ریویان ، برقی خودروسازی با حمایت آمازون ، فورد و سرمایه گذاران نهادی سنگین مانند T. Rowe Price Associates و Coatue ، سرانجام پرونده IPO خود را که یک بار محرمانه بود ، ثبت کرد عمومیبه
این شرکت که در سال 2009 به عنوان Mainstream Motors شروع به کار کرد و دو سال بعد نام Rivian را پذیرفت ، در چند سال گذشته از نظر افراد ، حامیان و شرکا منفجر شده است. Rivian سال ها به صورت مخفی فعالیت می کرد تا اینکه نمونه های اولیه کامیون R1T و SUV R1S تمام الکتریکی خود را در نمایشگاه خودرو LA در اواخر سال 2018 نشان داد. از آن زمان ، ریویان حدود 11 میلیارد دلار (10.5 میلیارد دلار آن از سال 2019 جمع آوری شده است) جمع آوری کرده است. کارخانه عادی خود را در ایلینوی گسترش داد. استخدام هزاران کارمند ؛ آمازون را به عنوان یک مشتری تجاری به دست آورد. و اخیراً ، به طور محرمانه برای IPO ثبت شده است.
اکنون ، S-1 آن جزئیات بیشتری در مورد این شرکت و عملیات آن فاش می کند. طبق گزارش IPO ، Rivian به طور رسمی در کالیفرنیای جنوبی مستقر است ، جزئیاتی که ، باور کنید یا نه ، چند ماه پیش چندان روشن نبود. دفتر مرکزی شرکت قبلاً به عنوان پلیموث ، میشیگان فهرست شده بود.
طبق گزارش پرونده ، تا 30 ژوئن 2021 ، ریویان 6،274 کارمند در ایالات متحده ، کانادا و اروپا داشت. این شرکت اخیراً به TechCrunch گفته است که بیش از 8000 نفر در آن کار می کنند ، این نشان می دهد که رشد آن در حال تسریع است. علاوه بر کارخانه ایلینوی و دفتر پلیموث ، ریویان دارای امکانات در پالو آلتو و ایرواین ، کالیفرنیا و همچنین آریزونا ، ونکوور ، کانادا ، هلند و انگلستان است.
گزارشات رسانه ها نشان می دهد که این شرکت می تواند ارزش 80 میلیارد دلار را برای اولین بار دنبال کند.
مطمئناً تعدادی از حامیان وجود دارند که امیدوارند این تعداد-که امروزه با توجه به قیمتهای پیش از عرضه اولیه سهام در شرکتهایی که توجه رسانه ها را به خود جلب می کنند-جمع آوری شده باشد-به واقعیت تبدیل شود. خدمه TechCrunch یک شیرجه اولیه را در پرونده IPO این شرکت انجام داده و به دنبال پیچیدگی ها ، سنگهای قیمتی و سردردهای احتمالی در حال حاضر هستند. ما خود خبر را هضم کرده ایمبه
بنابراین ، بیایید صحبت کنیم که ساخت یک شرکت EV چقدر گران است ، چرا برآورد اندازه بازار مزخرف است ، Rivian قصد دارد چه نوع ساختار رای گیری را پس از اولین بازی انجام دهد ، چگونه آمازون یک نعمت و یک نقطه قوت برای شرکت است ، چرا خدمات مهم هستند و تسلا در کجا رشد می کند.
به نظر خوب میاد؟ بیا کمی تفریح کنیم.
با وجود آنچه SPAC ها به شما می گویند ، ساخت یک شرکت الکتریکی واقعی گران است
مردم دوست دارند بگویند ارزان تر و راحت تر از همیشه یافت می شود و یک استارتاپ ایجاد می کنند. آنها در مورد شرکت های نرم افزاری pure-play صحبت می کنند. ساختن یک شرکت الکتریکی هنوز بسیار دشوار و گران است.
شواهد آن واقعیت را می توان در مقیاس وسیعی از سرمایه ای که ریویان در خلوت جمع آوری کرده بود ، مشاهده کرد تا بتواند به مرحله ای برسد که شروع به تولید وسایل نقلیه کرده است. اما صورتهای درآمدی شرکت که در پرونده S-1 خود به اشتراک گذاشته شده است ، حتی بیشتر نشان دهنده این موضوع است.
در اینجا نتایج عملیاتی شرکت برای سالهای 2019 ، 2020 و دو سه ماهه اول امسال و آخرین آن آمده است:
نه ، ما اشتباهی نکرده ایم و خط درآمد حاصل از گرافیک بالا را از دست داده ایم. از آن زمان وجود ندارد از آنجا که ریویان اساساً صفر درآمد تاریخی برای گزارش دارد ؛ این البته منطقی است زیرا Rivian تازه شروع به تحویل اولین کامیون های R1T (درآمد خوب!) به مشتریان می کند. شما می توانید درصدی از درآمد را در بخش بهره جاسوسی کنید ، اما عملاً اینطور است. ریویان تنها از داشتن پول نقد زیاد ، که برخی از آنها بازده ناچیزی داشته است ، تا کنون تنها پول به دست آورده است.