یک رنجروور تمام الکتریکی در سال 2024 عرضه می شود – TechCrunch

این برند روز سه شنبه اعلام کرد لندرور قصد دارد در سال 2024 یک رنجروور تمام الکتریکی را به خط تولید خود اضافه کند.

این اعلامیه در کنار رونمایی از رنج روور 2022 منتشر شد، نسل پنجم بازطراحی شده از SUV لوکس آن که مملو از فناوری است، دارای معماری الکتریکی برای پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هوایی است و بر روی یک معماری انعطاف‌پذیر جدید قرار می‌گیرد. اساس مدل های آینده این برند، از جمله انواع پلاگین هیبریدی و برقی.

لندروور جزئیات زیادی در مورد این EV آینده فاش نکرده است. جگوار لندرور اگرچه ناظر نزدیک شرکت مادرش بود، اما ممکن است این اتفاق را دیده باشد. JLR در سال 2017 اعلام کرد که تمام خودروهای جدید در هر دو برند جگوار و لندرور از سال 2020 به بعد یک گزینه الکتریکی یا هیبریدی ارائه خواهند کرد.

طبق گفته لندرور، رنجروور 2022 در یک نوع هیبریدی ملایم عرضه خواهد شد و نسخه هیبریدی پلاگین رنجروور جدید در سال 2023 عرضه خواهد شد.

مجموعه پلاگین هیبریدی با برد گسترده برای سال 2023 با یک موتور شش سیلندر خطی با فناوری هیبریدی ملایم 48 ولتی، یک موتور الکتریکی 105 کیلووات و یک باتری لیتیوم یونی 38.2 کیلووات ساعتی با ظرفیت قابل استفاده 31.8 کیلووات ساعت مجهز خواهد شد. این ترکیب تا 62 مایل برد EV خالص را ارائه می دهد و 434 اسب بخار قدرت دارد.

پلاگین رنج روور در شاسی بلند الکتریکی هیبریدی 2023

اعتبار تصویر: لندرور

در مورد رنج روور 2022، شاسی بلند جدید در مجموعه ای از انواع با طراحی بدنه استاندارد و شاسی بلند، پیشرانه های شش و هشت سیلندر و گزینه های صندلی ارائه می شود.

همه چیز با رنجروور P400 SE شروع می شود، یک هیبریدی ملایم با موتور 3.0 لیتری توربوشارژ که 395 اسب بخار قدرت و 406 پوند فوت گشتاور تولید می کند و قیمت پایه آن 104000 دلار است، بدون احتساب مالیات یا هزینه 1350 دلاری مقصد. سری رنجروور 2022 با P530 First Edition، طراحی بدنه شاسی بلند با یک موتور 4.4 لیتری توربوشارژ دوقلو V8 که 523 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و از 163500 دلار شروع می‌شود (دوباره بدون احتساب مالیات و کارمزد) برتری دارد.

به گفته لندرور، دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی فنی در رنج روور 2022 شامل معماری جدید خودروی الکتریکی به نام داخلی EVA 2.0 است که به شرکت اجازه می‌دهد با بیش از 70 ماژول الکترونیکی به صورت بی‌سیم ارتباط برقرار کند. این بدان معناست که لندرور باید بتواند ویژگی هایی مانند یک برنامه جدید اضافه کند یا عملکردهای موجود در سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را از طریق به روز رسانی نرم افزاری بهبود بخشد. این یک ویژگی مهم برای هر خودروسازی است که امیدوار است با این زمان های مبتنی بر فناوری همراه شود.

رنج روور 2022 با آمازون الکسا به عنوان دستیار صوتی یکپارچه ارائه می شود که می تواند به روز رسانی های خبری را ارائه کند، به تقویم راننده دسترسی داشته باشد، برخی از عملکردهای خودرو را کنترل کند و همچنین چراغ های خانه را روشن کند و با سایر دستگاه های دارای الکسا متصل شود.

Apple CarPlay و Android Auto، پلتفرم داخل خودرو که ظاهر و عملکرد یک گوشی هوشمند را به صفحه نمایش مرکزی خودرو می‌آورد، در این خودرو نیز عرضه خواهد شد.