3 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی موجودیت در سراسر سایت

آماده کشف سه استراتژی فوق العاده ساده (در عین حال قدرتمند) هستید که به شما کمک می کند سریعتر و موثرتر بهینه سازی کنید؟

در اینجا چیزی است که در این مقاله خواهید آموخت:

  • نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه منبع داده برای بهینه سازی در صفحه.
  • استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد سریع انواع طرحواره برای هر مقاله وبلاگ در وب سایت شما.
  • یک راه حل لینک داخلی رایگان که باعث می شود پیوند داخلی نسیم.

اصطلاحات کلیدی

قبل از شروع، مهم است که این مفاهیم را به موجودیت ها مرتبط کنیم.

موجودیت ها

در یادگیری ماشینی، به ویژه در پردازش زبان طبیعی، موجودیت یک چیز یا مفهوم مهم در یک زمینه خاص است.

برای مثال، «اپل» بسته به زمینه، می‌تواند نهادی باشد که نماینده شرکت فناوری است یا نهادی که نماینده نوعی میوه است.

پیوندهای داخلی، هایپرلینک هایی هستند که به صفحه دیگری در همان وب سایت هدایت می شوند. آنها به ایجاد یک سلسله مراتب اطلاعات برای وب سایت داده شده کمک می کنند و بازدیدکنندگان را به سایت های با اولویت بالا راهنمایی می کنند.

از منظر سئو، این لینک ها به موتورهای جستجو در کشف، نمایه سازی و درک تمام صفحات سایت شما کمک می کنند.

پیوندهای داخلی همچنین می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا زمینه و رابطه بین صفحات مختلف و محتوای آنها را درک کنند. این می تواند به موتور جستجو در شناسایی موجودیت های مرتبط در سایت شما کمک کند.

طرحواره

Schema (یا Schema.org) یک پروژه مشارکتی و جامعه محور با ماموریت ایجاد، نگهداری و ترویج طرحواره برای داده های ساختاریافته در اینترنت است.

به عبارت دیگر، این روشی برای برچسب گذاری و طبقه بندی اطلاعات در صفحه وب شما است تا موتورهای جستجو بهتر بفهمند صفحه شما در مورد چیست. این می تواند هر چیزی از بررسی محصول گرفته تا اعلامیه رویداد باشد.

با استفاده از نشانه گذاری طرحواره، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا موجودیت های موجود در صفحه وب شما را شناسایی و درک کنند.

EAV (Entity-Attribute-Value)

EAV یک مدل داده ای است که برای توصیف موجودیت هایی استفاده می شود که در آن تعداد ویژگی ها (ویژگی ها، پارامترها) که می توان برای توصیف آنها استفاده کرد به طور بالقوه بسیار زیاد است.

این به ویژه در سئو مفید است زیرا به نمایش انعطاف‌پذیر اطلاعات در مورد موجودیت‌ها کمک می‌کند، که می‌تواند در شرایطی که ویژگی‌های مورد استفاده برای توصیف یک موجودیت می‌تواند بسیار متفاوت باشد، مفید باشد.

موتورهای جستجو به دنبال درک مقصود جستجوگر و معنای متنی عباراتی هستند که در فضای داده قابل جستجو ظاهر می شوند.

مفهوم موجودیت ها که با استفاده از طرحواره، EAV و لینک های داخلی پشتیبانی می شود، موتور جستجو را قادر می سازد تا محتوای یک وب سایت را به طور مؤثرتری درک کند و مرتبط ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


به طور کلی، سه تاکتیک زیر “درک معنایی” وب سایت شما را افزایش می دهد. همراه با سایر روش های SEO، آنها می توانند به بهبود دید سایت شما در SERP کمک کنند.

1. دنباله دستوری هگزا

این اعلان به طور خاص در مورد موجودیت ها طراحی شده است. همانطور که در راهنمای قطعی موجودیت ها توضیح داده ایم، درک موجودیت تا حد زیادی با دستور زبان مرتبط است.

اسم ها، صفت ها، افعال، قیدها، حروف اضافه و EAV همگی به صورت یکپارچه با موجودیت ها مرتبط هستند.

اگرچه گیج کننده به نظر می رسد، اما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در اینجا آنچه ChatGPT در مورد اهمیت آن می گوید.

EAV طبق ChatGPT

در اینجا شش دستور وجود دارد:

  • فهرستی جامع از رایج ترین افعال مرتبط با موضوع ارائه کنید. فهرست را خوشه‌بندی کنید و افعال مرتبط را در آن قرار دهید.”
  • فهرستی جامع از رایج ترین اسامی مرتبط با موضوع ارائه دهید. فهرست را خوشه‌بندی کنید و اسم‌های مرتبط را در آن قرار دهید.”
  • فهرستی جامع از متداول ترین صفت های مرتبط با موضوع ارائه کنید. فهرست را خوشه‌بندی کنید و صفت‌های مرتبط را در آن قرار دهید.»
  • فهرستی جامع از متداول ترین قیدهای مرتبط با موضوع ارائه کنید. فهرست را خوشه‌بندی کنید و افعال مرتبط را در آن قرار دهید.”
  • “فهرست جامعی از رایج ترین محمول های مرتبط با موضوع ارائه کنید.”
  • “فهرست جامعی از ویژگی های مرتبط با موضوع ارائه کنید.”

هنگامی که پاسخ های خود را دریافت کردید، می توانید آنها را هر طور که دوست دارید ذخیره کنید. من برگه گوگل را ترجیح می دهم.

پاسخ ها 800x234

من پیشنهاد می کنم از این لیست به چند روش مختلف استفاده کنید.

می توانید از لیست هگزا برای اطلاع رسانی خلاصه مطالب خود استفاده کنید. می توانید از لیست هگزا برای بهینه سازی محتوای موجود استفاده کنید. حتی می توانید از این لیست برای کمک به ایجاد اعلان های هوشمندانه برای OpenAI استفاده کنید.

من نمی‌توانم همه رازهای داخلی را فاش کنم، اما کافی است بگویم که این فهرست می‌تواند برای کمک به شما در استقرار محتوای برنامه‌ای هوش مصنوعی استفاده شود.

2. طرحواره و هوش مصنوعی

ایجاد طرحواره برای صدها صفحه وب یک مشکل مطلق است. در چند سال گذشته، آژانس‌ها طرحواره را تولید کرده‌اند، زیرا یکی از آن وظایفی است که هیچ‌کس نمی‌خواهد انجام دهد.

از آنجایی که درک طرحواره دشوار است و مزایای آن همیشه قابل درک نیست، بسیاری از مردم از یک راه حل خارج از جعبه استفاده می کنند (مانند SEOpress، RankMath، Yoast).

نویسنده همکار این مقاله، اندرو آنسلی، یک سیستم ساده برای تولید طرحواره ایجاد کرد. برای اینکه این کار را انجام دهید، نیازی به درک چیزی در مورد طرحواره ندارید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک زمین بازی OpenAI و دسترسی به GPT-4 است.

برای این مثال، ما از طرحواره صفحه وب استفاده می کنیم تا بتوانیم یک اعلان واضح و ساختار یافته از موجودیت هایی که در مقاله وبلاگ یافت می شوند ایجاد کنیم.

راه اندازی

مرحله 1: URL مقاله وبلاگ خود را بگیرید.

گام 2: نویسنده، URL وب سایت، نام سازمان، نام ناشر و URL صفحه وب را در متن سیستم وارد کنید.

مرحله 3: متن مقاله وبلاگ خود را کپی و در متن سیستم جایگذاری کنید.

Plaground

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، متن سیستم در سمت چپ است. درخواست واقعی در وسط صفحه است و دقیقاً مانند ChatGPT عمل می کند – با یک ارتقاء اساسی.

در زمین بازی، می‌توانید تنظیمات و عملکرد متن سیستم را به عنوان حافظه/زمینه تنظیم کنید.

در داخل زمین بازی، می توانید از حدود 8000 ژتون (0.75 کلمه در هر نشانه = 6000 کلمه) استفاده کنید.

اعلان طرحواره

اعلان ساده است. تنها چیزی که باید در کادر کاربر وارد کنید این است:

  • طرحواره صفحه وب JSON-LD ایجاد کنید. استفاده از about و ذکر. درباره و ذکرها باید از موجودیت‌ها و صفحه مرتبط ویکی‌پدیا استفاده کنند.»

پس از اتمام کار، یک طرح حرفه ای برای اضافه کردن به مقاله خود دریافت خواهید کرد. ما معمولاً از یک افزونه برای تزریق کد هدر به مقاله وبلاگ استفاده می کنیم، اما این تنها یکی از گزینه های متعدد است.

اگر به هوش مصنوعی اعتماد ندارید، می توانید به https://validator.schema.org/ بروید و کد را ارائه کنید تا ببینید آیا خطا دارد یا خیر.

اعتبار سنجی طرحواره

همانطور که از تصویر می بینید، کد طرحواره حرفه ای من که برای بهینه سازی موجودیت طراحی شده است عاری از نقص است. حذه!

نوع دیگری از طرحواره که می توانید به راحتی به وبلاگ اضافه کنید، طرحواره FAQPage است.

طرحواره صفحه پرسش و پاسخ

این نوع طرحواره ساده تر از مثال قبلی است. برای این طرح شما می توانید متن مقاله خود را از سیستم حذف کنید و می توانید آن را با هر چیزی که دوست دارید جایگزین کنید.

درخواست این است:

اگر متن را در داخل سیستم داشته باشید، چیزی شبیه به مثال زیر ایجاد می کند.

طرحواره صفحه پرسش و پاسخ

برای کسانی که ChatGPT را ترجیح می دهند، می توانند فقط از پلاگین مرور وب (که حتی استفاده از آن ساده تر است) استفاده کنند.

تنها درخواستی که نیاز دارید این است:

  • طرحواره سؤالات متداول برای URL ایجاد کنید [insert link here]

اگر می‌خواهید چندین URL انجام دهید، می‌توانید نشانی‌های اینترنتی اضافی اضافه کنید و از ChatGPT بخواهید طرح‌واره سؤالات متداول را برای هر URL ایجاد کند.

من نمی توانم از اینکه انجام وظایف سئو با هوش مصنوعی چقدر آسان است، فکر نکنم. در حالی که من یک مثال غیر برنامه‌ای را در اینجا نشان می‌دهم، می‌توانید به معنای واقعی کلمه توضیح دهید که چه چیزی می‌خواهید بسازید، و هوش مصنوعی کد را ارائه می‌کند.

شما حتی نیازی به درخواست کد از هوش مصنوعی برای دستیابی به یک رویکرد برنامه نویسی بیشتر برای طرحواره ندارید. می توانید از این دنباله ساده ساده استفاده کنید:

طرح سوالات متداول
  • طرحواره سوالات متداول را در قالب JSON-LD ایجاد کنید. یک URL را پردازش کنید و پس از اتمام آن کار، دستور دیگری را شروع کنید که کار را تا زمانی که URL نهایی را در لیست پردازش کنید، ادامه می‌دهد.”

پاسخ به این شکل است:

خروجی ChatGPT

هنگامی که از این روش استفاده می کنید، تولید نتایج در حدود URL 6 به پایان می رسد.

اگر فهرستی از URLهایی که از طول خروجی آنها بیشتر است را ارائه دهید، می توانید کلمه “continue” را تایپ کنید و سپس هوش مصنوعی به پایین لیست URL ها ادامه می دهد.

پیوندهای داخلی برای انتقال اعتبار بین صفحات، بهبود خزیدن برای Google Bot و برقراری ارتباط با روابط موضوع برای بهینه سازی موجودیت بسیار مهم هستند.

در اینجا فیلمنامه ای است که آنسلی ساخته است و فقط به سه چیز نیاز دارد.

  • یک سند گوگل
  • یک برگه گوگل.
  • اسکریپت های برنامه

Doc مقاله ای است که می نویسید و به مقالات دیگر شما پیوند داده می شود.

برگه Google حاوی همه کلمات کلیدی و URL های شما است. من از نقشه سایت استفاده می کنم.

مرحله بعدی این است که از ChatGPT بخواهید کلمه کلیدی را از اسلاگ URL شناسایی کند.

اینجا فیلمنامه است.

function addLinksFromSheet() {
// Your Google Sheets ID
var sheet = SpreadsheetApp.openById('1AOvyOL0PCVVjY86aEEx77RqUWthV1m5Vzs2SyXE2f7g').getActiveSheet();
// Get all the rows of data in the Sheet, excluding the headers
var data = sheet.getRange("A2:B" + sheet.getLastRow()).getValues();
// Iterate over all the rows
for (var i = 0; i < data.length; i++) {
// The first column in the row contains the text to be hyperlinked
var searchPhrase = data[i][0];
// The second column contains the URL
var hyperlink = data[i][1];
// Use your addLinks function to add the hyperlink to the doc
addLinks(searchPhrase, hyperlink);
}
}
function addLinks(searchPhrase, hyperlink) {
if (!searchPhrase) {
return;
}
// Your Google Doc ID
const document = DocumentApp.openById('1_T5BRHiNi3iPnEL6xtys2qEV9WNzPZAwsQdIqtgiFtI');
const body = document.getBody();
let search = null;
let count = 0;
while (count < 1) {
search = body.findText(searchPhrase, search ? search : null);
if (!search) {
break;
}
const searchElement = search.getElement();
const startIndex = search.getStartOffset();
const endIndex = search.getEndOffsetInclusive();
searchElement.asText().setLinkUrl(startIndex, endIndex, hyperlink);
count++;
}
document.saveAndClose();
}

من بر بخشی از اسکریپت تاکید کردم که به سند منحصر به فرد شما نیاز دارد.

الهام بخش این فیلمنامه از کانال YoTtube Hamish به نام Income Surfers بود. Hamish یک YouTuber جدید است، اما اگر به دنبال هوش مصنوعی + SEO هستید، محتوای او قوی است.

GIF زیر نشان می‌دهد که با Google App Scripts چه باید کرد.

GIF
  • ذخیره پروژه
  • کلیک اجرا کن و مجوزها را بپذیرید.

نتایج شبیه تصویر زیر است.

نتایج

مزیت این راه‌اندازی این است که می‌توانید اساساً هر یک از نویسندگان خود را با یک راه آسان برای پیوند داخلی مجهز کنید.

یکی از سخت ترین جنبه های پیوند داخلی این واقعیت است که اکثر نویسندگان برون سپاری نمی دانند به چه چیزی پیوند دهند.

یک پایگاه داده راه اندازی کنید و آن لیست را حفظ کنید تا نویسندگان شما بتوانند تمام پیوندهای داخلی را که می خواهید استفاده کنند اعمال کنند.

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی دیگری اضافه کنید، می‌توانید به ChatGPT بروید و داده‌های خود را جای‌گذاری کنید. من از پنج کلمه کلیدی و پنج URL برای اهداف تصویری استفاده کردم.

سریع:

  • من می خواهم این جدول را بیشتر گسترش دهم. هر URL را 5 بار تکرار کنید و 4 کلمه کلیدی اضافی مرتبط با هر URL را ارائه دهید. کلمات کلیدی جدید باید ارتباط معنایی بالایی با کلمه کلیدی اصلی در لیست داشته باشند.”

خروجی:

تصویر 150 650x600

همانطور که می بینید، من اکنون پنج کلمه کلیدی برای انتخاب دارم. برای جلوگیری از پیوند دادن به همان URL، باید اسکریپت را تغییر دهید. اینم نسخه جدید:

function addLinksFromSheet() {
  // Your Google Sheets ID
  var sheet = SpreadsheetApp.openById('1jTwgsEgz5X4BbiNDjQeHJrRVtYdGi3LEKEBvPgIYtg8').getActiveSheet();
  // Get all the rows of data in the Sheet, excluding the headers
  var data = sheet.getRange("A2:B" + sheet.getLastRow()).getValues();
  // Keep track of the used URLs
  var usedUrls = [];
  // Iterate over all the rows
  for (var i = 0; i < data.length; i++) {
    // The first column in the row contains the text to be hyperlinked
    var searchPhrase = data[i][0];
    // The second column contains the URL
    var hyperlink = data[i][1];
    // Check if this URL has been used already
    if (usedUrls.indexOf(hyperlink) === -1) {
      // It hasn't, so add the hyperlink to the doc
      addLinks(searchPhrase, hyperlink);
      // And mark this URL as used
      usedUrls.push(hyperlink);
    }
  }
}

function addLinks(searchPhrase, hyperlink) {
  if (!searchPhrase) {
    return;
  }
  // Your Google Doc ID
  const document = DocumentApp.openById('1rLL9J6Lag6McZ6F22R3ptyb7XFqg9Bc1qmEgobrTa3w');
  const body = document.getBody();
  let search = null;
  let count = 0;
  while (count < 1) {
    search = body.findText(searchPhrase, search ? search : null);
    if (!search) {
      break;
    }
    const searchElement = search.getElement();
    const startIndex = search.getStartOffset();
    const endIndex = search.getEndOffsetInclusive();
    searchElement.asText().setLinkUrl(startIndex, endIndex, hyperlink);
    count++;
  }
  document.saveAndClose();
}

استفاده از هوش مصنوعی برای سئوی موجودیت

سه مثال خاص بالا نشان می دهد که چگونه می توان از هوش مصنوعی برای کاهش چشمگیر زمان درگیر بهینه سازی برای موجودیت ها استفاده کرد.

ما همیشه توصیه می کنیم از هوش مصنوعی برای هر کار تکراری یا بسیار فنی استفاده کنید و زمان بیشتری را صرف استراتژی یا عملکردهای خلاقانه SEO کنید. سئوی موجودیت تفاوتی ندارد.

با این حال، دانستن این نکته مهم است که هنگام بهینه‌سازی برای موجودیت‌ها، کاربردهای بسیار دیگری برای هوش مصنوعی وجود دارد، و این به هیچ وجه فهرست جامعی نیست.

مطمئن شوید که در جلسه من در SMX Advanced که از 13 تا 14 ژوئن برگزار می شود، شرکت کنید تا درباره Entity SEO و AI و اینکه چرا فکر می کنیم Entity SEO برای موقعیت های برتر SERP در آینده بسیار مهم است، بیشتر بدانید.

این مقاله توسط مشترک نوشته شده است اندرو آنسلی.

این سومین مقاله از مجموعه SEO entity است. اگر می خواهید با خواندن دو مقاله اول شروع کنید، پیوند آنها در اینجا آمده است:

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.