گوگل و جیو هند عرضه تلفن هوشمند خود را به تاخیر انداختند – TechCrunch

غول فناوری هندی پنجشنبه نیمه شب گفت JioPhone Next ، تلفن هوشمند مورد انتظار گوگل و Jio Platforms که برای صدها میلیون کاربر در دومین بازار بزرگ اینترنت جهان طراحی شده است ، روز جمعه عرضه نمی شود.

در بیانیه ای که همین الان منتشر شد ، Jio Platforms گفت که تلفن هوشمند را با “تعداد محدودی از کاربران برای بهبود بیشتر” آزمایش کرده است و “به طور گسترده ای در دسترس قرار می دهد” در زمان جشنواره دیوالی ، که برنامه ریزی شده است. اوایل نوامبر

این شرکت هندی که بزرگترین شبکه مخابراتی را با بیش از 400 میلیون مشترک اداره می کند ، کمبود نیمه هادی های جهانی را عامل تأخیر راه اندازی دانست و گفت که انتظار می رود دو ماه دیگر این کار را کاهش دهد.

تلفن هوشمند JioPhone Next که در ماه ژوئن امسال رونمایی شد ، قرار بود جمعه عرضه شود. هیچ یک از شرکتها در روزهای اخیر هیچ نشانه ای مبنی بر احتمال تعویق راه اندازی ارائه نداده اند.

Mukesh Ambani ، ثروتمندترین مرد هند و رئیس صنایع Reliance ، که از Jio Platforms استفاده می کند ، از JioPhone Next در رویدادی در ماه ژوئن امسال رونمایی کرد. اعتبار تصویر: پلتفرم های Jio

تلفن JioPhone Next که از سیستم عامل موبایل “بسیار بهینه سازی شده اندروید” استفاده می کند ، یک “تلفن هوشمند 4G فوق العاده مقرون به صرفه” است که تقریباً 300 میلیون کاربر هند را که هنوز در شبکه های کندتر کار می کنند ، جذب می کند. این دو شرکت گفته اند که قصد دارند در نهایت این تلفن هوشمند را در بازارهای دیگر نیز عرضه کنند.

در رویدادی در ماه ژوئن ، دو شرکت گفتند که JioPhone Next دارای یک “دوربین سریع و با کیفیت بالا” است که از HDR پشتیبانی می کند و توسط جدیدترین نسخه های Android و به روز رسانی های امنیتی محافظت می شود. این دو شرکت همچنین گفته اند که دارای طیف وسیعی از ویژگی ها از جمله Read Aloud و Translate Now است که با هرگونه متن روی صفحه تلفن ، از جمله صفحات وب ، برنامه ها ، پیام ها و حتی عکس ها کار می کند.

تحلیلگران در هفته های اخیر گفته اند که JioPhone Next – که قیمت و مشخصات فنی آن هنوز مشخص نشده است – می تواند بازار تلفن های هوشمند هند – دومین بازار بزرگ جهان – را مختل کند و به شبکه مخابراتی کمک کند تا سلطه خود را در این کشور محکم کند.

این شرکت هندی در بیانیه مطبوعاتی خود می گوید: “این شرکت ها به چشم انداز خود مبنی بر گشودن امکانات جدید برای میلیون ها هندی ، به ویژه کسانی که برای اولین بار اینترنت را تجربه می کنند ، متعهد هستند.”

این تلفن هوشمند جدیدترین همکاری بین دو شرکت است. گوگل سال گذشته 4.5 میلیارد دلار در Jio Platforms سرمایه گذاری کرد. فیس بوک و تعداد زیادی از شرکت های دیگر نیز سهام این شرکت هندی را خریداری کرده اند. Jio Platforms تعدادی از مشاغل را اداره می کند از جمله Jio Infocomm ، که با Airtel و Vodafone Idea رقابت می کند. و شرکت تجارت الکترونیک JioMart ، که با BigBasket متعلق به Tata ، Grofers با پشتیبانی SoftBank و Flipkart آمازون و Walmart رقابت می کند.