گوگل برای همکاری با اروپا در مورد “پیمان هوش مصنوعی”

ساندار پیچای از گوگل موافقت کرده است که با قانونگذاران در اروپا در مورد آنچه به عنوان “پیمان هوش مصنوعی” نامیده می شود همکاری کند – ظاهراً مجموعه ای از قوانین یا استانداردهای داوطلبانه در حالی که مقررات رسمی برای اعمال هوش مصنوعی هنوز در حال کار است.

پیچای در حال ملاقات با تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا بود که پس از اختلاس امروز بیانیه‌ای را منتشر کرد و گفت: “در مسابقه هوش مصنوعی برای ایجاد یک محیط آنلاین امن، زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.”

در یک جلسه توجیهی که پس از این نشست توسط دفتر وی منتشر شد همچنین گفت که اتحادیه اروپا می خواهد “پیشگیر” باشد و بر روی یک پیمان هوش مصنوعی قبل از قوانین اتحادیه اروپا که در مورد هوش مصنوعی اعمال می شود، کار کند.

این یادداشت اضافه کرد که بلوک می خواهد راه اندازی کند یک پیمان هوش مصنوعی “شامل همه بازیگران اصلی اروپایی و غیر اروپایی هوش مصنوعی به صورت داوطلبانه” و قبل از مهلت قانونی قانون هوش مصنوعی فوق اتحادیه اروپا.

با این حال – در حال حاضر – تنها نام غول فناوری که به طور عمومی به این طرح پیوست شده است، نام گوگل است.

ما با گوگل و کمیسیون اروپا در ارتباط با این ابتکار عمل کرده ایم.

برتون در سخنان عمومی بیشتر گفت:

ما انتظار داریم که فناوری در اروپا به همه قوانین ما در زمینه حفاظت از داده ها، ایمنی آنلاین و هوش مصنوعی احترام بگذارد. در اروپا، انتخاب و انتخاب نیست.

من خوشحالم که ساندار پیچای این را به رسمیت می شناسد و متعهد به رعایت تمام قوانین اتحادیه اروپا است.

GDPR [General Data Protection Regulation] در محل است. DSA [Digital Services Act] و DMA [Digital Markets Act] در حال اجرا هستند. مذاکرات در مورد قانون هوش مصنوعی به مرحله نهایی نزدیک می شود و من از پارلمان و شورای اروپا می خواهم که این چارچوب را قبل از پایان سال تصویب کنند.

من و ساندار توافق کردیم که نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا مقررات هوش مصنوعی واقعاً قابل اجرا شود و با همه توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی همکاری کنیم تا پیش از موعد قانونی، یک پیمان هوش مصنوعی را به صورت داوطلبانه ایجاد کنیم.

من همچنین از تعهد ساندار برای تشدید مبارزه با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات در اروپا استقبال می کنم.

در حالی که هیچ جزئیاتی در مورد آنچه ممکن است در “پیمان هوش مصنوعی” وجود داشته باشد، مانند هر ترتیب خود تنظیمی، وجود ندارد، اما این توافق نامه قانونی ندارد بنابراین هیچ راهی برای مجبور کردن توسعه دهندگان به ثبت نام وجود نخواهد داشت – و همچنین عواقبی برای هر گونه عدم رعایت قوانین وجود نخواهد داشت. تعهدات (داوطلبانه)

با این حال، شاید این گامی به سوی آن نوع همکاری بین‌المللی در وضع قوانین باشد که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر توسط تعدادی از فن‌آوران درخواست شده است.

اتحادیه اروپا در مورد واداشتن غول‌های فناوری به نام خود تنظیمی کمی سابقه داشته است: پس از چندین سال، چند توافقنامه داوطلبانه (معروف به کدها) که تعدادی از غول‌های فناوری امضا کردند (از جمله) Google)، متعهد به بهبود پاسخ‌های خود به گزارش‌های سخنان مشوق نفرت آنلاین و انتشار اطلاعات نادرست مضر است. و در حالی که دو کد فوق‌الذکر مسائل پیچیده مربوط به تعدیل گفتار آنلاین را حل نکرده‌اند، آنها چوبی را برای اتحادیه اروپا فراهم کرده‌اند تا ارزیابی کند که آیا پلتفرم‌ها به ادعاهای خود عمل می‌کنند یا نه – و گاهی اوقات، از آنها برای رفع مشکل استفاده می‌کنند. ضرب و شتم ملایم عمومی وقتی که نیستند.

به طور کلی، اتحادیه اروپا همچنان از بسته جهانی قوانین دیجیتال جلوتر است و قبلاً مقرراتی را برای هوش مصنوعی تهیه کرده است – یک چارچوب مبتنی بر ریسک برای برنامه های هوش مصنوعی دو سال پیش پیشنهاد شده است. با این حال، حتی بهترین تلاش‌های این بلوک هنوز هم پیشرفت‌های عقب مانده در این زمینه است که به ویژه در سال جاری احساس می‌شود، پس از اینکه چت ربات هوش مصنوعی مولد OpenAI، ChatGPT، به طور گسترده در دسترس کاربران وب قرار گرفت و توجه ویروسی را به خود جلب کرد.

در حال حاضر، پیش‌نویس قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، که در آوریل 2021 ارائه شد، همچنان به عنوان یک قانونگذاری زنده بین پارلمان و شورای اروپا باقی مانده است – با این که شورای اول اخیراً بر روی مجموعه‌ای از اصلاحات مورد نظر خود، از جمله چندین هدف قرار دادن هوش مصنوعی مولد، توافق کرده است.

توافق بر سر متن نهایی باید بین قانونگذاران مشترک اتحادیه اروپا حاصل شود، بنابراین باید دید شکل نهایی کتاب قوانین هوش مصنوعی این اتحادیه چگونه خواهد بود.

به علاوه، حتی اگر این قانون قبل از پایان سال، که خوش بینانه ترین جدول زمانی است، تصویب شود، مطمئناً با یک دوره اجرایی همراه خواهد بود – به احتمال زیاد حداقل یک سال قبل از اعمال آن برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی. به همین دلیل است که کمیسیونرهای اتحادیه اروپا به شدت بر اقدامات توقف شکاف فشار می آورند.

اوایل این هفته، EVP Margrethe Vestager، که رهبری استراتژی دیجیتال بلوک را بر عهده دارد، پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده قرار است قبل از اجرایی شدن قانون، برای ایجاد حداقل استانداردها همکاری کنند (از طریق رویترز).

در اظهارات بعدی امروز، پس از ملاقات با گوگل، او در توییتی نوشت: «ما در اسرع وقت به قانون هوش مصنوعی نیاز داریم، اما فناوری هوش مصنوعی با سرعت بسیار بالایی تکامل می‌یابد. بنابراین ما اکنون به توافق داوطلبانه در مورد قوانین جهانی برای هوش مصنوعی نیاز داریم.

سخنگوی کمیسیون در تشریح اظهارات وستاگر گفت: «در نشست وزرای دیجیتال G7 در تاکاساکی ژاپن در 29 تا 30 آوریل، EVP Vestager نرده‌های محافظ بین‌المللی را در مورد هوش مصنوعی پیشنهاد کرد که شرکت‌ها می‌توانند داوطلبانه از آن پیروی کنند تا زمانی که قانون هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا اجرایی شود. این پیشنهاد توسط رهبران G7 که شنبه گذشته در بیانیه خود برای راه‌اندازی «فرایند هوش مصنوعی هیروشیما» با هدف طراحی چنین نرده‌هایی به‌ویژه برای هوش مصنوعی مولد موافقت کردند.

علی‌رغم این عجله‌های ناگهانی سطح بالا، شایان ذکر است که کتاب قوانین حفاظت از داده‌های موجود اتحادیه اروپا، GDPR، ممکن است اعمال شود – و قبلاً علیه برخی از برنامه‌های هوش مصنوعی از جمله ChatGPT، Replika و و Clearview AI اعمال شده است. به عنوان مثال، یک مداخله مقرراتی در ChatGPT در ایتالیا در جلسه توجیهی پایان ماه مارس منجر به تعلیق سرویس شد که به دنبال آن OpenAI افشاگری‌ها و کنترل‌های جدیدی را برای کاربران به منظور رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی ایجاد کرد.

همانطور که برتون اشاره می کند، DSA و DMA ورودی ممکن است الزامات سخت تری را ایجاد کند که سازندگان برنامه های هوش مصنوعی، بسته به ماهیت خدمات خود، در ماه ها و سال های آینده باید از آنها پیروی کنند، زیرا این قوانین در دیجیتال شروع به اعمال می کنند. خدمات، پلتفرم ها و غول های فناوری شکل دهنده بازار (در مورد DMA).

با این وجود اتحادیه اروپا همچنان به نیاز به قوانین مبتنی بر ریسک اختصاصی برای هوش مصنوعی متقاعد شده است. و، به نظر می رسد، مایل است تا تأثیر «اثر بروکسل» را که قانونگذاری دیجیتالی آن می تواند با اعلام یک پیمان هوش مصنوعی در حال حاضر جذب کند، دو چندان کند.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، قانون‌گذاران ایالات متحده نیز توجه خود را به این سوال پرتنش معطوف کرده‌اند که چگونه می‌توان هوش مصنوعی را به بهترین نحو تنظیم کرد – به‌تازگی کمیته‌ای در سنا جلسه‌ای برگزار کرد که در آن شهادت‌هایی را از مدیر عامل OpenAI، سام آلتمن، دریافت کردند و از او خواستند تا نظرش را در مورد این موضوع بیان کند. نحوه تنظیم فناوری

گوگل ممکن است امیدوار باشد که با عجله برای همکاری با اتحادیه اروپا بر روی استانداردهای داوطلبانه، طرف مقابل را بازی کند. اجازه دهید مسابقه تسلیحاتی مقررات هوش مصنوعی آغاز شود!

این گزارش با اظهارات تکمیلی توسط Vestager به روز شد