گوگل در حال برنامه ریزی موتور جستجوی جدید در حین کار بر روی ویژگی های جستجوی جدید تحت پروژه Magi است

گوگل در حال ساخت یک «موتور جستجوی کاملاً جدید» با فناوری جدید هوش مصنوعی خود است و در عین حال بر روی افزودن ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به موتور جستجوی فعلی خود با نام پروژه Magi کار می‌کند. نیویورک تایمز گزارش می‌دهد: «موتور جستجوی جدید تجربه‌ای بسیار شخصی‌سازی‌شده‌تر از خدمات فعلی شرکت را به کاربران ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند تا نیازهای کاربران را پیش‌بینی کند».

موتور جستجوی جدید گوگل

بر اساس این گزارش، گوگل تیمی متشکل از طراحان، مهندسان و مدیران را مسئول ساخت این موتور جستجوی جدید کرده است که “می تواند فناوری هوش مصنوعی جدیدی را در تلفن ها و خانه ها در سراسر جهان قرار دهد.”

موتور جستجوی جدید گوگل هنوز در مراحل اولیه خود است و هیچ جدول زمانی برای زمان انتشار آن وجود ندارد. اما این تلاش جدید “جاه‌طلبی‌های گوگل برای تجسم مجدد تجربه جستجو را نشان می‌دهد.”

موتور جستجوی جدید «آنچه را که کاربران می‌خواهند بر اساس آنچه که جستجو می‌کنند، بدانند، یاد می‌گیرد». علاوه بر این، “لیستی از گزینه های از پیش انتخاب شده برای اشیاء برای خرید، اطلاعات برای تحقیق و سایر اطلاعات را ارائه می دهد.” در حالی که همه بیشتر محاوره ای هستند، مانند صحبت کردن با یک شخص.

در سال 2009، گوگل سعی کرد به شدت نتایج جستجو را شخصی سازی کند، جایی که در واقع می گفت همه نتایج جستجو برای همه کاربران شخصی سازی می شوند. اما یک دهه بعد، گوگل اعتراف کرد که شخصی سازی سود کمی برای جستجوگران ارائه می دهد. شخصی‌سازی در جستجو بسیار محدود بود و خارج از پرس‌و‌جوی فوری قبلی و برخی محلی‌سازی‌ها بر اساس موقعیت مکانی کاربر، بسیار محدود بود. این ممکن است یک بازی حفظ حریم خصوصی باشد، اما ما در دنیایی هستیم که اکنون به نظر می‌رسد گوگل به طور بالقوه می‌تواند سهم بازار را به مایکروسافت بینگ و سایر بازیکنان از دست بدهد.

پروژه Magi

در حالی که Google در حال کار بر روی یک موتور جستجوی کاملاً جدید است، تیمی متشکل از 160 کارمند Google به طور تمام وقت بر روی افزودن ویژگی‌های جدید به جستجوی Google موجود کار می‌کنند. بر اساس این گزارش ها، این پروژه با نام کد Magi در حال ساخت است و ممکن است در اوایل ماه آینده برای زیرمجموعه ای از کاربران منتشر شود.

بر اساس این گزارش، Magic به جستجوگران اجازه می دهد تا تراکنش هایی مانند خرید کفش یا رزرو پرواز را انجام دهند. این به جستجوگران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های مالی را تکمیل کنند، در حالی که هنوز تبلیغات جستجوی موجود را که جستجوی Google امروز از آن سود زیادی می‌برد، در خود جای داده است.

این تغییرات می تواند به جستجوگران اجازه دهد تا به سؤالات مربوط به “کدگذاری نرم افزار و نوشتن کد بر اساس درخواست کاربر” پاسخ دهند. این گزارش می افزاید: «بر اساس یک سند، گوگل ممکن است آگهی را در زیر پاسخ های کد رایانه قرار دهد.

سایر پروژه های گوگل

گوگل همچنین روی تلاش‌های دیگری کار می‌کند، از جمله:

  • فناوری نقشه برداری Google Earth با کمک هوش مصنوعی و جستجوی موسیقی از طریق مکالمه با ربات چت.
  • GIFI از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر در نتایج Google Image استفاده می کند.
  • Tivoli Tutor یک زبان جدید را از طریق مکالمات متنی AI به کاربران آموزش می دهد.
  • در طول جستجو، به کاربران این امکان را می دهد که هنگام گشت و گذار در وب از طریق مرورگر کروم گوگل، از یک ربات چت سؤال بپرسند.

لارا لوین، سخنگوی گوگل، به نیویورک تایمز گفت که “هر طرح طوفان فکری یا ایده محصول منجر به راه اندازی نمی شود، اما همانطور که قبلاً گفتیم، ما از آوردن ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای جستجو هیجان زده هستیم، و جزئیات بیشتر را به زودی به اشتراک خواهد گذاشت.» به گزارش تایمز، سخنگوی گوگل گفت که این شرکت به طور مداوم موتور جستجوی خود را بهبود می بخشد تا به شرکای خود دلایل بیشتری برای انتخاب گوگل بدهد و سازندگان تلفن های اندرویدی آزادند تا از فناوری های شرکت های مختلف برای بهبود تجربه کاربران خود استفاده کنند.

چرا ما اهمیت می دهیم

تماشای سرعت تغییر و واکنش گوگل به OpenAI و مایکروسافت جالب بوده است. جستجو به سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و طی چند ماه آینده دیدن اینکه چگونه تبلیغات جستجو، سئو و سایر اشکال بازاریابی با آن تغییر می کنند، جذاب خواهد بود.

با ما همراه باشید، ما شما را در جریان این تغییرات قرار خواهیم داد.