گروه BMW گروه Neue Klasse با تمرکز بر اقتصاد دایره ای برای دستیابی به کاهش انتشار CO2 – TechCrunch

گروه ب ام و پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد 50 درصد از میزان انتشار دی اکسید کربن جهانی را در مرحله استفاده از وسایل نقلیه خود تا سال 2030 کاهش دهد و همچنین 40 درصد آلایندگی ها را در طول چرخه عمر خودرو کاهش دهد. این اهداف ، از جمله برنامه ای برای تمرکز بر اصول اقتصاد دایره ای برای دستیابی به چرخه عمر خودروهای پایدارتر ، در پلت فرم Neue Klasse این شرکت ، که باید تا سال 2025 در دسترس باشد ، ظاهر می شود.

بی ام و “کلاس جدید” که در ماه مارس معرفی شد ، راه اندازی مجدد سری سدان ها و کوپه های خودروسازی آلمانی در سالهای 1962-1977 است ، خطی که هویت بی ام و را به عنوان یک تولید کننده خودروهای اسپرت مشخص کرد. به گفته این شرکت ، این خط جدید دارای “معماری کاملاً بازتعریف شده فناوری اطلاعات و نرم افزار ، نسل جدید پیشرانه ها و باتری های الکتریکی با عملکرد بالا و رویکرد کاملاً جدیدی برای پایداری در کل چرخه عمر خودرو خواهد بود.”

“الیور زیپس” ، رئیس هیئت مدیره BMW AG ، در بیانیه ای گفت: “با Neue Klasse ما تعهد خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهیم و همچنین خود را برای دستیابی به هدف 1.5 درجه متعهد می کنیم.” “نحوه برخورد شرکتها با انتشار دی اکسید کربن به عامل اصلی در قضاوت در مورد عملکرد شرکت تبدیل شده است. عامل تعیین کننده در مبارزه با گرمایش زمین این است که چقدر می توانیم رد پای کربن خودروها را در تمام طول عمر آنها بهبود بخشیم. به همین دلیل است که ما اهداف شفاف و بلندپروازانه ای را برای کاهش قابل توجه انتشار CO2 تعیین می کنیم. اینها توسط ابتکارات مبتنی بر علم تأیید می شوند و سهم م effectiveثر و قابل اندازه گیری را ارائه می دهند. “

بی ام و می گوید مرحله استفاده از خودروهایش 70 درصد از کل ردپای CO2 این گروه را تشکیل می دهد ، که با توجه به این واقعیت که بیشتر فروش خودروهای BMW هنوز خودروهای ICE هستند منطقی است. بر اساس گزارش درآمد نیم سال 2021 ، در نیمه اول سال 2021 ، حدود 11.44 درصد از کل حجم فروش بی ام و یا الکتریکی یا هیبریدی پلاگین بوده است. این شرکت هدف خود را از فروش 1 میلیون واحد پلاگین ، از جمله هیبریدی ، تا پایان سال 2021 اعلام کرده است. از سه ماهه دوم ، این رقم در حال حاضر حدود 850،000 است ، اما برای رسیدن به هدف خود یعنی کاهش نصف آلاینده ها در مرحله استفاده ، بی ام و باید فروش خودروهای کم آلاینده یا صفر آلایندگی خود را به طور جدی افزایش دهد. ب ام و در حال حاضر i3 کامپکت EV خود را عرضه کرده است و قصد دارد دو مدل دوربرد ، سدان i4 و SUV iX را در اواخر امسال با برنامه های بیشتری در سال 2022 روانه بازار کند. اما برخلاف GM یا ولوو ، این خودروساز هنوز برنامه ای برای خودروهای ICE خود را از بین ببرد ، و نه شروع به فروش خط کامل خودروهایی کرده است که از ابتدا برای کار با باتری طراحی شده اند.

این اعلامیه تنها چند ماه پس از آن صورت می گیرد که بی ام و به همراه دیگر خودروسازان آلمانی فولکس واگن ، آئودی و پورشه ، از مشارکت خود در تبانی بر سر یک کارتل آلایندگی از دهه 1990 اذعان کردند. خودروسازان به طور جمعی فناوری را پنهان کردند که می توانست انتشارات مضر را فراتر از آنچه که طبق استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا از نظر قانونی مورد نیاز بود ، کاهش دهد. اتحادیه اروپا بی ام و را 442 میلیون دلار جریمه کرد که با توجه به سود بی ام و در سه ماهه دوم نزدیک به 6 میلیارد دلار ، ضربه محکمی به مچ دست وارد شد.

علاوه بر این ، بسته انرژی و آب و هوا “مناسب 55” اتحادیه اروپا ، که ماه گذشته منتشر شد ، هدف کلی کاهش انتشار کربن را از 40٪ به 55٪ تا سال 2030 ارتقا داد ، این بدان معناست که خودروسازان باید سرعت برق رسانی را افزایش دهند و بی ام و این را می داند. پیشنهادات دیگری که در کمیسیون اروپا در حال بحث است شامل کاهش 60 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و سپس کاهش 100 درصدی تا سال 2035 است که فروش خودروهای ICE را تا آن زمان تقریباً غیرممکن می کند.

بی ام و می گوید Neue Klasse آن شتاب بیشتری برای عرضه خودروهای برقی به بازار خواهد داشت. هدف این خودروساز این است که در دهه آینده 10 میلیون خودروی تمام الکتریکی در راه باشد و حداقل نیمی از فروش گروه BMW تمام الکتریکی باشد و برند مینی از سال 2030 به طور کامل تمام الکتریکی ارائه دهد. به عنوان بخشی از اقتصاد دورانی آن تمرکز ، BMW همچنین قصد دارد استفاده از مواد ثانویه را افزایش داده و چارچوب بهتری را برای ایجاد بازار مواد اولیه با Neue Klasse ترویج کند. این شرکت می گوید قصد دارد درصد مواد ثانویه مورد استفاده خود را از نرخ فعلی خود از 30 to به 50 raise افزایش دهد ، اما زمان آن را مشخص نکرد.

ب ام و می گوید استفاده از نیکل ثانویه در باتری iX ، به عنوان مثال ، 50 درصد است و محفظه باتری آن تا 30 درصد آلومینیوم ثانویه دارد و هدف این است که این اعداد را بهبود بخشیم. ب ام و همچنین پروژه ای را با BASF و گروه ALBA برای افزایش بازیافت پلاستیک های مورد استفاده در خودروها هدایت می کند.

بر اساس بیانیه بی ام و ، به عنوان بخشی از آنچه ب ام و آن را یک سیستم بازیافت جامع می نامد ، “گروه ALBA خودروهای پایان عمر گروه BMW را تجزیه و تحلیل می کند تا مشخص شود آیا امکان استفاده مجدد از پلاستیک بین خودروها و خودروها وجود دارد یا خیر”. در مرحله دوم ، BASF ارزیابی می کند که آیا می توان از بازیافت شیمیایی زباله های پیش طبقه بندی شده برای به دست آوردن روغن پیرولیز استفاده کرد. سپس می تواند به عنوان پایه ای برای محصولات جدید ساخته شده از پلاستیک استفاده شود. به عنوان مثال ، در آینده ، تریم جدید درب یا اجزای دیگر می تواند از یک تابلو ابزار مورد استفاده ساخته شود. “

برای اطمینان از فرآیند بازیافت آسان تر ، BMW همچنین از طراحی اولیه خودروها استفاده می کند. مواد باید به گونه ای کنار هم چیده شوند که در پایان عمر به راحتی قابل جدا شدن و سپس استفاده مجدد باشد. این خودروساز می گوید که به طور فزاینده ای فضای داخلی خودرو را با مواد تک تک ساخته می کند که می توانند دوباره به مواد قابل استفاده منتقل شوند.

“به عنوان مثال ، سیستم های سیم کشی داخلی باید به آسانی برداشته شوند تا از ترکیب فولاد با مس از مهارهای کابل در وسایل نقلیه جلوگیری شود.” “اگر این مخلوط شدن اتفاق بیفتد ، فولاد ثانویه خواص اصلی مواد خود را از دست می دهد و بنابراین دیگر الزامات ایمنی بالای صنعت خودرو را برآورده نمی کند.”

اقتصاد دایره ای همچنین شامل استفاده از وسایل نقلیه با کیفیت بالاتر می شود ، که باعث کاهش تعداد کلی مصالح استفاده شده می شود زیرا این قطعات را می توان به راحتی بازیافت یا ثابت کرد.

با این اعلامیه ، بی ام و وعده شفافیت در مورد چرخه عمر خودروهای خود را می دهد. این شرکت در واقع ارزیابی چرخه عمر (LCAs) را منتشر می کند ، مانند تقریباً همه تولیدکنندگان بزرگ خودرو ، اما هنوز استانداردی در صنعت وجود ندارد ، به این معنی که مقایسه خودروهای مختلف گاهی اوقات دشوار است. اگر واقعاً بخواهیم اهداف تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم ، بررسی چرخه عمر کلی یک وسیله نقلیه اهمیت فزاینده ای خواهد داشت. انتشارات ناشی از زنجیره های تأمین و فرآیندهای تولید برای به دست آوردن تمام مواد مورد نیاز برای ساخت باتری و وسایل نقلیه ، مجموعه ای از تحقیقات است که به تازگی روشن شده است ، و آنچه که این نور نشان می دهد این احتمال است که این حرکات حتی می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش دهد. در مجموع

مارک میلز ، یکی از اعضای ارشد موسسه منهتن ، در مقاله اخیر TechCrunch در مورد آنچه برای محاسبه کربن واقعی لازم است می نویسد: “تعیین میزان انتشار گازهای گلخانه ای بسیار دشوار است و هیچ جا پیچیدگی و عدم قطعیت بیشتری نسبت به EV وجود ندارد.” هزینه خودروهای برقی “در حالی که یک EV به طور واضح هنگام رانندگی هیچ چیزی از خود ساطع نمی کند ، حدود 80 of از کل انتشارات مادام العمر آن ناشی از ترکیب انرژی تجسم یافته در ساخت باتری و سپس در” تولید “برق برای تأمین نیروی خودرو است. باقیمانده از ساخت قطعات بدون سوخت خودرو است. این نسبت برای خودروهای معمولی معکوس است ، جایی که حدود 80 درصد از چرخه عمر مستقیماً از سوختی که هنگام رانندگی می سوزد ناشی می شود و بقیه از انرژی تجسم یافته برای ساخت خودرو و تولید بنزین ناشی می شود. ”