گوگل آزمایش FLoC را تا سه ماهه اول 2022 به تعویق انداخت

به روزرسانی ماهانه Google Sandbox حریم خصوصی نشان می دهد که شرکت آزمایش FLOC را از Q4 2021 (اعلام شده در جولای) تا Q1 2022 به تعویق می اندازد. آزمایش FLEDGE ، راه حل بازاریابی مجدد شرکت که به گونه ای طراحی شده است که شخص ثالث نمی تواند رفتار کاربران را در سایت ها دنبال کند ، به تعویق می افتد. تا Q1 2022 نیز.

جدول زمانی Privacy Sandbox ، از 1 اکتبر 2021.

دوره “بحث” ، که در ابتدا در سه ماهه سوم سال 2021 به پایان می رسید ، که در آن “فناوری ها و نمونه های اولیه آنها در انجمن هایی مانند GitHub یا گروه های W3C مورد بحث قرار می گیرد” ، تا پایان سه ماهه چهارم 2021 تمدید شده است. این همچنین بر وقتی تخمین زده می شود که آزمایش به پایان برسد ، این امر از پایان Q2 تا پایان Q3 2022 عقب می افتد.

علاوه بر این ، آزمایش API هایی که در دسته “تبلیغات دیجیتالی اندازه گیری” قرار دارند نیز تا Q1 2022 به تعویق افتاده است.

چرا اهمیت می دهیم

این تغییرات ممکن است روی زمان قطع پشتیبانی Chrome از کوکی های شخص ثالث تأثیر بگذارد. گوگل مرحله “آماده برای پذیرش” را از قسمت های FLoC و FLEDGE از جدول زمانی حذف کرده است و تأخیر دیگر ممکن است به معنای یک دوره آزمایشی کوتاهتر باشد یا اینکه Google مجبور شود دوره برنامه ریزی شده مرحله 1 خود را عقب بیندازد (ستون سبز در جدول بالا ، انتظار می رود از Q4 2022 تا پایان Q2 2023 دوام داشته باشد). در مرحله ای از مرحله 1 ، شرکت یک جدول زمانی جدید اعلام می کند که کوکی های شخص ثالث “زمان زندگی” را کاهش می دهد.

درباره جدول زمانی Privacy Sandbox بیشتر بدانید

جدول زمانی ابتکارات را به چهار دسته تقسیم می کند (“مبارزه با هرزنامه ها و تقلب در وب” ، “نمایش محتوا و تبلیغات مربوطه” ، “اندازه گیری تبلیغات دیجیتالی” و “تقویت حریم خصوصی بین سایت ها”). API های نشان داده شده در جدول زمانی بر اساس انتظارات فعلی Google هستند و ممکن است تغییر کنند. جدول زمانی ماهانه به روز می شود. مراحل مشخص شده در جدول زمانی به شرح زیر است:

  • بحث – فن آوری ها و نمونه های اولیه آنها در انجمن هایی مانند GitHub یا گروه های W3C مورد بحث قرار می گیرد.
  • آزمایش – همه فناوری های مورد استفاده برای توسعه دهندگان در دسترس است و ممکن است بر اساس نتایج اصلاح شوند.
  • آماده برای پذیرش – پس از تکمیل فرایند توسعه ، فناوری های موفق آماده استفاده در مقیاس بزرگ هستند. آنها در Chrome راه اندازی می شوند و برای استفاده مقیاس دار در سراسر وب آماده می شوند.
  • دوره گذار: مرحله 1 – API ها برای هر مورد استفاده برای تصویب در دسترس هستند. Chrome قبل از انتقال به مرحله بعدی ، پذیرش و بازخورد را با دقت کنترل می کند.
  • دوره گذار: مرحله 2-Chrome پشتیبانی از کوکی های شخص ثالث را در مدت سه ماه به پایان می رساند و در اواخر سال 2023 به پایان می رسد.

جدید در Search Engine Land

درباره نویسنده

George Nguyen ویرایشگر Search Engine Land است که جستجوهای ارگانیک ، پادکست و تجارت الکترونیکی را پوشش می دهد. سابقه وی روزنامه نگاری و بازاریابی محتوا است. قبل از ورود به صنعت ، او به عنوان شخصیت رادیو ، نویسنده ، مجری پادکست و معلم مدرسه دولتی کار می کرد.