گوگل تبلیغات “stalkerware” را که برنامه های جاسوسی تلفن را تبلیغ می کرد ، بیرون می کشد – TechCrunch

گوگل با تبلیغ برنامه هایی که کاربران آینده را ترغیب به جاسوسی از تلفن همسر خود می کند ، چندین تبلیغ “stalkerware” را که قوانین آن را نقض می کند ، حذف کرده است.

این برنامه های جاسوسی با درجه مصرف کننده اغلب برای والدینی که مایل به نظارت بر تماس ها ، پیام ها ، برنامه ها ، عکس ها و موقعیت مکانی فرزندشان هستند ، اغلب تحت عنوان محافظت در برابر شکارچیان به بازار عرضه می شود. اما این برنامه ها که اغلب برای نصب مخفیانه و بدون رضایت صاحب دستگاه طراحی شده اند ، توسط سوء استفاده کنندگان برای جاسوسی از تلفن های همسرشان استفاده شده است.

افزایش استفاده از ابزارهای به اصطلاح “stalkerware” (یا لوازم جانبی همسر) در سال های اخیر باعث واکنش گسترده صنعت در مبارزه با گسترش برنامه های نظارت بر تلفن شد. سازندگان آنتی ویروس برای شناسایی بهتر نرم افزارهای stalker کار کرده اند و مقامات فدرال علیه سازندگان نرم افزارهای جاسوسی که قربانیان آنها را بیشتر در معرض تهدیدات امنیتی قرار می دهند ، اقدام می کنند. در آگوست گذشته ، گوگل تبلیغات را در نتایج جستجوی کاربران که برنامه هایی را طراحی می کردند که “با هدف ردیابی یا نظارت بر شخص دیگر یا فعالیت های آنها بدون مجوز آنها” طراحی شده بود ، ممنوع کرد.

اما TechCrunch دریافت که پنج برنامه ساز هنوز در هفته گذشته برنامه های stalkerware خود را تبلیغ می کردند.

“ما اجازه نمی دهیم تبلیغات جاسوسی را برای نظارت شریک تبلیغ کند. سخنگوی Google به TechCrunch گفت: “ما بلافاصله تبلیغاتی را که این سیاست را نقض می کردند حذف کردیم و رفتارهای در حال ظهور را دنبال می کنیم تا بازیگران بد از تلاش برای فرار از سیستم های تشخیص ما جلوگیری کنند.”

سخنگو تأیید کرد که گوگل سیاست خود را در زمینه فعال کردن رفتارهای غیر صادقانه ، که بر تبلیغ نرم افزارهای جاسوسی نظارت می کند ، ممنوع می کند که تبلیغات را تحت نظارت شریک خود قرار دهد ، اما به تبلیغاتی که فعالیت های کودک را ردیابی می کنند یا محل کار آنها بر دستگاه های کارکنان آنها نظارت می کند ، تعمیم نمی دهد. این سیاست همچنین خدمات تحقیق خصوصی را معاف می کند ، اگرچه گوگل نمی گوید که چگونه یا چگونه تعیین می کند که از چه برنامه ای استفاده می شود.

حامیان صوتی تلاش های گوگل در برابر ابزارهای stalker نگرانی خود را از اجرای این سیاست ابراز کرده اند. Malwarebytes ، یکی از اعضای موسس ائتلاف علیه Stalkerware ، گروهی از شرکتها که متعهد به مقابله با تهدید فزاینده ابزارهای stalkerware هستند ، سال گذشته گفت که این سیاست “ناقص” است زیرا به سازندگان ابزارهای stalkerware اجازه می دهد “قوانین را با تغییر چهره آنچه که آنها بدون تغییر فناوری اصلی در حال فروش هستند. “

سخنگوی گوگل از ارائه جزئیات نحوه عملکرد گوگل خودداری کرد ، اما گفت که ترکیبی از عوامل را بررسی می کند تا مشخص شود آیا یک تبلیغ خط مشی های آن را نقض می کند ، مانند نگاه به متن و تصاویر آگهی ، نحوه تبلیغ محصول و هنگام کلیک روی صفحات فرود تبلیغات.

TechCrunch دریافت که چندین برنامه stalkerware از تکنیک های مختلفی برای فرار موفقیت آمیز از ممنوعیت برنامه های تبلیغاتی Google برای نظارت شرکا استفاده کرده اند و توانسته اند تبلیغات Google را تأیید کنند.

در یک مورد ، mSpy ، یک برنامه جاسوسی که در سال 2018 دچار نقص امنیتی شدیدی شد ، تبلیغات گوگل را که به یک صفحه وب بینابینی در یک دامنه کاملاً جدا از وب سایت mSpy پیوند داشت ، اجرا کرد ، که باعث شد گوگل نتواند تشخیص دهد که این برنامه نیز به بازار عرضه شده است. برای جاسوسی از “فرزندان ، شوهر یا همسر ، مادربزرگ یا پدربزرگ”.

ClevGuard ، یکی دیگر از سازندگان نرم افزارهای تعقیب و گریز ، که در سال 2020 اطلاعات تلفن را بر روی هزاران قربانی فاش کرد ، تبلیغات گوگل را که به صفحه ای در وب سایت خود پیوند داشت ، اعلام کرد که می گوید این برنامه می تواند برای همسر برای “برطرف کردن هر گونه شک و تردید در رابطه” استفاده شود. این صفحه با استفاده از یک فایل “robots” از نمای جستجوی Google پنهان شد که به موتورهای جستجو می گوید که چه چیزی باید و چه چیزی نباید در نتایج جستجو ظاهر شود. TechCrunch دو برنامه stalkerware دیگر را که از این تکنیک برای اجرای تبلیغات استفاده می کردند ، پیدا کرد که گوگل نیز خط مشی های آن را نقض کرده است.

تبلیغات متخلف دیگر آشکارتر بود. PhoneSpector ، سازنده نرم افزارهای جاسوسی مستقر در لانگ آیلند ، نیویورک ، تبلیغاتی انجام داد که این برنامه را به عنوان راهی برای “دستگیری یک متقلب” معرفی می کرد.

از ماه سپتامبر ، گوگل اعلام کرد که حساب تبلیغ کنندگان را که به طور مکرر سیاست های تبلیغاتی خود را نقض می کنند ، از جمله تبلیغ نرم افزارهای جاسوسی برای هدف قرار دادن همسر ، به مدت سه ماه تعلیق می کند.

هیچ یک از شرکت های سازنده ابزارهای stalker به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.


اگر شما یا کسی که می شناسید به کمک نیاز دارد ، خط تلفن ملی خشونت خانگی ملی (1-800-799-7233) 24/7 بصورت شبانه روزی از قربانیان خشونت و خشونت خانگی پشتیبانی رایگان و محرمانه می کند. اگر در شرایط اضطراری هستید ، با 911 تماس بگیرید. اگر فکر می کنید تلفن شما توسط جاسوس افزار آسیب دیده است ، منابع نیز در اختیار دارد. می توانید با این خبرنگار در Signal و WhatsApp +1 646-755-8849 +1 یا [email protected] از طریق ایمیل با این خبرنگار تماس بگیرید.