یافتن تناسب محصول-بازار ، از مراحل اولیه تا رشد-TechCrunch

در امسال TechCrunch Disrupt ، ما یک پنل همه ستاره از سرمایه گذاران خطرپذیر را که در طیف وسیعی از رشد استارتاپ ها کار می کنند گردهم آوردیم و بینش خود را در مورد ارزیابی تناسب محصول با بازار دریافت کردیم-یک چالش دائمی و همیشه سبز برای کارآفرینان در تمام سطوح تجربه.

Heather Hartnett از Human Ventures ، David Thacker از Greylock و ویکتوریا Treyger از Felicis همگی دیدگاه های خود را در مورد مناسب بودن بازار محصول ، نحوه تشخیص آن و نحوه استفاده از آن به بهترین نحو برای رشد کسب و کار شما و افزایش سرمایه

قبل از وجود معیارهای اندازه گیری ، به دنبال چه چیزی باشید

تناسب بازار محصول آسان تر می شود تا بتوانید روند توسعه شرکت را ارزیابی کنید. بسیار ساده تر است که بفهمید آیا آنچه شما ارائه می دهید همان چیزی است که کاربران شما می خواهند هنگامی که شما واقعاً کاربر داشته باشید. اما قبل از آن چطور؟

به ویژه برای بنیانگذاران اولین بار ، ارزیابی تناسب محصول-بازار در مرحله ای که عمدتا پیش بینی می شود به اندازه علم هنر باشد ، اما اعضای هیات ما توصیه هایی در مورد چگونگی آماده سازی خود برای موفقیت ارائه کردند.

هارتنت:

دیدگاه ما در مورد تناسب بازار محصول در اولین و اولین مراحل است ، واقعاً در آن نقطه ، شما به دنبال معیارهایی هستید که هنوز وجود ندارند ، درست است؟ شما به دنبال اولین شاخص هایی هستید که مشتریان حتی می خواهند پیام و ارزش شما چیست ، و سپس یک فرضیه قوی در مورد ارزش آن دارید و یک فرضیه قوی در مورد اینکه چگونه می توانید این ارزش را در طول زمان افزایش دهید ، دارید. و سپس فقط آزمایش های زیادی انجام می شود تا بفهمید آیا می توانید برخی از این شاخص های اولیه را ببینید یا خیر. می دانید ، پدرم می گفت: “لازم نیست به یک مرد تشنه بگویی که او به آب احتیاج دارد.” بنابراین ما همیشه فقط به این فکر می کنیم که “این چیزی است که شما سعی نمی کنید آن را دو برابر بفروشید؟” اما این فروش واحد است که مردم واقعاً می خواهند.

تاکر افزود اگرچه به نظر می رسد که این امر غیرعادی به نظر می رسد ، اما در واقع به کارآفرینان واجب است که تا حد ممکن پول خود را بر روی یک مفهوم جمع آوری کنند تا از منابع مناسب برای یافتن و به حداکثر رساندن تناسب بازار محصول برخوردار باشند.