گوگل برای سرمایه گذاری در استارتاپ های آفریقایی 50 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند – TechCrunch

گوگل قصد دارد تا 50 میلیون دلار در استارتاپ های آفریقایی در مراحل اولیه و رشد سرمایه گذاری کند و تلاش خود را برای حمایت از مشاغل بیشتر در این قاره افزایش دهد.

گوگل برنامه های خود را امروز در یک رویداد مجازی اعلام کرد که در آن مدیرعامل سوندار پیچای قصد غول فناوری را برای تخصیص 1 میلیارد دلار در پنج سال آینده در ابتکارات فناوری در آفریقا اعلام کرد.

این ابتکارات از بهبود اتصال از طریق کابل زیر دریایی گوگل Equiano تا سرمایه گذاری در مشاغل کوچک و استارتاپ ها متغیر است.

تا کنون ، گوگل به تعهدات خود در مورد برنامه دوم از طریق برنامه Google for Startups Accelerator Africa و صندوق بنیانگذاران سیاه اقدام کرده است.

برنامه شتاب دهنده بیش از 80 استارتاپ را در مدت چهار سال با ارائه منابع بدون سرمایه پشتیبانی کرده است. از سوی دیگر، صندوق بنیانگذاران سیاه ، یک صندوق 5 میلیون دلاری ، به استارتاپ های تحت رهبری سیاه پوست در ایالات متحده و آفریقا جوایز نقدی کمرنگ می دهد.به

تا کنون 50 استارتاپ این کار را کرده اند انتخاب شده است، هر کدام 100000 دلار سرمایه بدون سرمایه به همراه اعتبارات از Google Cloud ، کمک های تبلیغاتی Google.org و اضافی پشتیبانی.

گوگل

اعتبار تصویر:

برخلاف هر دو ابتکار ، به تازگی اعلام کرد که صندوق 50 میلیون دلاری گوگل در اختیار استارتاپ های با رشد بالا در آفریقا قرار می دهد.

از نظر کشورها و بخشها ، نیتین گاجریا ، مدیر عامل آفریقای جنوبی ، گوگل ، گفت که صندوق سرمایه گذاری آفریقا هنوز هیچ ترجیحی نداردبه

او می افزاید که این صندوق ممکن است به شیوه مشابه برنامه Google for Startups Accelerator کار کند. اگرچه آفریقا دارای چهار گروه بزرگ در نیجریه ، کنیا ، آفریقای جنوبی و مصر است ، اما شتابدهنده مطمئن شده است که استارتاپ هایی را از مناطق نادیده گرفته شده در قاره می پذیرد.

به عنوان مثال ، سال گذشته ، شتاب دهنده 20 استارتاپ از هفت کشور – نیجریه ، آفریقای جنوبی ، رواندا ، اتیوپی را پذیرفت.

برای استارتاپ هایی که از صندوق سرمایه گذاری آفریقا سرمایه گذاری می کنند ، گوگل می گوید به کارمندان ، شبکه و فناوری های آن دسترسی خواهند داشت.

بیشتر دنبال کنید.