گوگل در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در تجارت اجتماعی هند با حمایت فیس بوک Meesho-TechCrunch است

به گفته یک منبع آگاه ، گوگل مذاکراتی را برای سرمایه گذاری بیش از 50 میلیون دلار در استارتاپ تجارت اجتماعی هند Meesho انجام داده است که اخیراً 570 میلیون دلار در یک مرحله تامین مالی به دست آورده است.

به گفته شخص دیگری که با این موضوع آشنا است ، سازنده اندروید ، که از بیش از ده استارتاپ در هند پشتیبانی کرده است ، هنوز نباید سرمایه گذاری خود را در Meesho انجام دهد.

Meesho-که فیس بوک ، B Capital ، SoftBank ، Sequoia Capital India ، Y Combinator ، Elevation Capital را در شمار اولین سرمایه گذاران خود دارد-یک بازار سه جانبه را اداره می کند که تامین کنندگان (تولید کنندگان و توزیع کنندگان) و فروشندگان را با مشتریان در شبکه های اجتماعی مانند WhatsApp متصل می کند. ، فیس بوک و اینستاگرام. فروشندگان محصولات ذکر شده را از تأمین کنندگان می خرند و در صورت فروش به مشتریان ، هر معامله را کمیسیون می کنند.

حدود 80 درصد از نمایندگی های فروش در این پلتفرم زن هستند. این استارتاپ از ابتدا با هدف کمک به زنان در راه اندازی کسب و کار خود بدون نیاز به هیچ سرمایه ای تلاش کرده است. این استارتاپ ، که مانند بسیاری از شرکت های تجارت الکترونیک سال گذشته به شدت تحت تأثیر همه گیری قرار گرفت ، در ماه های اخیر به طور کامل بهبود یافته و به بالاترین حد خود رسیده است.

به گفته دو نفر که در تلاش اخیر تجارت اجتماعی این شرکت کار می کنند ، رشد سریع اخیر Meesho موضوع چندین بحث جدی در Flipkart ، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک هند بوده است.

ویدیت آاتری ، بنیانگذار این استارتاپ ، ماه گذشته در مصاحبه ای با TechCrunch در ماه گذشته گفت: تا آوریل سال جاری ، 13 میلیون کارآفرین و بیش از 100،000 تامین کننده از Meesho استفاده می کردند و افزود که این استارتاپ از آن زمان “3 برابر رشد کرده است”.

دومین بازار بزرگ اینترنتی جهان در معرض خطر است ، جایی که تجارت الکترونیکی به سختی بر خرده فروشی کلی تأثیر گذاشته است. انتظار می رود ارزش بازار تجارت اجتماعی تا سال 2025 تا 20 میلیارد دلار باشد ، در حالی که سال گذشته حدود 1 میلیارد دلار به 1.5 میلیارد دلار رسیده بود.

“تجارت اجتماعی این توانایی را دارد که بیش از 40 میلیون کارآفرین کوچک را در سراسر هند توانمند سازد. امروزه 85 درصد فروشندگانی که از تجارت اجتماعی استفاده می کنند ، خرده فروشان کوچک و آفلاین هستند که از کانال های اجتماعی برای باز کردن فرصت های رشد جدید استفاده می کنند.

گوگل که متعهد شده است در دو سال آینده 10 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کند ، از استارتاپ های هندی Glance و DailyHunt نیز حمایت کرده است. یوتیوب در جولای امسال استارتاپ تجارت اجتماعی SimSim را خریداری کرد. در اوایل ماه جاری ، این شرکت از استارتاپ باز بانکداری مبتنی بر بانک در بنگلور حمایت کرد.