گلدمن می گوید خرید 2.2 میلیارد دلاری ارائه دهنده BNPL GreenSky به گسترش Marcus کمک می کند – TechCrunch

امروز صبح ، گلدمن ساکس اعلام کرد قصد دارد GreenSky وام دهنده B2B2C را با قراردادی به ارزش 2.24 میلیارد دلار خریداری کند. این خرید ، که هنوز در معرض تأیید مقررات است و انتظار می رود در سه ماهه چهارم 2020 یا سه ماهه اول 2021 بسته شود ، برای تقویت تجارت مصرف کننده شرکت و ارائه محصولات جدید و راه های جدید برای جذب مصرف کنندگان به مارکوس آن است. نام تجاری محصولات مالی گلدمن ساکس.

گلدمن مارکوس را پنج سال پیش به عنوان یک برند متمرکز بر مصرف کننده تا حدی برای رقابت با مجموعه رو به رشد استارتاپ های فین تک ، بانک های نوپا و پلتفرم های معاملات آنلاین که در دهه گذشته ظهور کرده بود ، راه اندازی کرد. مارکوس در حالی که از زمان راه اندازی 8 میلیون کاربر را به خود جلب کرده است-که از بسیاری از بانک های به اصطلاح چالش برانگیز جلوتر است-همچنان Chime و Robinhood را در بین برنامه های بانکی و تجاری (حداقل در بین تعداد کاربران) دنبال می کند.

اما با خرید GreenSky ، امیدوار است راه دیگری برای جذب مصرف کنندگان به قیف Marcus خود اضافه کند.

GreenSky از بستری استفاده می کند که وام را برای اقلام بلیط بزرگ مانند پروژه های بهبود خانه یا روشهای انتخابی دندانپزشکی یا پزشکی تسهیل می کند. این اجازه می دهد تا مارک هایی مانند Home Depot ، و همچنین اقدامات پزشکی و دندانپزشکی ، وام اقساطی را در محل فروش به مشتریان ارائه دهند ، در نتیجه فروش و تبدیل را برای مشتریان خود افزایش دهند. سپس GreenSky این وام ها را به تعدادی از بانک ها و سایر شرکای وام دهنده می فروشد.

این معامله می تواند به عنوان راهی برای گلدمن برای ورود به روند “اکنون بخرید ، بعداً پرداخت کنید” تلقی شود و به کاربران مارکوس راه های اضافی برای تأمین هزینه خرید خود ارائه دهد. این بازار اخیراً رونق گرفته است ، همانطور که اسکوئر از Afterpay ، خرید PayPal از Paydy و آمازون برای ارائه تامین مالی BNPL از طریق Affirm خبر داد.

اما به گفته استفانی کوهن ، سرپرست جهانی مدیریت مصرف کننده و ثروت در گلدمن ساکس ، این خرید به همان اندازه برای جذب مشتریان گرین اسکی به اکوسیستم مارکوس است. او همچنین معتقد است که با آوردن GreenSky به Goldman Sachs و وام دادن به ترازنامه آن ، هیچ محدودیتی در مقیاس رشد آن وجود ندارد.

با این اوصاف ، انتظار نداشته باشید که گلدمن یا مارکوس به زودی شروع به ارائه وام BNPL برای خریدهای روزمره کنند ، زیرا کوهن می گوید GreenSky تا حدی به دلیل ماهیت وام دهی به خانه های بزرگ جذاب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های شرکت ، ما با کوهن در مورد این معامله صحبت کردیم و پرسیدیم که چگونه GreenSky با مارکوس و بقیه مشاغل گلدمن سازگار است. مصاحبه کامل ، که به لحاظ طول و وضوح کمی ویرایش شده است ، در زیر آمده است.