یک باگ فاجعه بار متا باعث خرج بیش از حد، CPA بالاتر از حد متوسط ​​شد.

در روز یکشنبه، چندین تبلیغ‌کننده متا متوجه شدند که حساب‌هایشان تا چهار برابر بودجه روزانه‌شان را در عرض چند ساعت خرج کرده است. تبلیغ‌کنندگان همچنین متوجه شدند میانگین CPA (هزینه هر خرید) در همان دوره زمانی تقریباً سه برابر شده است.

چی شد. متا در مورد این موضوع سکوت کرده است. آنها به طور علنی به این موضوع نپرداخته اند و بیانیه ای نداده اند.

با این حال، کرت مالی، یکی از مشارکت کنندگان سایت موتور جستجو، که در یک گروه متا برای تبلیغ کنندگان فیس بوک است، گفت که متا بیانیه زیر را در داخل گروه ارسال کرده است:

اوایل دیروز، از ساعت 1 بامداد PT، یک مشکل باعث شد که برخی از تبلیغات، عمدتاً در فیس بوک (و تا حدی کمتر در اینستاگرام) تنوع بیشتری در هزینه و تحویل داشته باشند.

این مشکل از آن زمان حل شده است، و باید ببینید که تحویل کمپین شما در سراسر پلتفرم‌ها، از جمله در شبکه مخاطب، به حالت عادی بازگشته است. اگر کمپین های خود را به دلیل این مشکل متوقف کرده اید، اکنون باید آنها را لغو مکث کنید.

ما علت اصلی این مشکل را شناسایی کرده‌ایم – که مشکلی در یک سیستم خودکار بود – و اقداماتی را برای بهبود سیستم‌های خود در حرکت رو به جلو انجام داده‌ایم.

ما صمیمانه برای هر گونه ناراحتی که ممکن است ایجاد کرده باشد عذرخواهی می کنیم و از درک و شکیبایی شما در این مدت قدردانی می کنیم.

ما هنوز در حال بررسی تأثیر کلی این موضوع، از جمله امکان بازپرداخت برای تبلیغ‌کنندگان هستیم.»

سخنگوی متا

بنابراین، چند نکته با این بیانیه، مالی می گوید:

  1. فیس بوک همه چیز را خودکار می کند، بنابراین تعجب آور نیست
  2. من تعجب می کنم که چگونه این یک موضوع جهانی بود که در سراسر جهان دیده می شد. به طور معمول، متا اتوماسیون جدید را در دسته های کوچک آزمایش می کند، چیزی شکست.
  3. متا همه چیز را از بررسی آگهی، بررسی حساب تبلیغاتی، خدمات مشتری و موارد دیگر به طور خودکار انجام می دهد. در این مرحله، تنها راه META برای مقیاس‌پذیری و سود بیشتر با تبلیغات، خودکارسازی، خودکارسازی، خودکارسازی است.
  4. متا از اتوماسیون برای بازگرداندن تبلیغات متوقف شده استفاده کرد، متا از کجا می دانست که چه تبلیغاتی را در سطح جهانی فعال کند؟ من مطمئن هستم که افراد زیادی بودند که تبلیغات را متوقف کردند و می خواستند آنها متوقف شوند.

جیرجیرک از متا. متا در توییتر یا هر پلتفرم دیگری (برای عموم آزاد است) بیانیه عمومی نداده و به این موضوع نپرداخته است. حداقل زمانی که گوگل مشکل دارد، Ads Liaison Ginny Marvin بالای آن است.

متا یک ابزار خاموشی دارد که می توانید از آن استفاده کنید تا ببینید آیا اشکال شناخته شده ای وجود دارد یا خیر. روز یکشنبه نشان داد که یک “اختلال عمده” در دسته تحویل تبلیغات وجود دارد. اکنون این وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

عکس صفحه 2023 04 25 در 9.35.43 AM 800x384

چه افتضاحی در اینجا چیزی است که تبلیغ‌کنندگان دیگر تجربه می‌کنند.

چرا ما اهمیت می دهیم. این یک نقص بزرگ است که می تواند بر هر تبلیغ کننده فیس بوک تأثیر بگذارد. کمپین های تبلیغاتی خود را بررسی کنید و کمپین هایی را که بیش از حد خرج می کنند متوقف کنید. ما به طور قطع نمی دانیم که آیا فیس بوک قرار است بازپرداخت را صادر کند، چه چیزی باعث این مشکل شده است، آیا رفع شده است یا خیر، و چگونه آنها می خواهند آن را درست کنند، اما برای اطلاعات بیشتر دوباره بررسی کنید.