50 درصد از جستجوهای محصول در آمازون شروع می شود

طبق یک نظرسنجی جدید، آمازون همچنان محبوب ترین نقطه شروع برای خریداران آنلاین است، با یک استثنا – Gen Z.

چرا ما اهمیت می دهیم. تقریباً همه مصرف‌کنندگان درباره خریدهای آنلاین تحقیق می‌کنند و به شدت به رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌ها متکی هستند. بنابراین بسیار مهم است که در لحظه‌هایی که خریداران در حال تحقیق و خرید محصولات هستند، روی هر پلتفرم مرتبط قابل مشاهده باشد.

با اعداد در اینجا پاسخ دهندگان گفتند که هنگام خرید آنلاین شروع به جستجو می کنند:

  • آمازون: 50%
  • گوگل: 31.5٪
  • وب سایت های خرده فروشی یا برندها: 14%
  • بررسی وب سایت ها: 2%
  • رسانه های اجتماعی: 2%

ولی. برای نسل Z، گوگل از آمازون (به ترتیب 38 درصد در مقابل 36 درصد) برتری داشت. Gen Z همچنین محتمل ترین گروهی بود که سفر خرید خود را در رسانه های اجتماعی آغاز کرد (5٪).

بررسی ها و رتبه بندی ها بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها می‌توانند بیش از هر عامل دیگری، از جمله قیمت محصول، ارسال رایگان، بازگرداندن و مبادله رایگان و موارد دیگر، باعث ایجاد یا شکست فروش شوند.

به طور کلی، 77٪ از پاسخ دهندگان گفتند که به طور خاص به دنبال وب سایت هایی با بررسی هستند – و این تعداد برای Gen Z (87٪) و نسل هزاره (81٪) حتی بیشتر بود.

  • 56 درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی، رتبه‌بندی‌های بدون بررسی‌های همراه را غیرقابل اعتماد می‌دانند.

جایی که مردم نظرات و رتبه‌بندی‌ها را می‌خوانند:

  • آمازون: 94%
  • وب سایت های خرده فروشی (به عنوان مثال، Target، Walmart): 91%
  • موتورهای جستجو: 70%
  • وب سایت های برند (مارکی که محصول را تولید می کند: 68%
  • سایت های بررسی مستقل: 40%

عکس‌ها و ویدیوهای تولید شده توسط کاربر ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. شصت درصد از مصرف کنندگان هنگام یادگیری محصولات جدید به تصاویر یا ویدیوهای تولید شده توسط کاربر نگاه می کردند.

  • 77 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به عکس ها و ویدیوهای مشتری اعتماد دارند.
  • 53 درصد گفتند که عکس‌ها و ویدیوهای تولید شده توسط کاربران از مشتریان قبلی بر تصمیم آنها برای خرید محصول تأثیر گذاشته است.

گوگل (و جستجو). 56 درصد از مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید، نتایج جستجو (در گوگل و سایر موتورهای جستجو) را در نظر می گیرند. همچنین:

  • 63 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از نتایج موتورهای جستجو برای اطلاع از محصولاتی که قبلاً خریداری نکرده اند استفاده می کنند.
  • 50٪ گفتند که هنگام تصمیم گیری برای خرید به نتایج موتورهای جستجو اعتماد دارند.

خط پایین. آمازون همچنان موتور جستجوی محصول برای مشتریان است. و رتبه بندی ها و بررسی ها پادشاه هستند.

در مورد نظرسنجی PowerReviews از 8153 مصرف‌کننده آمریکایی در مارس 2023 نظرسنجی کرد. به‌شدت به سمت هزاره‌ها که 53 درصد پاسخ‌دهندگان را تشکیل می‌دادند، متمایل شد و پس از آن Gen X (29 درصد) قرار گرفت. Baby Boomers (10%) و Gen Z (8%). می‌توانید در نتایج کامل از PowerReviews: Survey: The Ever-Growing Power of Reviews (نسخه 2023) اطلاعات بیشتری کسب کنید.