گوگل ادعای متقابل در شکایت Epic Games ارائه می دهد و می گوید که بدهی مالی دارد – TechCrunch

در حالی که شکایت اپل علیه اپیک گیمز مورد تجدیدنظر قرار می گیرد ، گوگل بعد از ظهر دوشنبه در دادخواهی ضد انحصاری Epic Games علیه این شرکت پاسخ و ادعای متقابل ارائه کرد. این غول فناوری و سازنده اندروید ادعاهای Epic در مورد رفتار ضد تراست را رد می کند و در عوض می گوید که این امر تسکین دارد ، زیرا Epic Games با اجازه دادن به بازیکنان Fortnite که برنامه را از طریق Google Play بارگیری می کنند از پردازش پرداخت خود Epic استفاده کرد ، توافقنامه توزیع توسعه دهندگان Google Play (DDA) را نقض کرد. فن آوری.

این وضعیت مشابه آن چیزی است که در App Store اتفاق افتاد ، جایی که Epic Games برنامه خود را به منظور رفع خط مشی های App Store به روز کرد و سپس با نقض قرارداد قانونی خود با Apple ، پرداخت ها را از طریق سیستم پرداخت های خود تسهیل کرد. تصمیم دادگاه در مورد اپل این بود که Epic مبلغ 6 میلیون دلار به اپل بدهکار بود.

ادعای متقابل ادعا می کند که Epic Games تقریباً همین کار را در Google Play انجام داده است. سال گذشته ، Epic نسخه Fortnite را به Google Play ارسال کرد که از سیستم پرداخت مستقیم خود Epic استفاده می کرد و از صورتحساب Google Play استفاده نمی کرد. این ارسال بلافاصله به دلیل رعایت نکردن خط مشی های Google رد شد. سپس Epic یک نسخه سازگار در آوریل 2020 ارائه داد ، که Google آن را “اقدامی برای فریب طراحی شده برای ایجاد دعوا” توصیف می کند.

نسخه جدید سیستم پرداخت Epic را در یک به روزرسانی که به فروشگاه های برنامه اپل و گوگل ارسال شده بود ، مخفی کرده بود. این امر به Epic اجازه می دهد بدون اعمال اطلاع از Google ، با اعمال تغییر در پیکربندی سمت سرور یا “رفع عیب” به سیستم پرداخت خود منتقل شود.

این تغییر در 13 آگوست 2020 انجام شد. این به کاربران Fortnite اجازه داد بین Google Play Billing و سیستم پرداخت مستقیم خود Epic یکی را انتخاب کنند. این حرکت به معنای رد بازی از فروشگاه های برنامه بود و راه را برای پیگیری دعاوی برنامه ریزی شده Epic پرداخت. گوگل اعلام کرد که در همان روز که رفع عیب اعمال شد به Epic Games اطلاع داد که DDA ، خط مشی رفتارهای مخرب گوگل و سیاست صورتحساب Google Play را نقض می کند و Fortnite را از Google Play حذف کرد. با این حال ، حساب Epic را غیرفعال نکرد تا بازی ساز بتواند نسخه سازگار را دوباره ارسال کند.

با این حال ، کاربران اندرویدی که بازی را از Google Play بارگیری کرده بودند ، می توانستند حتی پس از حذف برنامه ، از سیستم پرداخت های خود Epic استفاده کنند ، به این ترتیب Epic می تواند از هزینه خدمات موظف به قرارداد خود به Google فرار کند. گوگل از دادگاه می خواهد که این از دست دادن خوراک را علاوه بر خسارت های دیگر ، هزینه های وکالت ، سود و هر گونه تخفیف دیگری که دادگاه لازم می داند ، جبران کند.

“Epic ، یک شرکت چند میلیارد دلاری که توسط دو بزرگترین توسعه دهنده بازی های ویدئویی در جهان حمایت می شود ، از سکوی امن و ایمن ارائه شده توسط Google Play بسیار سود برده است ، پلتفرمی که هزینه آن معادل یا کمتر از هزینه دیگری است که توسط سایر شرکت های بزرگ پرداخت می شود. ارائه دهندگان پلت فرم ، “در دعوای متقابل آمده است. وی گفت: “با رضایت از سودهای هنگفت ، با گوگل قرارداد حقوقی منعقد کرد که هرگز قصد رعایت آن را نداشت ، گوگل را فریب داد و قصد واقعی خود را برای برانگیختن برخورد قانونی و روابط عمومی پنهان کرد که تا به امروز ادامه دارد. اقدامات آن کاربران خود را در معرض خطر قرار داده است ، به Google آسیب رسانده و مستحق رهایی از این دادگاه است. “

Epic Games هیچ اظهارنظری در مورد پرونده جدید ندارد.

با این حال ، موضع Epic این است که الزام اپل و گوگل برای استفاده منحصر به فرد از سیستم های پرداخت درون برنامه ای خود ، یک روش انحصاری است که توسعه دهندگان را متضرر می کند. در مورد اپل ، دادگاه موافقت کرد که اپل نباید توسعه دهندگان را از به اشتراک گذاشتن پیوند به سایر روش های پرداخت در برنامه خود یا ارتباط با مشتریان منع کند. این شرکت انحصار اپل را اعلام نکرد.

اما وضعیت گوگل کمی متفاوت است زیرا اندروید قبلاً امکان بارگذاری جانبی برنامه ها را فراهم کرده است – این بدان معناست که روش دیگری برای دسترسی به کاربران Android در خارج از Google Play وجود دارد که ادعای ضد تراست را دشوارتر می کند.

گوگل همچنین پاسخ خود را به دادستان کل ایالت ، توسعه دهندگان و پرونده های مصرف کننده ارسال کرده است.

2021.10.11 (000183.03) نسخه ویرایش شده پاسخ متهمان ، دفاع و ادعای متقابل به Ep توسط TechCrunch در Scribd