی بیمه در مصر به این شکل است: یک شرکت بیمه با بانک ها همکاری می کند تا بیمه را به آنها بفروشد اغلب مشتریان پرهزینه با محدودیت اعتباری بالا (به عنوان پردرآمدترین آنها)به و این ارائه دهندگان بر بازار B2B تمرکز می کنند زیرا آنها ابزار لازم برای دسترسی به بازار خرده فروشی انبوه را ندارند.

در این بخش یک استخر با درآمد متوسط ​​شامل حدود 50 میلیون بزرگسال وجود دارد. ال توفا می گوید که بازار آمنلی دنبال آن است.

معمولا اگر کسی از این بخش به دنبال دریافت بیمه باشد ، خرید بیمه نامه از یک ارائه دهنده بیمه بین سه تا شش هفته طول می کشدبه El Tohfa می گوید دلیل آن این است که شرکت های بیمه افراد را در اولویت قرار نمی دهند.

“هزینه خدمات بسیار بالا و اقتصادی است اساسا برای آنها کار نکنید. “

اما آمنلی می خواهد آن را عملی کند. وقتی کاربران وارد پلت فرم آن می شوند ، آنها پرسیده می شوند برای پاسخ به چند س questionsال ، و پاسخ های ارائه شده تعیین می کند که چه برنامه های بیمه ای – زندگی ، پزشکی یا حرکتی – توصیه شود.

قبل از راه اندازی ، آمنلی با شرکت های بیمه ملاقات می کرد تا برخی مشارکت ها را برای ارائه نقل قول های فوری به مشتریان در مورد انواع مختلف بیمه نامه ها انجام دهدبه با این حالNauman گفت ، دستیابی به آن دشوار بود. “ما از این واقعیت غافلگیر شدیم که اکثر شرکت ها در واقع توانایی ارائه API یا ارائه اسناد برای ادغام را نداشتند.”

بنابراین ، آمنلی محاسبات قدیمی خود را جمع آوری کرده ، مدلی را برای ارائه این نقل قول ها پیکربندی کرده است فوراً و زیرساخت های خود را ایجاد کردبه همچنین API ها را در اختیار سایر شرکت های بیمه قرار می دهد که به عنوان اولین کارگزار بیمه دیجیتال دارای مجوز در مصر فعالیت می کنندبه

زندگی بعد از YC برای آمنلی عالی بوده است. El Tohfa بدون به اشتراک گذاشتن جزئیات می گوید درآمد این شرکت از زمان فارغ التحصیلی از شتابدهنده سه برابر شده استبه در حالی که خط مشی های فروخته شده نیز افزایش یافت ، مشتریان رشد چندانی نداشت زیرا آنها بیشتر مشتریان تکراری هستند که استفاده می کنند چندگانه مدیر عامل گفت:

این پلتفرم بیش از 500 خط مشی در کمتر از 10 دقیقه در مقایسه با سیستم عامل صادر می کند کمترین دارای استاندارد صنعت سه هفته ای اعداد چشمگیر به نظر می رسند. با این حال، بنیانگذاران هنوز فکر می کنند این شرکت هنوز در مسیر یافتن تناسب بازار محصول است.

وی گفت: “در حال حاضر ، ما هنوز در تلاش هستیم تا ثابت کنیم که تقاضا برای فروش بیمه در بازار وجود دارد ، زیرا معیاری وجود نداشت و نمی دانستیم آیا مردم بیمه را به صورت آنلاین دریافت می کنند یا خیر.”به همه می گویند در مصر مردم نمی خواهند بیمه را بفهمند یا بخرند. اما آنچه ما دریافتیم این است که افراد تحصیل کرده در بخش متوسط ​​درآمد از بیمه آگاه هستند ، آن را درک کرده و می خواهند آن را بخرند ، حتی اگر قبلاً در دسترس آنها نبود. “

قبل از شروع آمنلی ، التوفه و نعومان بخشی از تیم مingسس در fintech مصر Paymob بودند. El Tohfa CCO بود در حالی که Nauman پیشرو فناوری یکی از محصولات Paymob بود.

در مقطعی ، این جفت در سال 2017 روی یک محصول تأمین مالی خرد کار کردند و برای اولین بار با بیمه به عنوان یک مفهوم برخورد کردند. “ما مجذوب شده بودند مفهوم آن قبل از آن ما اصلاً اطلاعات یا دانش زیادی در مورد بیمه نداشتیم. اما این برای ما بسیار جالب بود. “El Tohfa گفت.

تحقیقات و علاقه مستمر باعث شد که این زوج تصمیم بگیرند که می خواهند به صورت تمام وقت وارد اینسورتک شوند. با این حال، این شرکت تا زمان ملاقات با CCO عمر عزالدین و اخذ مجوز کارگزاری بیمه موفق به کسب این اطلاعات نشد در نهایت راه اندازی شد.

یک سال کامل فعالیت با پشتیبانی Y Combinator آمنلی را برای آنچه در پیش است آماده کرده است. مدیرعامل می گوید بودجه جدید خواهد شد استفاده شود برای گسترش تیم خود ، مقیاس به طور سریع و به دست آوردن انتظار می رود در 5 سال آینده مشتریان بیشتری در بازار با CAGRs 7٪ در سال رشد کنند.