گوشی هوشمند گوگل و جیو با سیستم عامل اندروید سفارشی برای هند در 4 نوامبر با قیمت 87 دلار عرضه می شود – TechCrunch

گوگل و برترین شبکه مخابراتی هندی Jio Platforms روز جمعه گفتند که گوشی هوشمند ارزان قیمت مورد انتظار آنها، JioPhone Next، در دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند جهان در تاریخ 4 نوامبر (مصادف با جشنواره بزرگ دیوالی هند) به فروش می رسد. JioPhone Next 6,499 روپیه هند (87 دلار) قیمت دارد و همچنین می توان آن را در چند قسط با قیمت ورودی کمتر از 27 دلار خریداری کرد.

این گوشی هوشمند دارای سیستم عامل Pragati OS است که توسط یک سیستم عامل اندروید «بسیار بهینه شده» با طیف وسیعی از ویژگی‌های سفارشی‌سازی شده مانند Read Aloud و Translate Now که با هر متنی روی صفحه تلفن، از جمله صفحات وب، برنامه‌ها، پیام‌ها کار می‌کند. و حتی عکس و همچنین پشتیبانی از 10 زبان هندی.

در میان بسیاری از ویژگی‌های غنی JioPhone Next، یکی از ویژگی‌هایی که بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داد – و یکی که هندی‌های معمولی را بیش از همه توانمند می‌کند و سفرهای دیجیتالی آنها را به سطح بعدی می‌برد – کمک آن به ادغام زبانی هند است. نقطه قوت منحصر به فرد هند تنوع زبانی ماست. موکش آمبانی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Reliance Industries که در حال فعالیت است، گفت: آن هندی‌هایی که ممکن است نتوانند محتوا را به زبان انگلیسی یا به زبان خود بخوانند، می‌توانند آن را به زبان خود در این دستگاه هوشمند ترجمه کنند و حتی بخوانند. پلتفرم های جیو

این دو شرکت همچنین مشخصات JioPhone Next را فاش کردند. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 5.45 اینچی HD+ با محافظ Corning Gorilla Glass 3 است. این دستگاه از چیپست چهار هسته ای QM-215 کوالکام با فرکانس 1.3 گیگاهرتز، همراه با 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می کند که قابل ارتقا است. JioPhone Next با قابلیت دو سیم کارت، که دارای باتری 3500 میلی آمپر ساعتی است، دارای یک دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی با پشتیبانی از HDR و یک سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی است.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در 5 ژانویه 2017 در خاراگپور، هند، با دانشجویان پردیس IIT Kharagpur در تعامل است. شرکت او در سال های اخیر در هند به شدت صعودی بوده است. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که در طول پنج تا هفت سال آینده 10 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری خواهد کرد. (اعتبار تصویر: گتی ایماژ)

JioPhone Next آخرین تلاش گوگل برای دستیابی به توده های مردم در بازارهای در حال توسعه است. سازنده اندروید در دهه گذشته چندین برنامه از جمله Android One را برای ارائه گوشی های هوشمند ارزان قیمت با تجربه کاربری بهبود یافته راه اندازی کرده است. در رویدادی در هند در سال 2017، ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل خاطرنشان کرد که بسیاری از بازارها مانند هند برای استفاده انبوه به گوشی هایی با قیمت 30 دلار نیاز دارند.

JioPhone Next یک گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه است که برای هند طراحی شده است، با الهام از این باور که همه در هند باید از فرصت‌هایی که اینترنت ایجاد می‌کند بهره ببرند. برای ساخت آن، تیم‌های ما باید با یکدیگر همکاری می‌کردند تا چالش‌های پیچیده مهندسی و طراحی را حل کنند، و من هیجان‌زده هستم که ببینم چگونه میلیون‌ها نفر از این دستگاه‌ها برای بهبود زندگی و جوامع خود استفاده خواهند کرد.»

تحلیلگران در ماه‌های اخیر گفته‌اند که JioPhone Next می‌تواند بازار گوشی‌های هوشمند هندی – دومین بازار بزرگ جهان – را مختل کند و به شبکه مخابراتی کمک کند که بیش از 400 میلیون مشترک جمع‌آوری کرده است و سال گذشته بیش از 20 میلیارد دلار از طیفی از سرمایه‌گذاران خیمه شب بازی از جمله گوگل جمع‌آوری کرده است. و فیس بوک، تسلط خود را در این کشور بیشتر تقویت کند.

JioPhone Next – که در ابتدا قرار بود در هفته دوم سپتامبر راه اندازی شود، اما دو شرکت مجبور شدند فروش خود را به دلیل کمبود تراشه جهانی به تعویق بیندازند – با هدف کمک به حدود 300 میلیون کاربر در هند که هنوز از شبکه 2G استفاده می کنند کمک می کند تا خود را ارتقا دهند. آمبانی در رویدادی در اوایل سال جاری گفت ابزاری برای دسترسی به شبکه‌های سریع‌تر.

«من خوشحالم که تیم‌های گوگل و جیو علیرغم چالش‌های زنجیره تأمین جهانی فعلی ناشی از همه‌گیری کووید، موفق شده‌اند این دستگاه پیشرفت‌کننده را به موقع برای فصل جشنواره به مشتریان هندی ارائه دهند. من همیشه به قدرت انقلاب دیجیتال برای غنی سازی، توانمندسازی و توانمندسازی زندگی 1.35 میلیارد هندی اعتقاد راسخ داشته ام. ما در گذشته این کار را با اتصال انجام داده ایم. اکنون ما آن را دوباره با یک دستگاه تلفن هوشمند فعال می کنیم.