یک اسکریپت Google Ads که از GPT برای نوشتن RSA استفاده می کند

مدیریت کارآمد کمپین های PPC مستلزم استفاده از ترکیب مناسبی از ابزارها است.

اسکریپت های Google Ads مدت هاست که یکی از موارد مورد علاقه من بوده اند، زیرا کاملاً قابل تنظیم هستند، مقیاس مناسبی دارند و به صورت رایگان در هر حساب Google Ads گنجانده شده اند.

اما یک بچه جدید در بلوک وجود دارد – GPT. آیا می‌توانیم هوش مصنوعی مولد را با اسکریپت‌های Google Ads ترکیب کنیم؟

این سوالی بود که تصمیم گرفتم به آن پاسخ دهم و نتیجه اولین اسکریپت تبلیغات گوگل من است که از GPT استفاده می کند.

فرصت‌هایی را برای تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا (RSA) شناسایی می‌کند و از GPT برای کمک به تولید دارایی‌های خلاقانه اضافی برای استفاده از فرصت استفاده می‌کند.

می توانید کد اسکریپت را در انتهای این مقاله بگیرید و آن را در حساب کاربری خود امتحان کنید.

چرا باید از حداکثر تعداد دارایی ها برای RSA استفاده کنید

تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA) نوعی قالب تبلیغاتی در تبلیغات گوگل است که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا چندین عنوان و توضیحات برای یک تبلیغ ایجاد کنند.

سپس گوگل از یادگیری ماشینی برای آزمایش ترکیب‌های مختلف سرفصل‌ها و توضیحات استفاده می‌کند تا مشخص کند کدام یک برای جستجوهای مختلف و زمینه‌های کاربر بهترین عملکرد را دارند.

این به بهبود ارتباط و عملکرد تبلیغات کمک می کند و به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا به مخاطبان بیشتری دست یابند.

ما متوجه شدیم که RSA ها 4 برابر تأثیر تبلیغات متنی گسترده را افزایش می دهند، و تبلیغات با انواع تیتر بیشتر نسبت به تبلیغاتی که انواع کمتری دارند، تعداد بیشتری را در هر آگهی دریافت می کنند.

برداشت های RSA

گوگل به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا 15 نسخه از عنوان خود و چهار نسخه از توضیحات خود را برای هر RSA ارسال کنند.

در حالی که این بدان معنا نیست که 43000 تنوع از دارایی های شما نتایج یکسانی را جمع آوری می کند، همیشه ایده خوبی است که حداکثر تعداد مجاز دارایی را به دستگاه بدهید تا الگوریتم های آن بتوانند تبلیغات شما را به هر کاربر علاقه مند نشان دهند.

اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، نوشتن 15 عنوان عالی و چهار شرح طولانی برای هر گروه تبلیغاتی در حساب کاربری شما می تواند خسته کننده باشد. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان در RSA خود شکاف دارند.

ابزارهای مدیریت PPC یافتن و رفع این مشکل را آسان می کند. اما راه هایی نیز وجود دارد که می توان این کار را در مقیاس بزرگ و بدون پرداخت هزینه برای نرم افزار اضافی انجام داد.

اسکریپت های تبلیغات گوگل یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای عملیات انبوه در حساب های تبلیغاتی است.

سال گذشته، متنی را با مت آمبرو، رهبر فکری قدیمی PPC و بنیانگذار #ppcchat در توییتر نوشتم تا لیستی از تبلیغات RSA با دارایی های گمشده ایجاد کنم.

اما این قبل از آن بود که ChatGPT آگاهی عمومی را از هوش مصنوعی مولد افزایش دهد. بنابراین تصمیم گرفتم ببینم آیا می‌توانم اسکریپت‌ها و API GPT را برای بهبود یک حساب تبلیغاتی ترکیب کنم.

با استفاده از اسکریپت

اسکریپت یک صفحه گسترده با یک RSA در هر سطر و ستون برای هر عنوان و دارایی توضیحات ایجاد می کند.

Optmyzr Google Ads - اسکریپت RSA - تصویر صفحه گسترده

هنگامی که یک RSA از حداکثر تعداد تغییرات مجاز توسط Google استفاده نمی کند، GPT API را فراخوانی می کند تا تغییرات متن آگهی اضافی را پیشنهاد کند.

این پیشنهادات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی سپس در صفحه گسترده قرار می گیرند تا به صورت انبوه در Google بارگذاری شوند تا به راحتی دارایی های گمشده ایجاد شوند.

برای سهولت دیدن آنچه توسط GPT تولید شده است، آن سلول ها به طور خودکار سبز رنگ می شوند.

Optmyzr Google Ads - دارایی های RSA تولید شده توسط GPT

برای اجرای این اسکریپت، باید یک کلید API از وب سایت OpenAI دریافت کنید و کلید را به اسکریپت در اطراف خط 39 اضافه کنید، جایی که می گوید:

var OPEN_AI_API_KEY = ''; // get your own API key at https://platform.openai.com/account/api-keys 

می‌توانید اسکریپت را در حالت پیش‌نمایش اجرا کنید و به گزارش‌ها نگاه کنید تا URL صفحه‌گسترده جدید را دریافت کنید.

پیش نمایش اسکریپت

هر بار که اسکریپت اجرا می شود، از OpenAI API استفاده می کند. این هزینه دارد، بنابراین انجام ندهید این اسکریپت را در یک برنامه زمانی خودکار قرار دهید.

اسکریپت را دانلود کنید

یک کپی از کد را در اینجا بگیرید:

اگر با Google Ads Scripts تازه کار هستید، می توانید دستورالعمل های اینجا را دنبال کنید تا آن را برای اولین بار تنظیم کنید.

محدودیت های GPT برای تبلیغات گوگل

اگرچه GPT در نوشتن عالی است، اما در شمارش بد است. دلیلش را پرسیدم و در اینجا توضیح داد:

به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی، GPT (ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده) ذاتاً در ریاضیات بد نیست. با این حال، ممکن است به خوبی مدل های ریاضی تخصصی عمل نکند، زیرا به طور خاص در مورد وظایف ریاضی آموزش ندیده است. GPT در درجه اول برای پردازش زبان طبیعی طراحی شده است که شامل درک و تولید زبان انسانی است. در حالی که می تواند عملیات ریاضی پایه را انجام دهد، ممکن است با محاسبات پیچیده تری دست و پنجه نرم کند.

برای مورد استفاده PPC ما، باید طول دارایی‌هایی را که پیشنهاد می‌کند دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که با محدودیت‌های کاراکتر Google مطابقت دارند.

وقتی از GPT خواستم تعداد کاراکترها را در کنار هر عنوان پیشنهادی اضافه کند، می‌توانید ببینید که معمولاً نزدیک می‌شود اما اشتباه می‌کند:

تعداد کاراکترهای GPT

تجربه به من آموخته است که GPT تمایل دارد از الگوهای موجود در اعلان هنگام تکمیل یک کار پیروی کند.

این بدان معناست که هنگام کار با فهرستی از سرفصل‌های موجود، مانند آن‌هایی که در حال حاضر در حساب خود دارید، احتمال بیشتری وجود دارد که عنوان‌هایی با طول مناسب بنویسید.

از این رو، اسکریپت برای تکمیل RSA هایی که فقط چند عنصر را از دست داده اند، به جای اکثر یا همه عناصر، بهترین کار را خواهد داشت.

همانطور که در اسکرین شات قبلی مشاهده می کنید، گاهی اوقات لیست های شماره گذاری شده ای از پیشنهادات را ارائه می دهد، و وقتی هر یک از تیترهای شما با “1)،” “2)” و غیره شروع می شود، تبلیغات عالی ایجاد نمی کند.

من به GPT اجازه تولید خودکار تبلیغات را نمی‌دهم زیرا تردید دارم که برخی از پیشنهادات Google را به صورت خودکار انجام دهم.

وقتی به طور تصادفی توصیه‌های اعمال شده خودکار برای کلمات کلیدی اضافی را روشن کردم، کلمه کلیدی مارک تجاری من، Optmyzr، را از حساب من حذف کرد.

کار GPT را به عنوان یک پیشنهاد برای کمک به سرعت بخشیدن به تولید انواع تبلیغات جدید در نظر بگیرید.

ترکیب تبلیغات گوگل با هوش مصنوعی مولد

GPT یکی از هیجان انگیزترین فناوری های جدید از زمان اختراع اینترنت است.

این شگفت انگیز است که چقدر سؤالات را درک می کند و چقدر در پاسخ هایش اعتماد به نفس دارد (اگرچه همیشه دقیق نیست).

من هیجان زده هستم که ابزار فوق العاده دیگری را در جعبه ابزار PPC خود دارم تا به تبلیغات من در بهتر شدن از رقبا کمک کند.

امیدوارم این اسکریپت مزه آنچه را که می‌توانید با ترکیب Google Ads با هوش مصنوعی مولد مانند GPT انجام دهید، به شما نشان دهد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.